The end

Un relat de: Montseblanc
Ja és ben cert allò que diuen que en el moment de morir et passa per davant tota la vida. Ara mateix, uns instants que no arriben a un segon, se m'estan fent llargs com si veiés una pel·lícula. Mira que ja m'ho deia la mare: "això de portar espardenyes a retaló per estar per casa és una equivocació".
I sí, ahir ja em vaig entrebancar, de la manera més ximple, un peu va ensopegar amb l'altre perquè les espardenyes ja són velles i estan donades, vaig anar a picar al mirall de dos metres d'alt que tinc encastat a una paret del rebedor. Es va esquerdar, en diagonal, amb un zigzagueig lent que em va fer esborronar.
I ara m'hi veig la cara d'espant mentre caic enrere, la cama dreta a l'aire, l'altra torçada per culpa de la maleïda espardenya, els braços aletejant com si fos un pardal novell. I sé que al darrera hi tinc l'escala que va al pis de dalt, picaré en un graó o altre, mort segura. Tanta il·lusió que em va fer quan el meu home, al cel sigui, em va posar aquest mirall a la paret per poder-me mirar abans de sortir al carrer, sempre he estat presumida, fins i fot ara que ja passo dels vuitanta. Qui m'havia de dir que aquest seria l'espill on veuria la meva pròpia mort.
Ai, quin mal! Ja ho sabia, desnucad...

Comentaris

  • Crònica d'una mort...[Ofensiu]
    Prou bé | 22-02-2023

    Un bon relat que, sense escarafalls, explica un fet realment tràgic!
    Molt ben explicats els fets i reflexions i un bon final literari.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Tens raó[Ofensiu]

    Doncs no me n'havia adonat de que havia escrit joguineig sense la u. Com ho faig tot amb mòbil i mira que repasso mil vegades. Per quan al noi si era portador o no estic amb tu, segur que el xicot era responsable. El que passa és en aquella època en què no havien mòbils ni la informació d'ara i tenint en compte que jo baixava de l'hort com aquell que diu i a damunt hipocondríac de mena....És normal que passés angoixa .

  • Massa tard[Ofensiu]
    Marina i punt | 18-02-2023

    Un petit relat per explicar que passa per la ment de la protagonista tan sols en uns segons veient la pròpia mort. M'ha fet gràcia com una senyora de 80 anys se'n recorda del consell de la seva mare en recomanar-li de no caminar amb les espardenyes a retaló però... massa tard!
    Original i divertit.

    Salutacions

  • Per ser presumida. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-02-2023 | Valoració: 10

    M'ha agradat com l'has redactat, amb molta cura. Aquesta senyora va caure amb la seua mort, amb moltes desgràcies per culpa del mirall. Quina fatalitat la de l'espill.
    El final fou terrible.
    Enhorabona i sort.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Trencaclosques[Ofensiu]
    llpages | 18-02-2023 | Valoració: 10

    Un mirall, unes espardenyes i una successió de desgràcies que encaixen perfectament. Segur? Quan un ensopega, generalment cau endavant. Aleshores la protagonista pica contra el mirall i, ara ve la part que no veig clara, cau enrere, quan em fa l'efecte que hauria de quedar estampada contra el mirall, no rebotar-hi com si fos una pilota. Bé, tant se val, el fet de caure enrere permet de veure's tota ella reflectida i repassar fugaçment alguns elements de la seva vida. M'ha agradat per la curosa descripció de l'acció. Enhorabona, Montseblanc!

  • Emmirallat.[Ofensiu]

    Ma mare, quan jo era petit, quan tocaven el timbre corria cap a el mirall del bany i és retocava els seus cabells rossos i rinxolats. De gran si fa o no fa tres quarts del mateix. Ho dic perquè m'ha encantat aquesta historia: un començ original, i un final tràgic i en certa manera entranyable per la percepció que hom té en veure que fins a darrer moment el personatge principal mor reflectida.( enhorabona.

  • Bona paràbola[Ofensiu]
    aleshores | 17-02-2023

    La mare t'anuncia el perill i la parella el propicia l'element material de la mort per culpa dels propis instints.
    Però, sobretot, jo hi destaco la ironia que hi apliques; és malt bona i necessària suavitzar el tema i posar-hi distància.
    Al final és una vida prou llarga, no necessàriament a retalò que indicaria mandra o deixadesa.

  • detalls[Ofensiu]
    Atlantis | 17-02-2023

    Molt ben detallat totes les peripècies al moment de caure. Un monòleg molt reeixit i molt bona l'última paraula deixada a mitges.

    Bon relat.

  • Un fet.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 17-02-2023

    que expliques amb tota mena de detalls, riquesa de vocabulari i bona expressió.

    Felicitats i sort Montse.

    Rosa.

  • Ben travat![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 17-02-2023

    Molt ben travat, molt ben explicat, m'agrada com fas fet les descripcions, pas a pas, fins a arribar al final.
    Molta sort,
    Salutacions,
    Neus

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats