Quatre iogurts, mitja dotzena d'ous i una barra de pa

Un relat de: Montseblanc
El Joan obre el contenidor i avalua el contingut amb mirada experta. Bosses d’escombraries, una vintena, per sort, perquè quan n’hi ha poques no arriba a agafar-les. Li sap greu obrir-les, xafardejar el contingut, escampar-lo, però amb la pensió mínima, ell i la seva dona no poden arribar a final de mes. Busca menjar, principalment. És clar que també poden anar al menjador de Càrites que hi ha a prop de casa seva, però a ell li sap greu tot aquest menjar que es llença.
Mira, quatre iogurts de maduixa, que caduquen demà, i amb 0,0% de matèria grassa, quina sort!
I mitja dotzena d’ous, tots sencers dins el cartró, passen dos dies de la data de consum recomanada, cap problema, de vegades n’ha trobat caducats de dues setmanes i continuaven sent bons.
Veu una coca-cola gran, gairebé plena, però no li agrada. Una barra de pa sec, sí, ben bona serà en sopetes.
Cada tarda, cap a les set, ell surt a “fer la compra” com en diu la Rosa. Gràcies a això van fent, sense deutes.
De vegades, el Joan agafa alguna peça de roba, o una joguina trencada que arregla i porta a Càrites, però el seu objectiu és el menjar i… ELS BITLLETS DE LOTERIA.
Ja ho sap que si els han llençat és perquè no han tocat, però… I si no ho han mirat bé, i si s’han equivocat?
Quan en troba, la il·lusió torna al seu cor. A casa, després de sopar, comprova els números amb els diaris vells que arreplega al contenidor del paper.
Abans d’ahir va ser el sorteig de La Grossa i avui ha trobat quatre números a tres bosses diferents, un estava fet bocins, però els altres tres li han picat l’ullet.
Quan el Joan arriba a casa, deixa el menjar a la cuina perquè la Rosa el netegi i el guardi. Ell va al bany, es renta les mans i la cara, la pudor d’alguns contenidors és el pitjor de tot.
Havent sopat agafa els tres números, s’asseu al sofà del menjador, té el diari d’ahir, els comprova.
El primer, no ha tocat.
El segon, tampoc.
El tercer…
El Joan somriu i es mira a la Rosa, que fa mitja asseguda al seu costat.

Comentaris

  • Agraïments[Ofensiu]
    MariaM | 06-01-2023

    Divertit
    D'això es tractava i m'alegro que t'hagués agradat.
    Gràcies i bon any.
    MariaM

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 06-01-2023 | Valoració: 10

    El final obert.... perfecte, l'acabo en positiu.
    M'agrada que tinguin sort!
    Bones Festes!
    MariaM

  • Mecès! Em fa molta il·lusió que ell teu comentari al meu poema de Narcís davant el mirall sigui el que fa 1000! .....de tot cor et desitjo mil cors energètics per a l'any que encetem....Nil

  • La vida és una tòmbola[Ofensiu]

    He fet una segona lectura i ja no tinc tant clar allò del cop de sort. Ben pensat, el títol m'indica que els iogurts, els ous i el pa dur és l'únic que finalment obté, i no pas el premi de loteria. El somriure que li dedica a la seua dona, és a banda, i esdevé en un element narratiu que potencia la tendresa que transmeteix tot el relat. En qualsevol cas, una narració genial.

  • Lucky strike[Ofensiu]

    Bona nit, Montseblanc,

    Quanta delicadesa destil·la el teu microrelat. Una narració commovedora, en la que una situació força dura es capgira totalment de forma que al personatge protagonista li arriba el cop de sort que tant esperava. La vida és una tòmbola. Bona feina!

    Moltes gràcies pel teu comentari, has estat ben encertada; són personatges caricaturescs, els meus, sense dubte.
    Salutacions!

  • Necessitat ocultay[Ofensiu]
    Prou bé | 19-12-2022

    Quanta gent del nostre voltant passen necessitat i ho oculten mirant de salvar la dignitat. Els teus protagonista ho viuen amb naturalitat i accepten la realitat i busquen una solució.
    Si el número és guanyador serà un premi a la constància i a l'esperança resilient.
    Bon relat.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Conformitat[Ofensiu]
    kefas | 18-12-2022


    En un curset de mindfulness o atenció conscient aprens a intentar relacionar-te amb el teu entorn amb plena consciència, interès, curiositat i acceptació, amb una conformitat exempta de prejudicis.

    Aquest relat és una introducció a l’atenció conscient amb una mostra dels beneficis que proporciona. En aquest cas no hi ha amulet ni sort perquè no són necessàries. I el resultat de la rifa és absolutament indiferent.
    Ben explicat, admirada Montseblanc.

  • A vegades[Ofensiu]
    marialluïsa | 17-12-2022


    no som conscients de la sort que tenim i que no coincideix pas amb un premi econòmic. Un relat molt ben escrit i que, malgrat tractar-se d'una situació delicada, manté la tensió fins a la darrera línia. Molta sort.

  • Llindar.[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-12-2022

    Una història molt ben portada.
    Comença amb realisme descarnat i et porta al llindar de la il·lusió.

  • Ravegal | 17-12-2022

    On és la sort. Per a cadascú la sort és diferent, però sempre està un nivell per sobre del nostre estat. Pel que no té res la sort està en els contenidors.
    Molt bon relat i bonic.
    La frase final és tan tendra... Potser és aquesta, la sort, tenir algú al costat fent mitja.

  • La vergonya de la societat de consum [Ofensiu]
    llpages | 17-12-2022 | Valoració: 10

    Una vegada vaig llegir que en una ciutat nord-americana hi ha gent que viu de tot el que llencen de menjar els grans magatzems, i no tenen l'aspecte de bruts i deixats, ben al contrari, no es distingeixen de la resta. Això no treu que calgui posar remei als superlatius excedents en la producció d'aliments, unes xifres inimaginables que fan enrojolar la societat en què vivim. Cal posar fil a l'agulla també en aquest tema, que toca la pobresa i els recursos limitats del planeta. Un cop esbafat, trobo el relat d'una sensibilitat exquisida perquè hi plana una naturalitat que fa rumiar: gent que passa gana i, no obstant, somia com un infant. Hi ha un contrast entre la difícil supervivència de la parella i la costum de remenar entre la brossa com si res, resolt sense escarafalls per part del protagonista. Una altra mostra de bon ofici a la que ens tens acostumats, enhorabona, Montseblanc!

  • Recollint[Ofensiu]
    Marina i punt | 16-12-2022

    Així d'injusta és la vida, els uns llençant, els altres recollint. Has escrit un bonic relat i has aconseguit que una situació extrema esdevingui tendresa. Sort!

    Salutacions

  • Sobreviure[Ofensiu]
    aleshores | 16-12-2022

    Sobreviure però, també, saber que ens florentineja, o sigui, “xuleja”

  • Aliments...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-12-2022

    vitals que no poden comprar i han d'anar a remenar brosses. Una situació molt extrema que expliques en el teu relat, però la vida de vegades et sorprèn i vet aquí, quina sort.

    Enhorabona per aquest relat tan sensible.

    Salutacions , sort i bones festes Montse.

    Cordiament.

    Rosa.

  • En Joan.[Ofensiu]

    S'ha de tenir fetge per a remenar en els contenidors i les papereres, normalment aquesta pobre gen van molt bruts i fan cara d'un altre món. M'agrada com desgranes el relat amb aquesta manera teva tan detallada i pausada. En Joan és un bon home, en el text hi besllumo molta tendresa, més que no pas compassió. I ja no dic com t'ha exigit de rodó l'acabament de la història que narres: sense follia per banda del personatge principal....Simplement en Joan mira la seva dona que diem. Enhorabona.

  • Tocar o no tocar: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-12-2022 | Valoració: 10

    Quan arriba el sorteig de la “grossa”, s'impacienta la situació.
    Una butlleta fets bocins, però la il·lusió ix quan tres han tocat. Joan està content perquè li ha tocat algun premi. Una bona sort ha tingut.
    Que tingues sort i “Bon Nadal”.
    CORDIALMENT.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10