Soc viva de miracle!

Un relat de: Prou bé
Avui "treballo" a la sala de jocs infantils. M'agrada l'estona que passo amb els infants, entre visites mèdiques i cures d'infermeria.
Ja en entrar he copsat que aquell matí seria difícil de tan esvalotats com els he trobat. Es discutien sense arribar a posar-se d'acord en res.
(M'ha cridat l'atenció la blancor de marbre d'algunes fesomies. La quimioteràpia pot curar però colpeja fort)
Els he dit que seguessin en rotllana al meu voltant i que escoltessin bé el què m'havia passat ahir… I he començat a inventar per a ells:

"Ahir en sortir d'aquí, em venia de gust tornar a casa caminant.
No m'havia adonat que no hi havia lluna i la foscor era completa. En una cruïlla, vaig errar el camí que, a poc a poc, es desdibuixà. Avançava entre matolls i en sortir a una clariana em va enlluernar una llum encegadora. Hi havia una llinda il·luminada per milers de cuques que, a tall de brocanters, havien dipositat el més valuós tresor a terra: la seva llum. I va ser per les cuques de llum que vaig veure el precipici pel qual hauria caigut sense remei!"

- Ja ho veieu, soc viva de miracle!
- Oh! Han fet tots alhora!

- Au! I ara, tothom a jugar tranquil·lament, eh?

Comentaris

  • Les cuques[Ofensiu]
    MariaM | 06-02-2022 | Valoració: 10

    Bon relat, bona idea per partida doble.
    Les cuques t'han il'luminat!
    MariaM

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 31-01-2022

    És un conte escrit amb una gran sensibilitat on, a parer meu, descrius una estratègia molt educativa a l'hora de gestionar un grup d'infants: tractar-los com a éssers intel·ligents oferint-los una idea en què pensar i amb una imatge visual preciosa.

    Gràcies pel teu comentari al meu poema Un dia serà el darrer... has entès exactament el que volia transmetre.

    Gràcies!

  • Cuca de llum (i la panerola, …Joana Raspall)[Ofensiu]
    aleshores | 29-01-2022

    Ara ja hi ha mota llum al carrer, i poques cuques, potser. Abans, molt abans, se’n veien.
    Gràcies pel comentari.

  • Agraida [Ofensiu]

    Moltes Gracies per llegar

  • Simpàtic i agradable.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 23-01-2022 | Valoració: 9

    És simpàtic i agradable el teu relat. M'encanta en certa manera. Felicitats.

    Sí que, almenys a la seva manera, aquesta dona ha estat salvada de la mort, afortunada ella... tot i que no és molt agraïda que diguem amb els seus salvadors... ves quina dona.

    Encara que potser això no s'hauria d'exigir als relats filosòfics, els contes sí que trobo que haurien de ser entretinguts, didàctics o no... i el teu relat suposo que no és didàctic (ni li cal) però en tot cas jo sí que em crec molt que és entretingut.

    I ja no et distrec més. A reveure, Prou bé.

  • AGRAÏT...[Ofensiu]
    jomagi | 21-01-2022 | Valoració: 10

    ... el segueixo amb molt d'interès. Escriuré comentaris. Admiro molt tot el que escriu. Una abraçada.

  • D'una enorme tendresa[Ofensiu]
    Pallars | 21-01-2022

    Un relat que em sembla molt tendre per la manera com s'enfoca el treball didàctic, gens fàcil, amb nens malalts de càncer. La metaliteratura sempre dóna bon resultats. Enhorabona!

  • Trist[Ofensiu]
    Montseblanc | 20-01-2022

    Un petit relat que, tot i el conte que té a dins, a mi m'ha semblat molt trist. Moltes vegades no venen les cuques de llum a desfer la foscor.

  • La sala de jocs[Ofensiu]
    Magda Garcia | 18-01-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt aquest relat amb una història dins d'una altra història. Molt humana. Reflecteix bé com t'impliques per ajudar a persones que necessiten distracció per als seus fills. Moltes gràcies també per la teva valoració del meu micro-relat de la cassola que reivindica sortir de l'armari! Salutacions senyora Prou bé!

  • Enlluernada [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-01-2022


    Molt bé plantejat. El cas que vas tenir sort i de miracle no vas caure. Tots en la vida desitgem un bon miracle.
    Realment molt intrigant des del principi.
    Una abraçada...

  • Un miracle.[Ofensiu]
    SrGarcia | 18-01-2022

    Un relat molt curt, però amb una enorme intensitat. Quan dius "sóc viva de miracle", ho dius a una audiència que t'hagués pogut respondre: No rèèè... Nosaltres sí que esperem miracles.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 18-01-2022 | Valoració: 10

    El teu escrit m’ agrada molt . Agraida per llegir el meu escrit de la finestra . Si noia de la finestra contemplo on dormen les cendres desde fa un any del marit . El trobo a faltar .

  • Estructura[Ofensiu]
    Atlantis | 18-01-2022

    M'agrada l'estructura del relat ( un conte a dins d'un conte). També com a través d'un conte i de la seva por, "la cuidadora" pot arribar a la por dels nens i a ajudar-los a veure una sortida.

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

138 Relats

1339 Comentaris

54420 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com