Cercador
Llista categories
Recomanats editora
- El vol 93
- Mentre miraves
- El Fòrum dels disbarats
- Osculum salatum o el record d'un petó salat en un cinema
- Lúltim petit misteri (Segona Part)
- I tanmateix et trobo
- La nuesa dels intramurs
- L'home que venia llibres al tren (Capítol II)
- Història de la Lipi Lupus i d'uns nens que van conèixer la Lipi Lupus
- TRILOGIA DE LA CASPA ( II. LES DUES PREMSES)
Detall intervenció
ESCRUTINI, VEREDICTE I COMENTARIS REPTE POÈTIC VISUAL 86 - SIRENES
Intervenció de: Xantalam | 20-05-2009
Bona nit, reptaires! Aquí teniu el resultat de les votacions:
1 vot: Sines de mel, sangifetge; Sirenes de polígon, angie; Sirena sóc, Naiade; D'ocell a peix (Poesia + Imatges), F.Arnau
2 vots: Sense màscara, Naiade
5 vots: Visió d'una sirena al crepuscle, Helènic Glauc
6 vots: Circe i les tres sirenes, Carme Cabús
7 VOTS I GUANYADORA: Invitació a renéixer, Dolça Parvati
FELICITATS A TOTS I A TOTES PEL MAGNÍFIC REPTE QUE ENS HEU OFERT.
COMENTARIS
La manca de temps no m'ha permès fer uns comentaris més extensos. He estat temptada a demorar-los, però el risc de que no els fes mai s'incrementava; per altra banda em sabia greu no aportar, ni que fos uns microcomentaris als poemes.
Us agraeixo molt les vostres creacions tan literàries com estètiques. Una bona participació, i de qualitat, fa que el repte llueixi més, que pugui engrescar a més relataires.
1. A totes les sirenes, sangifetge
Poema d'exaltació de la figura femenina com a objecte de desig. Escrit en un llenguatge directe, descriptiu, fent una transferència de les característiques mitològiques de les sirenes a la dona actual.
Moltes gràcies per la teva aportació, sangifetge, i sento no haver posat la fotografia que acompanyava al poema, en el post de les votacions. Les presses... De fet és la mateixa que acompanya la última part de la composició de F.Arnau, una imatge actual del mite de la sirena.
No accentuaria dónes, referit al plural de dona. Accentuaria lúbrica, referit al adjectiu. (Són lapsus, que m'he atrevit a comentar-te)
2. Sirenes, Bruna86
Poema en forma de versos majoritàriament tetrasíl·labs, molt poc freqüents de llegir, que li confereix un ritme molt ràpid de lectura. Fas al·lusió a les característiques mitològiques de les sirenes que ens enlluernen de forma fictícia, tal un miratge. Bon exercici de ritme. Moltes gràcies pel teu poema.
3. Sines de mel, sangifetge
Un poema en primera persona, que mostra l'encanteri eròtic, l'encís vers aquest personatge de la mitologia, fet dona. Un títol suggeridor per un poema també escrit en un lèxic directe. Una aportació que també t'agraeixo, sangifetge.
4. Sirenes de polígon, angie
Aquest poema té la qualitat d'haver sabut inserir el mite en un submón contemporani, de mostrar les icones clàssiques en un context actual, marginal.
Una bona participació, angie, gràcies.
5. Visió d'una sirena al crepuscle, Helènic Glauc
Poema estructurat en versos decasíl·labs. La mètrica escollida, pel seu bagatge clàssic, s'avé molt al tema del repte. També destaquen els darrers mots tònics en cada vers, les rimes externes i internes, i l'abundància de paraules tòniques i monosíl·labs, que li confereixen un ritme de lectura molt bo.
Té, per mi, una altra qualitat i és la intensitat que vessen les paraules, ben escollides, suggeridores, dibuixant una imatge, un instant bellíssim.
Moltes gràcies per aquest magnífic poema.
6. Invitació a renéixer, Dolça Parvati
Te'n duus el tema mitològic al teu terreny, l'embolcalles d'un altre significat, li confereixes un sentit global, al poema, que es transmet diàfan, però suggeridor. Riquesa de lèxic i de imatges poètiques. Molt bon poema, Dolça, gràcies.
7. Sirena sóc, Naiade
Un poema també en primera persona, com una cançó remota, ens expliques un encontre romàntic i passional, una interpretació lliure del passatge de les Sirenes i Ulisses. Bon lèxic per una bona composició. Moltes gràcies, Naiade.
8. Sense màscara, Naiade
Conté una petita història, el poema, des de la perspectiva d'una dona que no té l'encanteri atribuït a les sirenes. És dolç i ingenu. T'agraeixo la doble aportació.
9. D'ocell a peix (Poesia + Imatges), F.Arnau
Divertida, enginyosa composició poètico-visual on encertadament vas desentrellant diferents qüestions des de l'inici de la mitologia de les sirenes, meitat dona i meitat ocell, passant per les més encisadores dones aquàtiques amb escates, fins arribar a la més contemporània, tot això il·lustrat amb imatges molt escaients. Moltes gràcies, Francesc, per aquesta creació tan personal.
10. Circe i les tres sirenes, Carme Cabús
Preciosa versió de l'episodi de les Sirenes de L'Odissea, m'ha agradat molt. Conté l'essència de la història i també la forma, però amb un final dramàtic per a les desafortunades sirenes. Una riquesa de lèxic realment admirable. Has rescrit de forma magistral una crònica mitològica, Carme. T'agraeixo molt la participació.
11. Ligeia, la sirena, mjesús
Un clamor, una exaltació dramàtica de l'atracció vers la figura de les sirenes com a símbol fatídic i ineludible. Una altra versió del passatge mitològic, on no només no hi ha resistència, sinó que hi ha un desig irrefrenable i conscient. Bona aportació, mjesús, un plaer comptar amb el teu poema.
12. ESCATA DE NIT, brins
Un poema de mots encisadors, sensuals i suaus xiuxiuejats a cau d'orella, per la figura metafòrica d'una sirena al seu amant. Bona poesia, brins, gràcies per la teva participació.
La sirena i el seu cant (Fora de Concurs), Joan Gausachs
Llàstima que hagis participat fora de concurs, Joan, la teva contribució en forma de radioteatre-poema, com tu mateix l'has anomenat en el mail que vas enviar-me amb els codis, i inspirada en les obres radiofòniques dels anys...bé de fa uns quants anyets, és divertidíssima. Segur que tots ens ho hem passat d'alló més bé llegint-la. T'animo a que participis més sovint als reptes. Aquesta ha estat una participació genial.
No canta, la sirena (Fora de Concurs), Xantalam
Ai, no, aquest no, que és meu! Ja estava llançada, amb els comentaris...
Bé, hi ha coses que és millor no escriure mai, com el que un pensa del que escriu, de fet seria millor no escriure per no haver de pensar ni tan sols el que un pensa del que escriu, en fi...
SALUT I REPTE!
Xantalam
Respostes
-
Moltes felicitats!!!! ja t'ho havia dit, jeje. n+
Galzeran (homefosc) | 20/05/2009 a les 23:21
-
RE: ESCRUTINI, VEREDICTE I COMENTARIS REPTE POÈTIC VISUAL 86 - SIRENES
Joan Gausachs i Marí | 20/05/2009 a les 23:52
En primer lloc felicitar a la guanyadora. Plas! Plas!
En segon lloc felicitar a tots els participants i a la "convocaire"
Em continua meravellant la facilitat que demostreu els "reptaires" assidus.
Em meravellen les valoracions i comentaris que sou capaços de fer. Jo no "veig" tantes coses, jo em limito a escriure i mira! Si surt més o menys bé, ja en tinc prou.
Que consti -i això ho dic en veu baixa- que si no arriba a ser per la Núria, el meu "radio-teatre" l'hauria penjat directament a R.C.
Gràcies, gràcies per les vostres paraules tan amables i acollidores.
-
Felicitats a la guanyadora!!!
mjesus | 21/05/2009 a les 00:07
i gràcies Xantalam pels comentaris.
Felicito a tots els participants al repte.
mjesus
-
Enhorabona
brins | 21/05/2009 a les 09:16
a la guanyadora i gràcies pel comentari.
-
Felicitats Dolça!!! i gracies X tot Xantalam, molt ben portat (+n)
Naiade | 21/05/2009 a les 10:23
-
Felicitats, relataires, per tan bons poemes i gràcies, Xantalam...
Dolça Parvati | 21/05/2009 a les 11:30
per portar tan bé el repte i pels comentaris.
Gràcies també per les felicitacions.
Aquesta nit penjaré la nova proposta de RPV. Atent, Sangifetge, que t'agradarà!
Un bes.
-
felicitats a la guanyadora i gràcies pels comentaris!!!
angie | 21/05/2009 a les 12:11
Una proposta molt bona la teva!. Bona participació i millors poemes!
angie
-
FELICITATS, DOLÇA. Un repte magnífic. Quan l'estava llegint m'anava semblant cada cop més meravellós.
Carme Cabús | 21/05/2009 a les 15:17
Però tots els poemes eren preciosos. Ha!, ja ho veig, us heu decantat per aquest i heu deixat estar el Melo, oi, poetes? Molt bé, i amb un resultat bonísssim.
Sempre val la pena llegir-vos.
-
I MOLTÍSSIMES GRÀCIES, Xantalam, per aquests comentaris deliciosos. M'animen a continuar. Un petó. n+
Carme Cabús | 21/05/2009 a les 15:18
-
Felicitacions a la dolça paisana.... i a la dolça jutgesa! n+
F. Arnau | 21/05/2009 a les 19:17
-
Felicitacions a la dolça paisana.... i a la dolça jutgesa, moltes gràcies pels comentaris. n+
F. Arnau | 21/05/2009 a les 19:18
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Desembre: el caliu que em fa sentir viva (1 comentaris)
- CARTA AL NADAL (3 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- Testimoni al darrer poblat (IV) (2 comentaris)
- Parlant sol (2 comentaris)
- Deconstrucció (1 comentaris)
- La sal de les ferides 42/60 (1 comentaris)
- EN UN PAIS ORIENTAL, .... (1 comentaris)
- Piranda (3 comentaris)
- Caient com mosques. (1 comentaris)
Nous més llegits
- Sobre les inquietuds (510 lectures)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (296 lectures)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (284 lectures)
- POLS DE LLUM (273 lectures)
- Confiança en les Alternatives (223 lectures)
- PROTOCOL DE CURES (209 lectures)
- La impudícia del vestit (173 lectures)
- El fals temps d'ahir (155 lectures)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (149 lectures)
- UN MATÍ QUALSEVOL (148 lectures)
Nous més comentats
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (5 comentaris)
- POLS DE LLUM (4 comentaris)
- PROTOCOL DE CURES (3 comentaris)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- El fals temps d'ahir (3 comentaris)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- La sal de les ferides 40/60 (2 comentaris)
- Confiança en les Alternatives (2 comentaris)
- La impudícia del vestit (2 comentaris)
Nous més votats
- PROTOCOL DE CURES (Agrada a 4 relataires)
- POLS DE LLUM (Agrada a 3 relataires)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (Agrada a 3 relataires)
- UN MATÍ QUALSEVOL (Agrada a 3 relataires)
- La sal de les ferides 41/60 (Agrada a 2 relataires)
- La sal de les ferides 40/60 (Agrada a 2 relataires)
- A ulls clucs (Agrada a 2 relataires)
- La capsa de les vanitats (Agrada a 1 relataires)
- UN NADAL DIFERENT. (Agrada a 1 relataires)
- Una imatge digna de veure. (Agrada a 1 relataires)