Un bon fitxatge

Un relat de: Màndalf

*
- Noranta-quatre milions d'euros i no en parlem més!! -fa el de les ulleres de sol després de xarrupar un sorbet de conyac francès.
- Em sembla una mica car, la veritat... total, per la seva posició i pel que fa... -simula desinterès l'altre, expulsant tranquil·lament el fum d'un havà.
- Però què dius? És el millor del món en el seu lloc! Un crack!! Domina el terreny com un mariscal, ho controla tot, sap exactament on estan situats els seus companys i els hi pot passar el motxo en el moment oportú.
- Ah sí? I alguna cosa més?
- Fa servir les dues cames.
- Les dues cames? Per a què?
- Coi, per passar la galleda.
- Això està bé... la galleda i el motxo alhora... m'agrada...
- Té la velocitat del llamp i el vestidor no té secrets per a ell.
- Pots concretar-ho més això?
- Clar. Es capaç de netejar aquest despatx en menys d'un quart d'hora.
- Home, això potser també ho faig jo...
- Estores espolsades, juntes sòcol-paret repassades i els sostres dels armaris polits.
- Home, això ja... i el vestidor? Què deies del vestidor?
- Net i polit en mitja hora, inclòs el repàs amb agulla dels foradets de les carxofes de les dutxes.
- Impressionant.
- Efectivament. És un bon fitxatge per aquest preu.
- Bé, ja ho veurem... has portat algun vídeo demostratiu?
- No exactament, he portat uns CDs. Mira... aquest de quan va netejar la capella Sixtina en quatre hores i set minuts... aquest altre de quan va escombrar el Camp Nou en trenta-sis minuts... va treure 550 litres de txapapote en tres quarts d'hora... netejar els vidres de Wall Street en un dia i mig...
- Val, val, deixem-ho estar... ja ens els mirarem. Passarà les proves físiques?
- Que si les passarà? Estàs de conya o què? És d'Etiòpia.
- Ah! I qui paga la comissió de consultoria a la Federació Internacional de Feinejadors Atòmics?
- A la FIFA que la bombin. No els hi direm res si a vosaltres us sembla bé.
- I l'altre club hi està d'acord en el traspàs? Quina clàusula de rescissió té el Nogambo?
- Això és el millor. Queda lliure per netejar a on vulgui a partir de l'estiu. Tenia contracte de temporer! Estan bojos aquests romans. I el representant diu que amb un 20% de comissió ja s'hi conforma.
- El representant? Però que no ets tu el representant del Tonga Nogambo?
- No, jo sóc el seu cosí.
- El seu cosí? Però si ets blanc!
- El cosí del representant, carallot. I m'emporto el 5%.
- Coi, i es pot saber què fas aquí negociant?
- El meu cosí em va fitxar com a representant de representant i em va dir que vingués a parlar amb el president del club que ell tenia que anar a cobrar unes comissions pel traspàs de cert escombriaire del qual no puc dir el nom.
- Ah! Així que vols parlar amb el senyor president?
- Clar, amb el president...però coi, una cosa... que no ets tu el president??
- Jo? No, no. Jo sóc en Pascual Nebot, el Pascu. L'encarregat del manteniment de les farmacioles, em van fitxar l'any passat per vuitanta-dos milions.
- Clar! Tu ets el Pascu! El millor encarregat de farmacioles del planeta! Aquell que va fer el triplet!! I què hi fas aquí negociant?
- Estava revisant l'estoc de gomes de la farmaciola del senyor president.
- Ai collons! I com va?
- Molt bé, no n'hi ha ni una...
- I d'on has tret aquest havà si es pot saber?
-....mmmm.... bona pregunta....fssssssss....-un cercle de fum puja cap al sostre- .... estava a punt de caducar....

Comentaris

  • Ves per on[Ofensiu]

    el mon evoluciona molt ràpidament. No és cap bajanada imaginar la possibilitat d'un mon on tot es mercadegi.



    no valoro els relats. Demano que no se'm valorin els meus

    .

  • Em trec el barret[Ofensiu]
    Romy Ros | 10-12-2009 | Valoració: 10

    davant d'aquest relat que tradcta un tema tan actual com son els fitxatges del futbol astronòmic. Crític, irònic, divertit...què més se li pot demanar? Enhorabona!

  • Bo... i bonic? No dius quina cara té el xaval...[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-09-2009

    Ostres, tuuu! Si arribo a saber que m'esperava un dels teus escrits ( i per tant, un bon grapat de somriures :-) i rialles :-)) per estrenar! ), renuncio a les vacances i escurço la desconnexió estival... però ja diuen allò de "Mai és tard si la fi és bona", oi? Bé, si no ho diu ningú, algú ho hauria de dir, dic jo, que la dita no està tan malament, i per dir el que vull dir ja m'està bé a mi... però ara anem a parlar del que dius tu!

    Em sembla perfecte que denunciïs amb aquesta claredat el negoci que es fa amb el "cuentu" de les farmacioles... i que parlis sense entrebancs de l'assumpte dels motxos... JA ERA HORA DE QUÈ ALGÚ HO DIGUÉS CLAR I CATALÀ, home!
    El que no m'ha quedat gaire clar, i t'ho dic amb tota confiança perquè tu i jo ja ens coneixem de fa temps i no hem d'anar ara amb falsedats, és el detall de l'havà... A veure: els cigarros no es treuen normalment de caixes de fullola? I dins d'elles, no reposen embolicats en una espècie de cel·lofana transparent? O és que ara els venen en llaunes? Perquè en tetra-brick no me'ls imagino...
    En fi, estimat, m'acomiado esperant que la teva resposta dissipi els meus dubtes i tranquil·litzi la inquietud que m'ha causat el final d'aquest relat, que deixa en l'aire una qüestió que m'agradaria aclarir el més aviat possible, a fi de reprendre la feina i les lectures amb serenor abans del canvi d'estació que ja s'apropa com qui no vol la cosa.

    T'envio una abraçada sense data de caducitat,
    Unaquimera

  • De fet[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 13-08-2009

    sí que parlaves de futbol, oi?

    Un altre de la teva collita clàssica, genial mestre, tens un humor molt afinadet.

    Esper-ho que estiguis gaufdint d'unes excelents vacances, fins el retorn, el teu és clar.

    Una abraçada

    Ferran

  • Ha ha ha...!! Genial!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 13-08-2009 | Valoració: 10

    Trobo que aquest relat és molt original, i té una qualitat excel.lent.

    Podríem fer també un fitxatge de mecanografia, o de escriptors de textos literaris, o de qui pot llegir més llibres en una hora, o de qui pot jugar més hores seguides en jocs de cartes sense cansar-se...

    No sabem si al final el senyor va ser contractat... Seria una bona pregunta.

    Felicitats pel relat, Mändalf. Ens veiem per aquí!!

  • Ferpectament!!!![Ofensiu]
    RATUIX | 13-08-2009

    Molt ben portada aquesta negociació d'alt nivell. M'he "tronxat" de riure. Ironia i crítica inteligent.

  • Boníssim![Ofensiu]
    Gumart | 12-08-2009

    Això sí que és un bon fitxatge, i no 'ese portugués' (no seguiré la cançoneta).

    M'encanten aquests relats que, després de llegir-los, se't queda aquell somriure d'orella a orella!

  • Un diàleg...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 12-08-2009 | Valoració: 10

    divertit, sarcàstic, original... bé, i moltissimes coses més que no cal repetir perquè els anteriors comentaristes ja ho han dit i només em resta afegir-me a les opinions llegides. Realment és un relat que, en la meva opinió, reuneix tota una sèrie de requisits que el fan mereixedor de ser destacat per l'editora.
    Una abraçada

  • Bona paròdia del fitxatge...[Ofensiu]
    llamp! | 03-08-2009 | Valoració: 10

    ... d'aquell que se'l va menjar el lleó al Colisseu Romà.

    Per cert, de llamp res, en tot cas, un pamplines!!!!

  • Domines el terreny com un marisc[Ofensiu]
    copernic | 29-07-2009

    hahaha! Fins i tot, les paraules queden tallades en el lloc just per fer encara més delirant aquest text irònic, mordaç, vitriòlic, àcid, càustic, sarcàstic i hauré de fotre mà al diccionari de sinònims per poder seguir perquè si no...Divertidíssim aquest relat que podria ésser el guió que es va escriure per a la pel.lícula dels germans Marx que no es va fer per manca de pressupost, hahaha! és clar que al de les ulleres no li vé de 94 milions.
    Com sempre, amic Manel, un plaer llegir-te, per tres motius: perquè saps escriure de conya, perquè tens una imaginació fora de mida i perquè em fas riure a base de bé. Una abraçada! Ai, no que ens podem encomanar la grip A, haha!

  • Tu sí que ets un bon fitxatge![Ofensiu]
    angie | 29-07-2009

    Divertit, àgil i enginyós. L'originalitat a l'hora de triar la professió real del col.lega és cosa de genis.
    Penso també que ens avances la sorpresa. Una mica més d'esbojarrada confusió, escrita amb el mateix ritme, hagués estat encara més espaterrant.
    Nogambo, jajaja, fins i tot el nom té gràcia (no gambo, vol dir no corro!!!!!!! jajajajajaja)

    Ai, què fariem sense tu?

    angie

  • Fitxatges,...[Ofensiu]
    rnbonet | 28-07-2009

    ...euros, fitxes, pilotes, milions, euros, més euros...! Ai, el futbol iels balons/pilotes!!!
    Em sembla -apreciació personal i 'vesina de'-, que has 'precipuciat' -o cal dir 'precipitat'?- una mica l'acció; l'equívoc del principi donava per a més.

    De totes maneres, un text veritablement 'mändalfià'!

    Au! Salut i rebolica!

    PS. I poca calor!!!!

  • Divertit[Ofensiu]
    qwark | 24-07-2009

    Un bon anàlisi del tema de tots els estius.

    Tot i que ja es veia a venir, m'hagués agradat que allarguessis més l'equívoc (de fer veure que parlaves de futbol).

Valoració mitja: 10