EL SEMÀFOR

Un relat de: Nil de Castell-Ruf

Estava recolzat en un semàfor en roig del carrer Diputació
de Barcelona, aleshores jo tenia vint anys, quan un home que
descarregava fruita va començar a llençar-me piropos a tort i a
dret: Rossot! quin culet de melicotó en almívar que tens, se'm fa la
boca aigua, mmmm!!! Au! puja, que anirem a fer un tomb amb
la meva furgoneta i així podràs tastar el batut de plàtan. Veig que
ets dur d'orella, o és que amb tu no hi tinc res a pelar? Apa!, tira...,
ara que s'ha posat verd. Ah! i no t'oblidis de felicitar a ta mare de
part meva per haver-te parit amb un final d'esquena tan ferm.
Primaveres després vaig saber que a tocar d'on vaig ésser objecte
de desig desenfrenat és on es troba la concorreguda sauna gai
Thermas, on nois molt ben armats es prostitueixen a preu fet.
Aviam si l'obscè del fruiter es va pensar que jo n'era un...?






- Faig servir el mot castellà "Piropo" en comptes de "floreta, o
amoreta", perquè trobo que s'adiu molt més amb el que vull
transmetre. Els equivalents catalans no em serveixen quan es
tracta d'expressar galanteries de caire sexual. Sabut és que els
catalans de mena no som gaire propensos a llençar "Piropos" si
més no els que hi conec jo, tret del fruiter del meu poema que és
un cas excepcional, i menys amb la gràcia, el geni i en alguns
casos, tot s'ha de dir "la barroeria" a que ens tenen perplexos els
espanyols en general. Sobretot els andalusos que en són els
reis del "Piropo" per excel·lència!

- MELICOTÓ : Préssec d'una varietat molt suculenta. A les illes
Balears i el País valencià fan servir la paraula melicotó,
melocotó o melacotó, en contraposició del mot préssec usat a
la Catalunya estricta i l'Occitània.

-a) Augm.: melicotonàs, melicotonarro. - b) Dim : melicotonel,
melicotonetxo, melicotonel·lo, melicotoneu, melicotoniu.
-c) Pejor.: melicotonot.
Etim.: del llatí melu cotōnĕu, mat. sign.
.

Comentaris

  • Gràcies , Nil[Ofensiu]
    joandemataro | 25-05-2023

    per llegir i comentar el meu poema.
    He estat llegint alguns dels teus últims relats i m'han semblat molt treballats, entrtinguts i enriquidors. No deixis d'escriure, company !

    Una abraçada ben gran des de Mataró.
    Fins la propera
    Joan

  • Casta Brava[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-02-2023

    És evident que no és un acte barroer que un gay llançi piropos a tort i a dret doncs no és una discriminació, sinó una expressió afalagadora. La incomoditat que se'n pot derivar o no és variable, ara bé, quan es tracta de barallar-se'n despòticament, jo humilment i sincerament, dins la meva opinió, crec que és fora mida. En tot cas, la cultura que exposes en el text complet és d'una excel.lència molt gratificant.


    Sergi

  • Merci, Nil.[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-02-2023

    Admiro moltíssim el teu comentari.

  • Enginyós relat[Ofensiu]
    MariaM | 08-02-2023 | Valoració: 10

    Qui més qui menys "pequem" pel que fa als "Piropos". Entesos. Enginyós relat.

    MariaM

  • Temporalitat[Ofensiu]
    miguel.fabra | 05-02-2023

    He gaudit molt amb el gir temporal final, ja que em sembla que relaciones d'una manera molt gràfica els piropos fets amb, després, un treball sexual. En primer lloc em fas pensar que els piropos fets a tu no són apropiats, però em deixa la porta oberta a si serien adients, o inclús buscats, si fores... (com tu dius).

    Per últim, agraït dels teus comentaris, sempre és un plaer llegir-los. Endavant!

  • …àmbar…[Ofensiu]
    aleshores | 03-02-2023

    Títol
    Semàfor àmbar

  • Semàfor à bar[Ofensiu]
    aleshores | 03-02-2023

    Això a la època franquista era gairebé impossible: l’expressió pública de la eròtica homosexual, excepte que fos en to buslesc. Per això, cal deduir que Ja va tenir lloc en la “democràcia “ postfranquista.
    Hi ha alguna cosa d’obscè en el “piropo”, una superioritat atribuïda per defecte que el fa sospitós . Nomès una interpretació del text natural, sincera i no abusiva el farien soportable.

  • Vesteix-me a poc a poc, que tinc préssec![Ofensiu]
    Slim Sherman | 01-02-2023

    Amb aquest títol del refranyer castellà t'envio el meu comentari... I si en comptes de llançar-li la xarxa al protagonista, el fruiter hagués tingut una mica més de paciència? Hauríen acabat junts? Un misteri... Relat àgil i molt entretingut, enhorabona! Gràcies també pel teu comentari ple de bones reflexions al meu darrer relat. Abraçada!

  • Agraïments[Ofensiu]
    MariaM | 30-01-2023

    Agraïda pel teu comentari "La tribu". Coincideixo amb tu, Nil, tenim el millor dels amulets.
    Una abraçada.
    MariaM

  • sencilleç[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 29-01-2023 | Valoració: 10

    I amb quina sencilleç les paraules i relats trasbalsa el seny

  • agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 29-01-2023

    Moltes gràcies Nil com sempre per la teves opinions. Aquests relat només l'he escrit amb l'intenció de jugar amb el nassos i he triat una situació insòlita per fer-ho.

    Una abraçada.

    Rosa.

  • Trossets de vida[Ofensiu]
    Pallars | 28-01-2023

    Verbalitzar els sentiments cap a qui els provoca per la seva condició física atractiva, ha estat un hàbit de força homes cap a les dones al llarg de la història. En el cas del poema, un home, fruiter, -ofici ben escollit, donat el tema eròtic-, adreçant-se en ple carrer a un altre home. Qui sap si el verd del semàfor li donaria pas a...
    Actualitzes la condició humana, els desigs humans, homosexuals, aquí, que no cal reprimir. Un trosset més de vida.
    Pocs versos que donen molt de sí, molt de suc.
    Salutacions.

  • Desig al carrer[Ofensiu]
    Montseblanc | 28-01-2023

    Això dels "piropos" és una cosa que, segons de qui vingui, i les paraules que faci servir, pot ser agradable o fins i tot ofensiu. En el teu cas dius que has suavitzat alguns mots, així que suposo que el desig que vas despertar en el descarregador de fruita va ser gairebé animal, irrefrenable. I tu tenies només vint anyets. No sé quines serien les teves sensacions en aquell moment. Ara, amb el pas del temps ho descrius molt bé, però no ens deixes besllumar el teu interior en aquest cas. Com sempre, molt ben explicada tota la situació, fas que ens hi trobem.

  • Tots els piropos i elogis com a poeta[Ofensiu]
    SebastiàCot | 26-01-2023 | Valoració: 10

    Com sempre, admirat Nil, les teus textos són com el joc de miralls que comentàvem dies enrere. En poques línies, barreges el record i el present, les reflexions teves i les del lector, un fet trivial amb una reflexió intemporal... Tot això no ha de ser senzill i, en aconseguir-ho, fas que els qui et llegim també fem nostre el text i l’anem assaborint amb els nostres records. Per això la lectura del que fas no és mai plana, sinó que s’omple dels infinits matisos teus i d’allò que nosaltres hi puguem afegir. Fantàstic text. No sé si el fruiter va encertar amb els piropos –que imagino que va encertar del tot—però realment, com a poeta i escriptor, et mereixes tots els elogis del món.

  • Melicotons[Ofensiu]
    Prou bé | 22-01-2023

    Que bons! Com se les prometia el teu "piropejador". Sembla que no va triomfar....
    Molt ben escrit i ens poses en situació de manera fàcil. Fàcil? No és fàcil escriure bé i tu ho fas.
    Amb total cordialitat

  • Tot s'hi val[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 22-01-2023

    Gràcies, Nil, per comentar el meu relat.
    De sincronització planetària, re. El tema d'aquest mes del concurs de l'ARC és l'amulet.
    Sobre l'explicació que fas dels motius pels quals empres "piropo" en el teu Semàfor, en literatura tot s'hi val, o gairebé tot. Això sí, un castellanisme sempre és més defensable en boca d'un personatge que en veu del narrador.
    Salut i lletres, company!

  • Referència [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-01-2023 | Valoració: 10

    Un bon recordatori, sensible i ben explicat. Interesant.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre INSPIRACIÓ.
    Cordialment,

  • Un dubte.[Ofensiu]
    SrGarcia | 22-01-2023

    Bona autobiografia.
    Jo també faré la meva: a mi em deien enze, encantat, carallot, murri, esquerp...
    Mai no vaig cridar l'atenció ni les per les qualitats físiques ni per les morals.
    La veritat, no sé què prefereixo; estic fet un riu de dubtes...

  • Una biografia de pel•lícula[Ofensiu]
    llpages | 20-01-2023 | Valoració: 10

    Com que tots els teus textos són autobiogràfics, aquest omple una altra página d'una vida de pel•lícula. Bé, de pel•lícules n'hi ha de molts gèneres, però sóc del parer que el que ens expliques no deixa de sortir força del que estem acostumats a una quotidianitat més grisenca. Un relat amè que m'ha fet somriure.

  • "piropos" poètics.[Ofensiu]
    Atlantis | 19-01-2023

    M’agrada que expliquis què és el què t’ha motivat escriure el relat, sempre com tu dius partint d’una experiència . També estic d’acord amb tu que la paraula “piropo” té més força en aquest context que la paraula floreta, que la veig en un marc més íntim.

    El relat és més planer que els que ens tens acostumat, i el reguitzell de paraules lligats amb les fruites està molt ben trobat. Així que l’home que descarregava fruita tenia alguna cosa a veure amb la poesia. Com sempre un relat ben escrit i amè.

    En quan el meu poema Anunciació de l’hivern el vaig escriure a “raig”, volent descriure un paisatge a partir dels sons i davant la impossibilitat de trobar les paraules que volia vaig anar escrivint i em sembla que el paisatge queda descrit. L’estrofa que comentes, “desconec el nom dels arbres...” va està inspirada precisament pel text de Pau Riba, que també havia llegit, explicitant la meva ignorància. Així que és un poema escrit a partir de les paraules que no sé. I sí, és un moment de comunió amb el paisatge i de la mort com un moment plàcid.

    Gràcies pel teu comentari

  • Floretes[Ofensiu]
    Marina i punt | 18-01-2023

    No cal ser barroer per dedicar uns "piropos" amb gràcia i tu ens ho acabes de demostrar amb aquest seguit de dolces, enginyoses i divertides floretes. Em sembla que no podries pas enfadar-t'hi amb aquest camioner.

    Salutacions

  • Ets objecte del desig. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-01-2023 | Valoració: 10

    Amb una rítmica molt elegant, que flueix com la seda en tot el poema. Ets tu el protagonista de l'acció, però el fruiter va fent-te "piropos", fins a animar-te que vages amb ell.
    Tot molt ben detallat fins al final. Aquest fruiter pensava que eres un més que anaves a la sauna. Quins pensaments, oi?
    T'insistisc que la frase de "melicotó en almívar", és molt adient per a un títol per a aquest poema. Ets un fenomen!
    Endavant, Nil.
    Cordialment.

  • Semàfor vermell[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-01-2023

    Aquest fruiter no perd el temps i aprofita tots els moments per fer propostes i satisfer els seus desitjos veig. A part d'anar directament al gra. Concís i divert aquest relat poema.

    Moltes gràcies de tot cor Nil, per la teva entranyable opinió sobre els meus poemes. Em deixes sense saber què dir.

    Una forta abraçada.

    Rosa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

73 Relats

1134 Comentaris

86618 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.