Passió

Un relat de: Aleix de Ferrater


Cos en erupció ets tu,
retall d’una poesia del dinou
enmig d’aquest mirall assedegat.
Ànima, sal, sageta en tu
encesa al capvespre,
escolta la marinada
i enlaira’t, passió nua,
ben a prop de mi.

Comentaris

  • Apasionada[Ofensiu]
    MariaM | 28-11-2020 | Valoració: 10

    Potser degut al meu estil d' enrotllar-me un gra massa, que admiro quan us llegeixo expressar el millor, amb brevetat.
    Seguiré llegir-te.
    Una abraçada.
    MariaM

  • Gràcies[Ofensiu]
    Marnusa | 12-10-2020 | Valoració: 10

    Bona nit Aleix,
    Gràcies pel teu amable comentari i gràcies per aquest intens poema que has compartit.
    Seguim...

    Salut,

  • Desig pur[Ofensiu]
    Illadestany | 26-09-2020 | Valoració: 10

    Portava molt de temps sense llegir-te i m'he meravellat de nou en fer-ho, Aleix.
    Un poema de desig pur, net, salvatge: el teu esguard assedegat fa entrar en erupció el seu cos delit. Poètic retall, sí.
    I després, ja cotes majestuoses de la metàfora, entre les quals en remarco la "sageta en tu encesa al capvespre". Bellíssim. Gràcies
    Illadestany (Tresa)

  • passió d'estiu?[Ofensiu]
    Atlantis | 14-09-2020

    Hola Aleix, m'ha agradat molt aquest poema apassionat que ens deixes. Veig que l'estiu t'ha anat bé i aquesta és una prova.

    Magnífic el poema que amb poques paraules i molt encertades expressa la passió com una sageta, un impuls que et surt de l'ànima i del cos.

    M'alegro veure't escrivint i espero que estiguis ben recuperat.

    Una abraçada

  • Per molts anys[Ofensiu]
    rautortor | 12-09-2020

    Feia dies que no passava per casa teua. Avui he recordat que l’endemà del meu era el teu aniversari. I m’he trobat amb aquesta petita joia. Petita en el format, però enorme, descomunal, en la força passional que emana. Com t’ho fas per escriure tan bé?
    Ànima, sal, sageta. Cada paraula és una metàfora, com cal en la bona poesia. Gràcies per seguir fent públics els teus versos.

    Ah, per molts anys, amic Aleix.

    Raül

  • un verset pel pare[Ofensiu]
    magalo | 10-09-2020

    Tens raó, sovint ens mou l'amor en molt del que escrivim, com en aquets versos teus tan delicats.
    En el meu poema "T'en vas però et quedes" em va inspirar l'amor que ens ha quedat del pare al deixar-nos el dissabte 5 de setembre.

    Una abraçada
    Marta

  • Benretrobat Aleix[Ofensiu]
    Annalls | 31-08-2020 | Valoració: 10

    Hola Aleix,

    Gràcies per comentar-me de nou, la teva lectura és bona i el teu poema també.



    Anna

  • Besllumeig[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 30-08-2020 | Valoració: 10

    Es poden adreçar millor paraules que aquestes? Perquè d'una tirada, talment com si és llencessin les cartes del tarot, en aquest concís poema s'hi beslluma tota una declaració d'amor amenitzada amb tendres paraules que expressen la sensibilitat i el bon talent del seu autor. Nil.

  • Una delícia[Ofensiu]
    Canela fina | 29-08-2020 | Valoració: 10

    Una delícia poètica, gràcies per tan belles paraules, sempre un plaer llegir-te. Abraçada :)

  • lava [Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 29-08-2020 | Valoració: 10

    els magmes afloren a la superficie en nit càlides vora mar, bressolant els llaguts en oceans excels de plenituts. merces. breu,intens i clar

  • Molt bé[Ofensiu]
    aleshores | 28-08-2020

    Jo la llegeixo així:

    Cos en erupció ets tu, retall
    d’una poesia del dinou
    enmig d’aquest mirall assedegat.
    Ànima, sal, sageta en tu encesa,
    al capvespre, escolta la marinada
    i enlaira’t,
    passió nua, ben a prop de mi.

  • Erupció i sofre[Ofensiu]
    SrGarcia | 28-08-2020

    Llegint aquesta poesia m'imagino Catània, un burgès, propietari de mines de sofre, llegint Giovanni Verga. Veu el mirall i recorda...

    Per què m'imagino tot això? Perquè sí.

  • GRANELLADA D'AMOR[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-08-2020 | Valoració: 9

    Un poema ple d'amor. Amb molta efervescència i excitació dins del teu cor.
    Quina meravella.
    Saluts i cuida't...
    PERLA DE VELLUT

    Quan pugues ja vindràs a la meua pàgina. Gràcies...

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

191089 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).