Jardiners fidels!

Un relat de: Prou bé
Una tarda passejava pels carrers de Google. Anava badant. Però també buscava un poema. El volia regalar a una amiga que es troba en una situació de salut complexa i potser greu. El poema havia de parlar de la Serenitat. Jo no el podia escriure perquè de serena no n'estava gens, tan amoïnada per la meva amiga! Vaig veure que s'obria una porteta que es trobava mig amagada per un tendal de ratlles grogues i vermelles mig "rebolicat" . Em convidava a entrar la porta entreoberta? No ho sé, però si sé que la curiositat va conduir els meus passos cap a....una biblioteca! Hi havia molts manuscrits ben relligats i endreçats per temes. No em va ser difícil trobar el que buscava. L'autor amb un pseudònim, "trossets de mi mateix" havia escrit exactament allò que jo necessitava.
Ja que disposava de temps vaig anar tafanejant i descobrint escrits que vaig considerar, com a lectora que sóc, de molta qualitat i atractiu.
Al fons del local s'obria una galeria que donava pas a un jardí. Vaig entrar-hi i l'olor de les flors em va embriagar. Algunes persones tenien cura de les plantes . No volien pas que es pansissin abans d'hora. Jo m'ho anava mirant i, de cop, vaig sentir un desig irrefrenable de plantar un esqueix que duia guardat de feia dies i no sabia què fer-ne. Havia trobat el lloc. Creixeria, amb el temps, tan ufanós com tot el que veia? Potser necessitaria l'ajuda dels jardiners més experts que, de ben segur tindria!
Parlant amb alguns d'ells que hi havia feinejant, vaig saber que l'entrada a la biblioteca era sempre oberta per a tothom. Havia descobert el lloc on, a partir d'aquell dia passaria moltes bones estones llegint i gaudint. Poemes, prosa, assaig...de tot hi havia a les lleixes i d'amunt d'unes tauletes escampades pel local. Al cap d'uns dies vaig fer relació amb alguns dels jardiners, i vaig saber que s' anomenaven entre ells com a relataires! Quin nom tan escaient! També vaig anar sabent que es comunicaven en un fòrum de participació en el que es posaven reptes literaris i que jo també hi podria dir la meva, si m'hi atrevia! De mica en mica em vaig anar sentint còmoda en aquell ambient en el que podia opinar i rebre opinions del que llegia i escrivia!
Havia trobat el lloc on podria passar les hores desvagades de les que en tenia moltes de feia temps. I les passaria en allò que més m'agrada: llegir i escriure. I ho faria amb total cordialitat!

Comentaris

  • dir-ho amb flors[Ofensiu]
    Carles Linares | 24-11-2021 | Valoració: 10

    comparar relats en català amb un jardí de flors és una idea superba, i naturalment només pot agradar a tots els relataires ;-)
    Molt ben escrit.

  • Jardiners o escriptors [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-06-2021 | Valoració: 10

    Et done l'enhorabona per aquest relat, Prou bé, perquè has fet una obra d'art.
    Estàs introduint-te en el món literari d'escriptors i fas una similitud de "Jardiners" amb "escriptors".
    Bon relat per a presentació aquí en Relats en Català.
    Amb cordialitat.
    PERLA DE VELLUT

  • Escaient![Ofensiu]
    Ness | 10-06-2021 | Valoració: 10

    M'ha encantat aquest relat. El paral·lelisme amb la jardineria i les paraules juganeres el fan bonic, clar, directe i sincer. I això de les "hores desvagades" m'ha agradat.
    Una bona manera d'explicar la descoberta de la pàgina. Alegria que comparteixo totalment ja que per mi també va ser un gran descobriment i des d'aleshores la gaudeixo.

    Espero llegir-te molts més relats com aquest!

  • Coincidim![Ofensiu]
    MariaM | 10-06-2021 | Valoració: 10

    Del teu relat m'agraden dues coses, que hagis trobat el teu lloc per les flors, i per tu, pel que fa a l'escriptura. Aquesta n'és una. L'altre que sovintegis el "molta sort" és tan estrany sentir-ho i dir-ho.....
    Sóc una dona de sort, ho creia, i ho continuo dient i creient.
    MariaM

  • Benvinguda Prou bé![Ofensiu]
    Homo insciens | 06-06-2021

    M'ha agradat conèixer la història de com vas arribar fins aquí!! Ens anem seguint!! :)

  • Molt bona entrada[Ofensiu]
    kefas | 01-06-2021

    Més bé que prou.
    A mi em passa al revés. Parlo millor del que no tinc que no pas del que tinc. Sempre que estigui serè, està clar.

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 01-06-2021 | Valoració: 10

    M' agradat molt el relat.

    Continua escribint així, val la pena llegir-te!

    una abraçada

    Noia Targarina

  • Benvinguda[Ofensiu]
    Canela fina | 01-06-2021

    Benvinguda a relats Prou bé, gràcies pel teu comentari al meu relat Indomable, em fa feliç que t'agradi. Espero que ens puguem continuar llegint, endavant amb les paraules que ja es veu que les saps ordir molt bé! Els carrers de Google són inescrutables ;)
    Abraçada!

  • Ai, aquest tendal a ratlles[Ofensiu]
    rautortor | 31-05-2021

    Aquí t’he enxampat! Has confegit una metàfora interesant on ens has convertint en experts jardiners -tots hi hem començat d’aprenents- i, si més no, jo m’hi he sentit molt a gust amb el tractament. Agraït per la part que em pertoca.
    Espero que el plançó que hi has plantat vagi creixent en bona literatura i en bones i sinceres amistats.
    Espero també que el xicon rnbonet se senti gratament al·ludit amb l’adjectiu rebolicat.
    Benvinguda al jardí-biblioteca de Relats en Català.

    Raül

  • Paral·lelisme[Ofensiu]
    Atlantis | 31-05-2021

    M'agrada el paral·lelisme que fas del passeig per Google a un passeig pel món. El món virtual és un món també i el de Relats un indret on expressar, comentar, sentir...

    Una alegria que t'hi sentis a gust!!! Un lloc per passar aquestes estones buides i per gaudir.

  • Trabucaires.[Ofensiu]
    SrGarcia | 30-05-2021

    Un relat molt bonic de benvinguda inversa.
    És un afalac que ens tractis de jardiners; particularment em considero més un trabucaire i un picapedrer que un elegant jardiner, però les coses van com van.

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 29-05-2021 | Valoració: 10

    M' encantat el teu relat.

    M' encantat llegir-lo!

    Continua escribint així, gràcies per els teus comentaris al meu relat.

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Preciosa metàfora[Ofensiu]
    Iona | 29-05-2021

    M'ha encantat, quan a meditat del relat, s'ha descobert la identitat dels protagonistes.

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53174 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com