Hola, sóc en Pascual, l'encarregat de comptar el temps dels relats d'RC, i us volia explicar una història que, per un/a lector/a d'estatura mitjana i que calci un 41, li posaria un temps de lectura de quaranta-tres segons i trenta-dues centèsimes.

Un relat de: Màndalf

En Panissol de jovenet era l'últim de la classe. La senyoreta feia una pregunta i tothom contestava abans que ell. La seva mare li deia alguna cosa i ell contestava al cap d'una estona. Es pensaven que era el seu caràcter, que era un noi tranquil, que no tenia esma. Fins el dia en què va celebrar el cap d'any a casa amb els grans de la família. En Panissol va començar a menjar els raïms a partir de la cinquena campanada. Les sospites de tothom es van confirmar a la primera cursa de la classe de gimnàstica. El mestre va dir "preparats... llestos... ja !" i tots es van posar a córrer menys ell, que ho va fer al cap de cinc segons. Finalment preocupats, els seus pares el van portar a la consulta del Dr. Restòful i va resultar que el seu metabolisme estava endarrerit cinc segons respecte a la resta de la humanitat. No hi havia remei al seu mal.

En canvi la Speedy de joveneta era la primera de la classe. Quan la senyoreta començava a preguntar ella ja havia contestat. Abans que el seu pare li col·loqués un carxot, ella ja havia tret el clatell de lloc. I abans de venir-li la primera regla ja s'havia posat la compresa. Era ràpida, decidida i llesta com una fura.

Sortosament les seves vides van coincidir en aquest món caòtic i es van enamorar bojament l'un de l'altre. Quan la Speedy va conèixer al Panissol, el va trobar tant tranquil, tant diferent i enlluernador que, deu segons abans de que ell li preguntés si es volia casar amb ella, ja li havia dit que si. Foren una parella ideal, les seves nits d'amor van ser perfectes, els orgasmes coincidien freqüentment i matemàtica en el temps i en l'espai.

L'home endarrerit i la dona avançada van tenir un fill que sóc jo, en Pascual, l'home puntual, per servir-los. Són les vuit hores, dotze minuts i trenta-quatre segons.

Comentaris

  • Brutal[Ofensiu]
    Benjamí Batlle Pestaña | 16-07-2019 | Valoració: 10

    Genial!

  • Senzill i amable[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 02-02-2013 | Valoració: 10

    Molt bon relat, Màndalf. M'encanta la història, el títol, els noms dels personatges i sobretot el seu humor senzill i amable. Et continuaré llegint!

  • Sí!!!!!!!!!!!!![Ofensiu]
    Mena Guiga | 02-02-2013

    Contes així amb personatges així amb noms així és la 'xispa' (força de la vida i sense cocacolejar).

    Hehehe, l'enginy al poder, el conte divertit, el relat curt ple de tant i un somriure d'orella a orella!


    Mena

  • Molt i mooolt bo...[Ofensiu]
    Annalls | 02-02-2013

    Sempre m'havia preguntat, be des fa tres mesos, com es calculava això del temps, calcular exactament el temps tan particular de cada lector, no em semblava gens fàcil però ara ho he descobert. !!!
    Entre nosaltres, Speedy tenia orgasmes? O quan li tenia de venir ja havia acabat?
    Anna

  • es el primer cop que et llegeixo, pero ma agradat mol!:)
    un peto ben fort!

  • Shaudin Melgar-Foraster | 13-04-2010 | Valoració: 10

    És la primera vegada que et llegeixo i he trobat que aquest relat és genial. A partir d'ara llegiré els teus relats.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Gràcies pels somriures que regales[Ofensiu]
    JoanaCarner | 13-04-2010 | Valoració: 10

    Original, divertit, entremaliat.
    Enhorabona pel sentit de l'humor tan reeixit

  • Ara entenc...[Ofensiu]
    nuriagau | 12-04-2010 | Valoració: 10

    ... perquè sempre tenen tendència a comptar massa min uts de lectura.

    Visca el bon humor, Mandalf!

    Núria


  • indefinida | 12-04-2010 | Valoració: 10

    Boníssim!

    Salut!

  • Ha ha ha...!! Excel.lent relat d'humor.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 03-08-2008 | Valoració: 10

    Està molt bé aquest relat. Fins m'ha fet memòria del meu Osset...

    Trobo que té molta imaginació. Fins m'està donant idees per a mi... Podria fins fer un relat d'alguna cosa així...

    ¿I després de casats no varen tenir problemes, aquesta parella de mal cronometrats? Seria interessant, potser, de fer una segona part...

    Una abraçada!!

  • no he comptat el temps[Ofensiu]
    franz appa | 30-05-2008

    de lectura, tot i que encaixo en la mitjana que has triat com a referència de càlcul.
    De tota manera, se m'ha passat el temps volant, impossible fer-ne un càlcul a ull en termes de segons.
    Perfecte!
    Una salutació,
    franz

  • Cinc segons per a dir-te...[Ofensiu]
    deòmises | 03-03-2008 | Valoració: 10

    que m'ha semblat GENIAL i et poso un 10 per això mateix. Breu però divertidíssim (ja he invertit dos dies en llegir-lo: no 48h, sinó 1min 26 segs, 64 centèsimes).

    Gràcies, d.

  • Llegit-just-a-temps[Ofensiu]
    RATUIX | 20-02-2008 | Valoració: 9

    per esborrar un moment indiferent i fer-me riure.

  • Original[Ofensiu]
    Jimbielard | 20-02-2008 | Valoració: 10

    m´ha agradat moltissim, Felicitats!!

  • Boníssim[Ofensiu]
    Kumori | 20-02-2008 | Valoració: 10

    Doncs això. Boníssim!

  • Un fart de riure![Ofensiu]
    Clar de lluna | 20-02-2008

    Jo m'identifico amb el fill!!! Perdó, però és que ara em ric dels meus pares!!! Quan un ve, l'altre ja en torna!

    Com t'ha dit tothom, MOLT ORIGINAL!

    Una abraçada!

  • He rigut[Ofensiu]
    Salgado | 19-11-2007 | Valoració: 9

    i m'ha agradat, company Màndalf

  • ja l'havia llegit[Ofensiu]
    ANEROL | 23-10-2007 | Valoració: 10

    simpàtic i original

  • Llibre | 23-10-2007

    Original, sí.

    Ara entenc el tema de la previsió d'esdeveniments... cinc segons abans! Hjehejeh... No pas cinc minuts.

    Ens veiem! Una abraçada,

    LLIBRE

  • Ei, està molt bé!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-08-2007 | Valoració: 10

    Tens molta imaginació. Felicitats pel relat.

    Un conte idílic del noi lent i la noia superràpida, eh? Fenomenal...

    Felicitats. Vagi bé!

  • interessant[Ofensiu]
    ANEROL | 01-06-2007 | Valoració: 9

    Et seguiré llegint.

  • 1-2-3[Ofensiu]
    IRINA | 16-03-2007 | Valoració: 9

    UN RELAT DIVERTIT, DOS INSTANTS DE RIALLES, TRES PERSONATGES PROTAGONISTES... I NOU PUNTS DE VALORACIÓ DEL RELAT. PASCUAL, ETS UN HOME ORIGINAL COM CAL!!!

  • TOT UNA CLASSE DE MATEMÀTIQUES FETA HISTÒRIA D'AMOR PER DONAR EL RESUM D'UNA VIDA NOVA QUE ÉS LA DEL FILL PERFERCTE, ESCRIT EN 7 LLETRES:[Ofensiu]

    PASCUAL.

  • jajajaaj una història genial[Ofensiu]
    magma | 18-01-2007

    Molt bó !!! M'he rigut un piló, i el títul molt original, realment és genial.

    Aquesta història i el humor són perfectes, realment enorabona, una idea fantàstica.

    Et seguiré llegint.

    Una abraçada !!

    mâgmâ

  • Ha ha ha!! Que bo!!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 18-01-2007 | Valoració: 9

    Molt original. Un conte clàssic i bonic com tants altres.

    Un ja està fart de tants finals tràgics i pessimistes de cacau i infelicitat.

    Molt bé, home. Felicitats!!!

  • Bonisssim!![Ofensiu]
    MarBlava | 18-01-2007 | Valoració: 10

    He passat una bona estona.
    El títol, súper original, convida a llegir. El ritme és àgil i la història interessant, divertida i amb una final inesperat.
    Dos personantges ben difrerents units per l'amor, amb un resultat ben especial, l'home que encaixa perfectament en el temps.
    He rigut molt.
    A veure si ens expliques més històries d'aquests personatges, poden donar-te molt de joc, amb la teva xispa....
    No et coneixia, però ja m'has enganxat per una bona estona.....

  • Enginyós i divertit[Ofensiu]
    ciosauri | 02-01-2007 | Valoració: 10

    Un relat molt bo, que a més ens explica per què hi ha tan poca gent puntual: cal ser-ho de naixement. Els grecs antics parlarien de destí i un científic d'avui de condicionants genètics...

  • Fantàstic[Ofensiu]
    mataranyes | 26-12-2006 | Valoració: 10

    Tan sols et puc dir això: fantàstic. Respecte a l'estil i tot això no m'atreveisc a dir res a ningú ( alguna vegada he dit alguna cosa, però no és l'habitual), ja que no em trobe capacitat.

    Jo em fixe en l'originalitat dels relats sobre tot, en la història en si mateix, i tu, Mandalf te n'ha eixit. No t'havia llegit mai però eres un nou referent per a mi.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Xavier Lamarca | 26-12-2006 | Valoració: 10

    Una idea ben trobada i ben desenvolupada, divertida. Acaba quan ha d'acabar, no facis cas dels que ho volen mes llarg. Fes-ne un altre ancara millor.
    Salutacions.

    XL

  • ha ha ha...[Ofensiu]
    Lilith | 26-12-2006 | Valoració: 10

    Que bo¡¡¡¡ Original la història i molt ben explicada.

  • GENIAL[Ofensiu]
    Frèdia | 18-11-2006

    Amb majúscules. 365 vegades genial. Una per cada dia del any. 366, si és de traspàs. No tan sols és divertit, també té la seva moralitat. No en va, l'ordre prové del caos. En Pascual n'és l'exemple més perfecte. Felicitats!

  • mmm, ... ep, nanu![Ofensiu]
    OhCapità | 12-11-2006

    per on començar, ... demà al vespre us truco company i xerrem una estona, ... ara, he entrat aquí per fer dues o tres cosetes, ... i marxo a buscar a la meva Sirena, ...

    Per cert, aquest relat ja l'havia llegit abans de l'estiu i em va semblar original i ben escrit, ... tot i que com diu en pseudo hi podríeu haver tret més suc als personatges, ... però tal com està ha quedat força impactant, ... no deixeu mai indiferent, ...

    OhCapità.

  • Bones![Ofensiu]
    Silenci... | 21-10-2006

    Vig que tenc un caramull de comentaris, però be un mñés no fa mal ;) M'ha agradfat molt i he rigut molt. És molt original i surt de lo comú. Has trobat les paraules adequades i has marcat molt be els temps de lectura.
    Genial el relat. Moltes besades!!!

  • Jo dec ser de la banda del Panissol[Ofensiu]
    Leela | 05-09-2006 | Valoració: 10

    perquè mira que he trigat a comentar-te eh!!!
    Com que he vist que tenies ja 23 comentuars, he pensat que potser ja tocava. No em volia precipitar no fos cas que encara ens donés un ensurt, però mira.. no m'he pogut estar de dir alguna cosa en un mini break de repós entre marrons i llibres (que no és el mateix que llibres de color marró)...

    Un petonarru al nas i ja parlarem més seriosament (dubto que això sigui possible hahahahaha).

    Muassssssss

    Leela

  • rbbarau | 04-09-2006

    jisjis...m'ha fet gràcia
    un petó dolcet*

  • uala! --> Comentari a les quinze hores, 4 minuts i 15,16,17... bé, i 18 segons. ;)[Ofensiu]
    kispar fidu | 08-08-2006 | Valoració: 10

    què bó!

    Bones company de trobades by the face!
    Ara ens trobem screen to screen, no face to face, però bé, la relació amb les lletres segueix existint! jeje

    Molt ben trobats els personatges! l'un cinc minuts enrere, l'altra cinc minuts endavant... la seva unió (la unió fa la força) --> la puntualitat absoluta! [ 5' - 5' = 0' --> 0 minuts tard i 0 minuts d'hora! --> puntualitat 100% ] jeje

    El nom de la noia genial, relacionat amb la seva debilitat (o habilitat): avançar-se a tot! ser ràpida com el vent, amb velocitat! : Speedy!
    Potser ell s'hauria d'haver dit Parsimoniol o Parsimonissol, jajaja, per la seva parsimònia involuntària en fer les coses! ;)

    original i divertit!
    segur que hagués guanyat el Repte si s'hagués arribat a proposar i les condicions haguéssin coincidit! ;)

    ens veiem entre lletres!
    que vagi bé,
    Gemm@

  • peres | 01-08-2006

    sóc el pere i només volia fer una visita per aquí a veure què i qui hi havia, però com que no sóc d'estatura mitjana i a més calço un 45, doncs, suposo que amb mi l'estadística no funciona, perquè comptant comentari i tot plegat crec que no he aconseguit baixar dels 5 minuts.

  • divertit però breu...[Ofensiu]
    pseudo | 01-08-2006

    Crec que aquests personatges t'haurien pogut donar molt més de si...

    Salut!

  • bestial![Ofensiu]
    Capdelin | 27-07-2006

    Tens el do de donar als relats un aire de text antic i a la vegada modern, intemporal; de vestir d'una aparent innocència els escrits i dotar-los de força, enginy i cops d'efecte impressionants; de captivar al lector no amb un vestit literari barroc i tècnic, sinó amb l'arma de la subtilesa, la ironia, l'originalitat brutal i una desvergonyada i alliberada poesia.
    Felicitats, mestre! Una abraçada.

  • Hola! sóc l'Afrika Winslet, l'encarregada de fer l'esbojarrada pel fòrum, llegir els relats que em dona la gana i comentar que, en el teu cas, m'ha agradat moltíssim perquè, per fi, he trobat algú que podrà comprendre la meva bogeria innata. I es que m'has fet riure moltíssim!!!! jejejejeje[Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 21-07-2006 | Valoració: 10

    "Lo" teu és fer relats originalíssims i molt divertits, està clar! Però, el millor de tot, és que tu ja ets divertit "en vivo y en directo y en fòrum" ajjajaa!

    Ara en serio, m'ha agradat molt i, fins i tot, et podria dir que se m'ha fet curt i que n'esperava saber més coses de la Speedy i en Pascual... i molt bon títol, bon reclam! jeje

    Petons bojos!!

  • la_majose | 21-07-2006 | Valoració: 9

    És increible com, sense fer servir paraules complicades ni metàfores, aconsegueixes aquest efecte. El final és senzillament genial, m'ha fet riure. Felicitats!

  • Tàndem Panissol-Speedy...[Ofensiu]
    brideshead | 14-07-2006

    Un tàndem perfecte, que es complementa a la perfecció!... I és que de vegades, el secret de l'equilibri està en això, en aquests cinc segons que separen unes reaccions d'unes altres per a fer-les perfectes i per a descobrir que es són absolutament necessàries, l'una a l'altra... Í és clar, d'una unió tan sincronitzada, què en podria haver sortit sinó un tal Pascual, que no solament és capaç de fer un relat així, encapçalat per un títol sorprenent sinó que té al seu abast el millor humor del món al voltant de les 6 hores, trenta-quaranta i pocs minuts i uns pocs segons de cada matí, a un fòrum sovint anomenat erresseeeeeeeee??????

    Un petó, Mandalf, aquest escrit, com tu, conté una dosi supranormal de genialitat...

  • genial[Ofensiu]
    Basileia | 14-07-2006

    És un conte molt original i que et fa treure un somriure. M'ha agradat molt!!!

  • Mandaaaalf!![Ofensiu]
    Yáiza | 14-07-2006

    Estàs com un lluuuuuuuum!!! hahahaha! Però m'has fet riure, i tant!
    Bé, al menys mai se't podrà dir que el conte sigui poc original.... això està clar!!
    Apa-li senyor Pasqual... home puntual!!
    Ens veiem aviat!!!?

    Una abraçadaaa!!

    Yáiza

  • M'ha encantat!!![Ofensiu]
    eaubleau | 13-07-2006 | Valoració: 8

    Pot ser ficció, pot ser real... però el que està clar és que deixa palesa les diferències inter i intraindividuals dels mortals.
    Dos personatges que tot i trobar-se en pols oposats són capaços de sincronitzar-se a la perfecció.
    Molt guais!

  • Calders[Ofensiu]
    T. Cargol | 04-07-2006

    Jo no he llegit a Calders perquè m'avorreix , però tu ets millor , tu ets Gandalf!
    Panissol és genial i no veigs Speedy, aquella dona, que com la nsotra s'adelanta al que pensem per explicar-nos-ho - desprès nosaltres savem fer el marquèting - ; nano deixa la vinya i l'olivera, o que passi el corro un altre, que tu tens feina!

  • Originalitat en temps real[Ofensiu]
    Biel Martí | 04-07-2006

    Noi, l'originalitat de molts dels teus relats és el que més m'agrada de la teva escriptura, però la teva brevetat el que menys. No t'adones de toooooot el que es pot dir amb uns temes així?

    El relat és divertit i ocurrent, i encara que no deixes entrar gaire en la noia ràpida, si ho fas en el noi lent (veus? trobo a faltar un paràgraf més sobre ella, per allò de la igualtat). Com li va a la feina al noi?

    Ah, i els orgasmes... molt encertat!

    Biel.

  • Hola, sóc l'angie, ...[Ofensiu]
    angie | 04-07-2006

    una de les encarregades de fer pujar el comptador dels comentaris i et volia explicar que aquesta història relativista, divertida, fins i tot, filosòfica, es mereix una felicitació endarrerida (no l'he llegit fins ara, aix) i només dir-te que truquis a la Warner o a la Fox o a la cadena que vulguis per a fer-ne una sèrie... tipus la dona biònica potser? hahaha

    petons

    angie

  • Holaa!![Ofensiu]
    | 04-07-2006 | Valoració: 10

    T'he vingut a visitar encuriosit per la teva intervenió al forum, m'has fet riure. I no m'he equivocat, tens un estil fresc i molt particular.
    Felicitats!!

  • Magnífica versió...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-07-2006 | Valoració: 10

    ... de la teoria de la relativitat. Els conceptes espai-temps quedesn més clars que amb la d'Einstein. A més a més, té un final de film estadounidenc que tira de tòs.
    Salut i rebolica, xicon!
    PS. I la 'quetz' diu que jo faig megatítols...

  • molt bo!!![Ofensiu]
    Matterhorn | 01-07-2006 | Valoració: 10

    felicitats!!! m'ha agradat molt!! jeje es un relat molt original i molt àgil. enhorabona, he rigut molt.

  • Quin títol![Ofensiu]
    Ligeia | 01-07-2006 | Valoració: 9

    Molt bo, si senyor!
    Només pel títol ja val la pena felicitar-te. I el tros de la compresa... quin fart de riure! Un relat força original i amb un estil fresc i àgil.

    Encantada de llegir-te!

Valoració mitja: 9.75