Mira que fan ara!

Un relat de: Montseblanc
L'Agnès es desperta a mitjanit, encén el llum de la tauleta i mira l'hora al despertador que li van regalar els nets. Són les tres de la nit. L'altre costat del llit està sense desfer. El Salvador deu ser a la saleta dormint al sofà, s'entesta en mirar la tele després de sopar i s'adorm. Però mai ve tan tard al llit, pensa l'Agnès preocupada.
A la saleta, la televisió ofereix la seva programació a un Salvador amb els ulls closos, que seu espatarrat al sofà. La seva dona se'l mira emprenyada, mira que arriba a ser tossut el seu home, després dirà que li fa mal l'esquena, que els ulls li couen...
S'asseu al seu costat i s'adona de la seva extrema pal·lidesa, no sembla que respiri, li posa una ma al front, està fred, està mort. L'Agnès pensa que ja no hi ha res a fer, esperarà que es faci de dia per trucar als fills. Ja ho deia el Salvador que un dia li petaria el cor, però l'Agnès pensava que era una de les moltes queixes que a diari li omplien la boca. Veu que encara té el comandament de la televisió agafat a la ma dreta, li treu d'entre els dits, per una vegada podrà ser ella qui tria el canal, es repapa al sofà i comença a fer zapping.

Comentaris

  • Resposta[Ofensiu]
    SrGarcia | 28-06-2024

    Hola, Montseblanc. Moltes gràcies pels teus comentaris, sempre agraïts i benvinguts.
    Al Baix Camp hi ha un poble que es diu Pratdip; la llegenda explica que això vol dir “El prat dels Dips” o gossos fantasma, aquests són representats a l’escut del poble i els retaules de l’església I de l’ermita de santa Marina. El que va mitificar i va donar a conèixer la llegenda va ser en Joan Perucho a la seva novel·la“Les històries naturals” on un savi naturalista busca a Onofre de Dip, un vampir.
    Els soldats es tornen gossos per la seva devoció a sant Guinefort, que, com ells, ha patit el foc amic, però ells no són innocents com el sant gos, ells també l’han exercit, matant oficials, per això es tornen gossos vampir, no mereixen la justícia que reclamen.
    La història dels dips la donava per sabuda; posar tres relats en un de sol, potser seria excessiu.
    Et torno a agrair el comentari.

  • Cruesa[Ofensiu]
    Canela fina | 21-06-2024 | Valoració: 10

    Tanta cruesa i tendresa alhora que no deixa indiferent al lector. Quantes dones podrien tenir exactament aquesta reacció davant la mort sobtada de la parella? Potser més de les que podem pensar... Una abraçada!

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-05-2024

    Bona vesprada, Montseblanc: Gràcies per comentar-me el meu poema "El sol ix de la ribera", on em dius que és un "poema, ple de sensibilitat".
    M'alegre que t'haja agradat.
    Una abraçada i bona vesprada.
    Perla de vellut.

  • Difusió[Ofensiu]
    llpages | 19-05-2024 | Valoració: 10

    Després de llegir-lo, he decidit de fer difusió del relat entre tots els casos que conec de parelles en les que un s'en va a dormir mentre l'altre queda adormit davant de la televisió. En són legió! Qui sap si, després de llegir el sorprenent relat de Montseblanc, no canviaran l'hàbit...

  • La sorpresa de l'Angnès. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-05-2024 | Valoració: 10

    Realment es dona una bona sorpresa l'Agnès, la qual veu el seu home que està realment mort. Però ella continua fent zàpping. Impressionant.
    Tota una història en un minut.
    Enhorabona, Montseblanc.

    Una abraçada.

    Cordialment.
    Perla de vellut.

  • BON RETORN[Ofensiu]
    Ravegal | 18-05-2024

    Quin goig poder tornar a llegir-te.
    Com sempre, la reina de les sorpreses.

  • Fer zàping.[Ofensiu]

    Qui na fredor!, la d'aquesta dona. Ben mirat no són pas poques les dones que s'alliberen en quedar vidues. En aquest relat, que podria ésser un relat com qualsevol altre, resalta la imaginació portada al límit i crear un ambient de plena normalitat de l'hora suprema. Genial! posar-se a fer zàping...

  • Submissió[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-05-2024

    Sorprèn la fredor de la dona. Darrere la seva actitud, potser s'amaga tota una vida de submissió, com es mostra a la frase: "per una vegada podrà ser ella qui tria el canal".
    Ha de ser difícil escriure relats tan breus, on es diuen unes coses i se'n mostren moltes més. Com sempre, ho fas molt bé.

  • Caram!![Ofensiu]
    Rosa Gubau | 17-05-2024

    Això sí que se'n diu tenir la sang freda. Un final inesperat de totes totes. Per un costat m'ha arrencat un bon somriure, i per l'altre m'he quedat bocabadada. Una barreja d'emocions ben estranya. Això sí, el relat molt bo, i el títol molt encertat.

    Una abraçada Montse.

    Rosa.

Valoració mitja: 10