MOLL DE GREGAL

Un relat de: Nil de Castell-Ruf

Aquest matí quan passejàvem pel Moll de Gregal,
sota el vol lleuger d'una gavina que ens acomboiava,
el contacte del teu braç entrellaçat amb el meu damunt
les nostres espatlles m'ha commogut... El cor em deia
que en un passat remot o tal vegada en un avenir estel·lar
tots dos ens recreem com a parella. Serà que els astres
han acordat que ens havíem de retrobar treballant en
comú a les platges de Barcelona? Des d'arran de mar
la silueta de la ciutat ens ha semblat bellíssima!



Comentaris

  • Plasticitat [Ofensiu]
    miguel.fabra | 07-12-2022

    M'agrada molt la plasticitat que te el teu relat, i en concret l'ús del verb "acomboiar" referit a la gavina. Crees l'escenari narratiu d'una manera molt màgica. Endavant!

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-10-2022

    Moltíssimes gràcies per opinar tan positivament el meu relat del botó. M'alegro que thagi agradat. No m'estranya gens que hagis estat desaparegut, els trasllats són feixucs,i també una mica estressants, però si és per millor, compensa de totes totes.
    Així que ànims i endavant, que jo també tinc ganes de llegir-te.

    P.D. I gràcies per el suggeriment.

    Una abraçada Nil.

    Rosa.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-09-2022

    Bon dia Nil. Veig que tbé ets matiner tu. Ai Senyor no és autobiogràfica, tot i que amb els anys sempre van apareixen cosetes inevitables. Jo estic bé i plenament activa. Més aviat he volgut transmetre que malgrat els xacres que van sorgint amb l'edat, l'actitud d'acceptació i positivisme és molt important, i compartida encara millor. Me'n alegro que hagis passat una bona estona.
    Gràcies i una abraçada.

    Rosa.

  • frec a frec[Ofensiu]
    Atlantis | 18-08-2022

    L’instant de sentir el frec a frec de l’altre en un paratge bell a prop del mar. Un erotisme molt suau que entra per la pell.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-08-2022

    Hola, Nil: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu relat "Història de Villanueva de Castellón, que portes molta raó i amb bona explicació, que és la pura realitat.
    Cordialment.

  • La positivitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-08-2022 | Valoració: 10

    Quan les sensacions que ens envolten, físiques o anímiques, són un somni, cal deixar-se endur per aquest moment, caminar i veure si aquest somni es pot fer realitat. Una forta abraçada, Nil.
    Aleix

  • Poesia és això[Ofensiu]
    SebastiàCot | 11-08-2022 | Valoració: 10

    Un exemple perfecte i reexit del que és i hauria de ser la poesia. T'envejo aquesta capacitat d'anar obrint universos amb poques i precises paraules, amb imatges subtils que, només per un detall, són capaces d'evocar-nos i abocar-nos a sensacions intenses, a records meravellosos, a espais de felicitat potser ja oblidats però que sempre ens commouen quan els retrobem. El passeig per la platja, el vol de l'au al damunt, la sensació de companyonia pletòrica, de comunitat espiritual que fa que trobem encara més belles les coses belles... Tot això hi és en aquest poema teu --i en tots els teus altres poemes-- però no només pel que dius sinó per la capacitat de fer que el lector sigui "coautor" del teu poema. Un poema bell i subtil com aquest "Moll de Gregal" encara es fa més bell quan ens punxa i ens sacseja l'ànima. Llavors ja no és només "el teu" poema, sinó que esdevé el poema de tots i també el poema de cadascú, de cada lector. Això només ho aconseguiu els mestres. Gràcies!

  • Parella [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-08-2022 | Valoració: 10

    En aquest poema t'has reeixit amb molta qualitat. El cor el palpita per la teua parella que recordes quan treballaves en les platges de Barcelona. Estaves enamorat d'aquell...Per què no ho sé!
    Cordialment.

  • Sensacions[Ofensiu]
    Prou bé | 09-08-2022

    En forma de poema, intens i suau alhora en els versos que ho diuen tot! I com sempre, tan ben dit!

    Amb total cordialitat

  • Montseblanc | 09-08-2022

    Vius amb la sensibilitat a flor de pell, tots els teus sentits transmeten informació, pendent a la vegada del vol de la gavina, de la silueta de la ciutat i, sobretot, del contacte humà. Un conjunt que et commou i ens commou als que et llegim. És, potser, enamorament? Jo diria que sí, quan percebem la bellesa al nostre voltant d'aquesta manera que descrius, només pot ser amor.

    Sobre el teu poema "Flor d'Hibiscus", ja l'havia llegit i comentat en el seu moment. Penso que és un dels més bells que tens, perquè la comparació d'aquesta flor amb els llavis d'una persona negra és molt encertada. En el seu moment vaig pensar que parlaves d'una noia i després em vas aclarir que era un noi, però tant se val. I, també, ho tornaré a repetir, la frase "a una hora punta on tothom es recolza damunt el batec del cor de qui te més a la vora" és tan descriptiva, tan real, tan certa i tan bella a la vegada...

  • Un gest senzill...[Ofensiu]
    llpages | 09-08-2022 | Valoració: 10

    i s'obre un món de sensacions. Emotiu, íntim, personal... i alhora universal. Enhorabona, Nil!

  • Bellíssim![Ofensiu]
    Aurora Marco arbonés | 08-08-2022 | Valoració: 10

    Aquest gest que t'ha conmogut, el contacte humà amb una persona que segurament
    aprecies, ha estat presentat dins del context temporal d'un matí i a vora mar, sota el vol lleuger d'una gavina.
    Aquesta emoció t'ha fet pensar en passats o futurs contactes dins la conjunció estel.lar dels astres. Em sembla una reflexió molt profunda i molt d'acord amb la teva manera de pensar.
    Un poema bellíssim, com la silueta de la ciutat a la que fas menció.

    Una abraçada

  • Destí?[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-08-2022

    De vegades un simple contacte trasmet moltes emocions. Aquesta vegada han sigut molt bones, qui sap........

    Cordialment.

    Rosa

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

73 Relats

1133 Comentaris

85997 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.