Entrenament i...

Un relat de: Prou bé
Feia temps que entrenava; molts mesos. Mesos perseverant sense treva. Volia guanyar una cursa especial. Per a ella gairebé una marató. Esdevindria una gran esportista i ho aconseguiria!
Tot va començar amb una burla de qui pensava que era una amiga i, de mica en mica, va anar covant el desig de passar-li la mà per la cara tot donant-li una bona lliçó.
Però li calia temps per preparar-se. L'altra era molt més ràpida que ella. Això era un fet. També li calia imaginació i astúcia per poder guanyar i mentre entrenava i entrenava, pensava i pensava.
De mica en mica tot va anar configurant-se. Calia esperar el moment propici.
I va arribar el dia. Havia proposat el repte que va fer riure a l'oponent, però amb tot, el va acceptar. També va estar d'acord en el fet que una altra companya decidís, amb neutralitat, l'itinerari.
Tanmateix, ella havia pogut triar qui marcaria el camí i arbitraria la comtessa esportiva: "la millor amiga"... seva.
Era de bon matí quan van començar a "córrer". Ella tan de pressa com podia, sense defallir i la contrincant, que es veia de segur guanyadora, anava fent sense amoïnar-s'hi gaire. S'aturava aquí i allà a xerrar amb els qui estaven pendents de la competició, els quals havien estat convocats per l'àrbitre, i no parava de riure assenyalant amb el dit a aquella que s'havia atrevit a desafiar-la.
Tant sortia del camí que va ser advertida que podria quedar desqualificada si no s'avenia a les regles del joc.
La cursa va seguir. Les dues mantenint el seu propi ritme i estil.
I així va ser, tal com ens ho va explicar Isop, que la lenta,
tenaç i intel·ligent tortuga va guanyar a la fatxenda, ràpida i estulta llebre.

(Va ser en aquesta faula que la Mònica es va inspirar per dissenyar l'estratègia que la va dur a guanyar a la Marta, la corredora número 1 de la classe de quart d'ESO)


Comentaris

  • L'important és no aturar-se[Ofensiu]
    Laila | 29-12-2021

    Hola, Prou bé,
    De les faules sempre se'n poden treure bons consells i lliçons de vida, molt bona adaptació.
    Gràcies per comentar els meus relats.
    Una abraçada
    Layla

  • Bona inspiració[Ofensiu]
    Pallars | 27-12-2021

    Una bona adaptació d'una faula clàssica molt elogiable pel fet de transmetre uns valors que has sabut actualitzar en les joves adolescents del teu relat.
    Salutacions

  • Ben trobat![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 20-12-2021

    Una rondalla molt encertada, amb el tema escollit i personalment una de les més m'agrada, la moralitat és ben clara. Amb esforç, tenacitat i superació en la cursa sempre guanyarà la tortuga, com ha de ser.
    Salutacions,
    Neus Marín

  • Actualització[Ofensiu]
    TerricheT | 15-12-2021

    Bon relat que actualitza la rondalla de la llebre i la tortuga, amb amistats com aquesta qui vol tenir enemics, oi?
    Em queda el dubte, però, de si l'amiga i la llebre són el mateix personatge literari, per allò que dius en un final de frase: "La millor amiga... seva"
    No sé si ho he entès.
    I el final, si és un final que ens vol parlar més enllà del relat del rondallaire, potser ens hauries d'haver preparat abans amb algun detall que ens digués qui són la Marta i la corredora de 4t d'ESO. Si ho fas en les primeres línies, quan parles de la millor amiga, potser sí que es pot entendre. Però si les amigues són la llebre i la tortuga, doncs no em queda clar qui són les noies del final, ja que no sé si és el final o un apèndix, i això li resta potència al tancament del relat.
    Ara, que potser soc jo una mica tros de soca i no he comprès prou bé el significat del final, que ben podria ser també ;-)

    Sort en el concurs!

  • Actualització[Ofensiu]
    TerricheT | 15-12-2021

    Bon relat que actualitza la rondalla de la llebre i la tortuga, amb amistats com aquesta qui vol tenir enemics, oi?
    Em queda el dubte, però, de si l'amiga i la llebre són el mateix personatge literari, per allò que dius en un final de frase: "La millor amiga... seva"
    No sé si ho he entès, i el final, si és un final que ens vol parlar més enllà del relat del rondallaire, potser ens hauries d'haver preparat abans amb algun detall que ens digués qui són la Marta i la corredora de 4t d'ESO. No sé si és el final o un apèndix, i això li resta potència al tancament del relat.

    Sort en el concurs!

  • A córrer![Ofensiu]
    Manelfoo | 13-12-2021

    Has posat la faula d'Isop al dia. Enhorabona!

  • Bona nit, Prou bé. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-12-2021


    Hola. Prou bé, gràcies per la teua visita i el teu amable comentari així com dir-me la teua bona opinió. M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    BON NADAL. Prou bé.

  • Desestructurar[Ofensiu]
    Solsona Bot | 11-12-2021 | Valoració: 10

    Has aconseguit un bon relat partint d'un clàssic. Quasi podríem dir, com en la nova cuina, que l'has desestructurat per a crear un nou plat. M'agrada, té un bon ritme i un final que no esperem.
    Felicitacions i sort!

  • No donis res per fet[Ofensiu]
    Laila | 06-12-2021

    Com a la faula, a la vida no ens hem de sobrevalorar, però, per a mi encara més important, tampoc ens hem de menystenir a nosaltres mateixos.
    La constància i l'esforç són uns valors molt importants.
    Bona adaptació del clàssic.

  • La Història...[Ofensiu]
    llpages | 06-12-2021 | Valoració: 10

    l'escriuen sempre els vencedors? Potser sí, i té més raó de ser així quan el vencedor és del tot inesperat, d'aquells que fan saltar totes les apostes. Una història antiga reescrita amb un polsim daurat d'originalitat.

  • Dues històries en una[Ofensiu]
    Homo insciens | 05-12-2021


    M'ha agradat com has portat el conte, vas generant expectativa al llarg del relat i acabes descobrint que no només es tracta de la faula de la llebre i la tortuga, sinó de l'estratègia de dues noies per guanyar una cursa. Molt bé Prou bé!

  • No només[Ofensiu]
    Atlantis | 05-12-2021

    No només t'has emmirallat amb la faula de la tortuga i la llebre sinó també amb les enveges i competències que es donen entre els infants i també els grans.

    Ben explicat el relat.

  • Aquí[Ofensiu]
    Josep Ventura | 05-12-2021 | Valoració: 10

    ha guanyat el més espavilat, quan es tracta de fer esport és una cosa però quan es tracta de competir és un altre. Salut

  • Molt ben trobat[Ofensiu]
    Josep Maria Panadès López | 05-12-2021 | Valoració: 10

    Mentres llegia la història pensava en la faula. A la vida, molts cops ens trobem amb situacions similars. Una història molt ben trobada i molt ben narrada.
    Salut.

  • Guanyar[Ofensiu]
    Montseblanc | 04-12-2021

    Si no ens obsessionés tan guanyar, viuríem més tranquils i sense frustracions. L'important és participar, no hi ha manera de que ens entri al cap, som hipòcrites, ho diem, però el que volem és guanyar, com la tortugueta i com l'adolescent.

  • Doble sorpresa.[Ofensiu]
    SrGarcia | 03-12-2021

    Doble sorpresa: sembla la rivalitat entre dues noies i acaba sent la coneguda faula. Segona: torna a ser el que semblava.

  • Entre la tortuga i la llegre. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-12-2021 | Valoració: 10

    És així, la tortuga guanya per la seua constància i intel·ligència a la llebre per ser tan estúpida i ràpida.
    Bona comparació entre la Mònica i la Marta, guanyadora número 1.
    Molt completa història i que tingues sort en el concurs.
    Abraçades.

  • Doncs, mira, sí.[Ofensiu]
    rnbonet | 02-12-2021

    Tots dos hem coincidit en la mateixa faula, encara dque de forma diferent.
    M'ha agradat.
    Sort, també!

    I salut i rebolica!

  • Agradrà sempre[Ofensiu]
    Carles Linares | 02-12-2021 | Valoració: 9

    És un clàssic dels clàssics, però contar-ho des del pumńt de vista de la tortuga és una bona idea.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1329 Comentaris

53658 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com