La boira, un miratge!

Un relat de: Prou bé

Des de darrere uns avets
contemplo un mar de boira.
Per què penso en la mar?…

Al bell mig del blanc llençol
veig quelcom que sobresurt:
Sembla un veler amagat
perdut en la fondalada.

Quins vents l'han arrossegat
lluny de la seva mar brava?,
Mes, què dic? No és un vaixell.

Del campanar l'espadanya
em crida amb el seu badall:
Baixa, vine, sense por,
aquí el teu poble t'espera.

La boira serà embolcall
pel camí del meu retorn.

Presentat al RPV "un mar de boira

Comentaris

  • Un quadre.[Ofensiu]

    Els mars emboirats em fan estar una mica cloc-piu. La boira en general porta depressió o tristesa, tot el contrari d'un mar assolellat...El teu poema té la forca de les imatges que influencien damunt l'estat d'ànim del lector i això vol dir, per a mi, que és talment com si haguessis pintat un quadre.... Enhorabona!

  • Rosa Gubau | 24-03-2024

    Hola, Si pots diga'm el teu email o alguna manera de posar-me en contacte amb tu M'ho han robat tot, mòbil inclòs. Quin enrenou noia.

  • Bona combinació de metàfores[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 13-03-2024

    La comparança entre la boira i el mar sempre donen molt de misteri i també donen molt de joc, per parlar de les emocions.
    M'ha agradat molt
    Fins aviat
    Neus

  • Imatge de la boira... [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-03-2024 | Valoració: 10

    En el mar, perquè el veus amb una il·lusió des del teu punt de vista. És que veus la boira molt pacífica, com si fora un miratge.
    Preciós poema, que m'ha agradat molt.
    Enhorabona: Prou bé.

    Cordialment.
    Perla de vellut

  • La boira serà l'embolcall...[Ofensiu]
    llpages | 07-03-2024 | Valoració: 10

    però el que compta és la crida del poble, que t'espera quan hagis creuat aquest mar de boira. Un poema senzill i atractiu alhora per les imatges que descriu, suggeridores i molt ben descrites. L'atracció de quelcom amagat per un entorn, la boira, que sempre m'ha fet cert respecte, segurament per la por a perdre'm. M'ha agradat!

  • Boira i mar.[Ofensiu]
    SrGarcia | 06-03-2024

    Una bona comparació entre la boira i la mar. Tots dos tenen en comú una extensió indiferenciada, un paisatge uniforme i sense referències, a diferència de la terra ferma i la llum clara. Per a posar-se a dins d'ells cal tenir valor i una idea d'on vols anar, d'altra manera no ho faries.
    Una poesia senzilla, que combina dues imatges molt poderoses.

  • El camí de retorn[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-03-2024

    Música i lletra, en un poema on la boira queda dissolta per uns versos molt encertats que transmeten confiança i bellesa.

    Cordialment.

    Rosa.

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1328 Comentaris

53372 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com