Complicitats

Un relat de: Prou bé
El primer home es desperta de fer la migdiada.
Se sent neguitós i assedegat.
La primera dona s'apropa, serpentejant, cap a ell.
Se sent bonica i temptadora.
La primera dona ofereix una poma al primer home tot dient-li que és molt sucosa i saborosa.
El primer home tasta la poma que troba deliciosa.
La boa constrictora, que vigilava arrapada a la pomera, fuig rabent amagada entre els matolls. La primera feina, feta!
Cap al vespre l'home i la dona, per primer cop, arrenquen dues fulles d'una parra del jardí de l'edèn.

Comentaris

  • Concís[Ofensiu]
    TerricheT | 01-01-2024

    Un microrelat d'escola que ens aporta les tres C de tot bon microrelat: Curt, concret i concís.

    Hi ha altres marques literàries que el contemplen com un relat gairebé rodó, i malgrat que no sigui un cop de pun, la sorpresa rau dins del relat, i això el fa més interessant.
    No has sigut finalista en el concurs, però segur que t'hi has apropat molt, segons allò que diu el perfil del concurs en el comentari anterior al meu.
    Algunes vegades un bon microrelat no reuneix les condicions que el jurat demana, tot i que això no vol dir que el relat no tingui valor. Aquest el té. Jo també t'animo a seguir aquest camí, vas bé! Prou bé!

    ATC

  • Ànims!![Ofensiu]

    Aquest mes has estat molt a prop, continua així i aviat tindràs recompensa. No defalleixis!!

    Bon any 2024!

  • Migdiada ...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 30-12-2023 | Valoració: 10

    ...al Paradís. M'ha semblat molt realista aquest relat i molt encertat! Aprofito per desitjar-te un bon any i agrair les teves lectures i comentaris. Moltes gràcies Prou bé! Una abraçada, Magda

  • PER DESGRÀCIA.....[Ofensiu]
    Jomagi | 14-12-2023

    ....MEVA FOU TAN REAL COM EL SEU COMENTARI.
    Salutacions.

  • Pobres homes![Ofensiu]
    Solsona Bot | 10-12-2023

    La dona actua tot imitant el que ha après de la serp, el seu caminar i seducció hipnòtica. Pobres homes! No som res!

  • kefas | 06-12-2023

    Es nota que és un problema pensat per a les proves de PISA, la ciència ni l'esmenta i posa l'èmfasi en la imatge dels protagonistes. El fet que havent-hi una parra no agafin raïm per fer passar la set, és un parany per a l'examinat?

  • Adam i Eva[Ofensiu]
    MJosep | 05-12-2023

    Hola Prou bé,
    Adam i Eva, en estat pur. Bona versió!

  • repassar la biblia [Ofensiu]
    Atlantis | 05-12-2023

    Com si ho llegís per primera vegada. Hi has posat un toc de misteri i d'erotisme.
    Veig que et decantes pels micro-micro. Molt bé. Felicitats i sort!!!

  • Romàntic [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-12-2023 | Valoració: 10

    Sensible Relat, ple de romanticisme estimatiu. Llegit lentament, unes quantes vegades. Enriquidor. Exemplar. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat. Ánimo a experimentar el donar i rebre favors, en positiu, com una forma de relació més íntima i enriquidora.
    Salutacions molt cordials.

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Ginebreda | 04-12-2023

    M'ha agradat com presentes la bíblica primera parella que ja es vesteixen i tot.
    I les parres faran raïm i....res no ha canviat.
    Gràcies per comentar el meu relat. Molta sort.

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Ginebreda | 04-12-2023

    M'ha agradat com presentes la bíblica primera parella que ja es vesteixen i tot.
    I les parres faran raïm i....res no ha canviat.
    Gràcies per comentar el meu relat. Molta sort.

  • La primera temptació. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-12-2023 | Valoració: 10

    De l'home que fou temptat per la dona, per culpa de la serp. És com un passatge de l'antic testament de la Santa Bíblia, que Eva tempta a Adam.
    Molt ben plantejat.
    Enhorabona i que tingues sort.
    Cordialment.
    Perla de vellut.

    (Editar un relat darrere d'un altre en pocs dies, no tindràs molts comentaris en l'anterior i poques lectures. Que tens temps fins al dia 20 del mes de desembre, aquest que has publicat ara).
    És un consell.

  • Molt bo![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 03-12-2023 | Valoració: 10

    Una història prou coneguda, però que tu l'has desenvolupat amb una intriga com si fos el primer com que es parlés d'Adam i Eva.
    M'ha agradat moltíssim, enhorabona.
    I sort!
    Neus

  • Enigmàtica complicitat[Ofensiu]
    Baldomero Dugo Navarro | 03-12-2023 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt el teu telat. He interpretat que la complicitat existeix entre la serp i la primera dona. El que em resulta enigmàtic és el fet de desconèixer l'origen de la seva '"amistat".

    Molt bon treball. Felicitats!!

  • La primera feina?[Ofensiu]
    llpages | 03-12-2023

    M'ha intrigat sobremanera el que ha pensat la primera dona després d'oferir la poma al primer home i aques la mossegués: "La primera feina, feta". Què vol dir? Hi haurà una segona? Un relat intrigant que potser obre la porta a una segona entrega.

  • El paradís...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-12-2023

    o més aviat el conte d'Adam i Eva, actualitzat als temps d'avui, això de la migdiada m'ha tret un somriure, i la serp quan arrenca a córrer també. Bona complicitat d'aquesta primera parelleta del paradís.

    Ben original.

    Molta sort Prou bé.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1328 Comentaris

53365 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com