Tenir-ho clar

Un relat de: Prou bé
No sabia com havia passat, però va passar i ha de reconèixer que és un fet. Un bon dia, de bon matí va començar a escriure. Li va agafar el gust i va anar fent i millorant allò que veia com un art i un gaudi.
Ara, que ja fa anys que escriu, sap d'on li ve tanta inspiració. Sap que haver llegit, des de petit, tants i tants llibres de tota mena i de tants autors, ha estat el nodriment imprescindible.

Comentaris

  • VERITAT[Ofensiu]
    Cesca | 19-05-2024 | Valoració: 10

    Quina gran veritat! Llegir i llegir més, és bàsic per a tot aquell que necessita escriure.
    Una bona exposició del que és escriure.
    Curt, precís i amb un missatge clar.
    Enhorabona!
    Un plaer. Sort.

  • Concís i clar[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-05-2024

    També és un gaudi llegir els teus relats, concisos i amb una idea clara. Estic molt d'acord què la lectura va abans de l'escriptura. Ara quan escrius, també valores molt quan et llegeixen. Amb cordialitat!

  • un relat ben veritat[Ofensiu]
    Noia Targarina | 11-05-2024 | Valoració: 10

    Bona vesprada,

    La veritat és que si llegeixes molt aprens molt a escriure.

    Espero el teu pròxim relat!

  • Lletraferida...[Ofensiu]

    Cadascú és cadascú... Som originals! Sens dubte que el haver llegit pot propiciar la falera d'escriure....Però a vegades també aquesta inclinació pot néixer de la més absoluta ignorància literària, de no haver llegit mai literatura de cap gènere. Jo els llibres que vaig començar a llegir amb delit eren tots de temes d'extraterrestres i canalitzacions espirituals i aquí en tens expressen la meva sexualitat camaleònica exercida per forca. Em conforta i admiro la gent que com tu va tenir una infantesa i adolescència on els llibres van florir en el dia dia....

  • Començant a escriure...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-05-2024 | Valoració: 10

    És com s'ensenya un a fer un microrelat com aquest. És així, s'ha de llegir molt per a saber escriure. La inspiració t'ha eixit de categoria.
    Enhorabona: Prou bé.

    Que tingues sort.

    Cordialment.

    Perla de vellut.

  • Pulsió[Ofensiu]
    Atlantis | 10-05-2024

    La pulsió d’escriure crec que ve de dues coses: una la necesitat d’expressar idees, sentiments, aventures i fantasies que tenim i l’altra la d’imitar les grans històries o petites que han omplert els nostres dies. Per això llegir és tant important, a mes a més que aprens les maneres de fer-ho. Això tan en prosa com en poesía.
    Ple de veritat el teu petit text.
    M’ha alegrat de veure’t. Feia dies que no participaves i et trobava a faltar.

  • Una veritat om un temple[Ofensiu]
    llpages | 09-05-2024 | Valoració: 10

    Però també hi ha la dita "el llegir li va fer perdre l'escriure". Bé, això no deixa de ser una "boutade", centrem-nos en el missatge rellevant: cal llegir molt abans no et decideixis posar-te a escriure. És un consell boníssim! Feu-li cas i veureu com us visiten les muses ben aviat. Enhorabona!

  • Inspiració[Ofensiu]
    SrGarcia | 09-05-2024

    Tots els escriptors recomanen que per a escriure, primer s'ha de llegir molt.
    Hi ha una cosa que se'n parla poc i és molt certa. Alguns escriptors s'inspiren en la vida, tant la pròpia com la que observen. Alguns altres ens inspirem més en els llibres, fins al punt de robar arguments com a desesperats. Jo mateix ho faig sovint i no em fa gens de vergonya, ni dir-ho ni fer-ho.
    Això d'agafar arguments aliens ja ho feien escriptors de tanta anomenada com Shakespeare, Lope de Vega o Boccaccio, suposo que també ho podem fer els pobres aficionats.

  • Més clar...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-05-2024

    l'aigua. És ben cert, llegir, és un bon inici i un excel·lent aprenentatge per escriure. I finalment, acaba sent un gaudir.

    Sort.

    Cordialment, Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

138 Relats

1339 Comentaris

54387 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com