Dutxa

Un relat de: Aleix de Ferrater
Dins la dutxa resseguiré
tots i cadascun dels teus humits
petits centímetres de pell.
Deixaré que els meus dits dansin,
s’amaguin, juguin,
tornin a amagar-se i tornin a aparèixer de nou
quan el teu cos demani
continuar jugant a cuit i amagar
i el meu cos reclami
aquells espais amagats
encara per descobrir,
recórrer i tremolar plegats.
Serà llavors quan sortirem
i deixarem la lluent reguera
de gotes ensabonades
camí dels llençols, la tremolor
i les pessigolles
que ens acompanyaran, tan humides
com la set després de la sal.

Comentaris

  • M'agraden...[Ofensiu]
    Sara Serra | 31-10-2018

    ...les dutxes com la teva ;).

  • oooooooo[Ofensiu]
    Dida | 31-10-2017

    M'ha ariibat i he imaginat... curt, concís però intens.

  • M'encanta dutxar-me[Ofensiu]
    Biel Kramt | 18-07-2017

    a l'estiu, però aquesta opció és inigualable.

  • Ostres, què exagerada![Ofensiu]

    Ara m'adono de que l'últim escrit el vas fer el 28 de Juny, per tant no fa tan temps... No sé, potser sóc jo a qui atauba la calor i ja veig miratges en el desert. O potser és que em tens mal acostumada i, si no rebo notícies teves sovint, em sembla que passa alguna cosa. No em facis cas, estic feta una iaia.

  • Aleix, què estàs missing?[Ofensiu]

    Espero que estiguis molt bo de salut ( vull dir molt bé) i m'estranya no llegir els teus deliciosos escrits des de fa temps. T'has pres un any sabàtic? La calor t'atauba i no pots escriure? T'has comprat un lloro i li has de donar pipes? Em tens preocupada. Treu el cap i digues alguna cosa, amic!

  • De pell, aigua i racons.[Ofensiu]
    ales de foc | 12-07-2017 | Valoració: 10

    molts racons per descobrir i per explorar. Desprès de la dutxa, desprès de la sal, tan se val. Qualsevol moment és únic per experimentar pell amb pell. He descobert aquest relat teu , que no deixa indiferent.
    una abraçada

  • Uauuuuuuu![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 08-07-2017 | Valoració: 10

    Avui t'has deixat anar i ens has regalat una dutxa a dos, pell amb pell. El tacte és un dels sentits que creen més desig a nivell íntim. Els dits resseguint totes les superfícies i els replecs del cos, la sensació d'humitat tan excitant en l'acte de l'amor... i el poeta que sap transmetre totes aquestes sensacions en paraules sublims.

    Ara feia temps que no entrava a RC. Me n'he adonat quan he vist que tenies tres texts que no t'havia comentat. Però prometo tornar-hi.

  • Deliciós[Ofensiu]
    Canela fina | 06-07-2017 | Valoració: 10

    Una delícia per al paladar, es pot gustar l'olor i el gust a través de les paraules. Gràcies per aquest moment deliciós. Una abraçada!

  • A la fresca[Ofensiu]
    kefas | 05-07-2017

    Tal com demanen els dies de canícula. Amb un detall que m’agrada molt: tremolor i pessigolles. Les narracions concupiscents narren esbufecs, potser inspirades en la mecànica del món de l’espectacle obscè. Ara sé que hi ha espai per als que també ens enriolem.

  • Gotes. [Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 05-07-2017 | Valoració: 10

    Fa mols dies que no hi entro, amb l'ordinador espatllat, em costa Déu i ajuda seguir aquest bloc amb el mòbil. Però avui ho he fet i m'he trobat amb aquest meravellós poema, Dutxa. Excrit amb ple domini de la paraula, amb absoluta finesa, amb grans dosi de romanticisme, amb intenció de fer-nos particep en una dutxa on cada gota d'aigua és un fragment d'espill de les nostres fantasies més intimes. Enhorabona!

  • va de pells[Ofensiu]
    Atlantis | 05-07-2017

    El teu poema s'agermana amb el meu...la pell. Algú va dir: "la part més profunda del cos és la pell" i em sembla que hi estic d'acord.

    Gràcies per passar pel meu petit poema, després de molts dies d'estar absent de Relats, que no d'escriure.

  • Construeixes...[Ofensiu]
    Montseblanc | 03-07-2017

    ...imatges refrescants i eròtiques a la vegada. Els teus mots fan venir ganes de gaudir de l’experiència, és més, el teu poema ja fa viure i sentir totes aquestes sensacions.

  • Venturosa dutxa[Ofensiu]
    rautortor | 03-07-2017


    Com n’és de saludable una dutxa ensems! Però el teu poema li ret justícia i les imatges que ens transmets la fan especialment apetible. Com si no? Resseguint tots i cadascun dels centímetres de pell humida –un a un, sense deixar-ne cap, perquè tots tenen el seu encant; i sobretot, jugant, amb tot el que això comporta, fins on la imaginació i el desig mutus demanin. Junts, a fregar de pell, el teu cos i el seu, tremolant i gaudint ensems. La “lluent reguera de gotes” la deixareu “camí dels llençols” per culminar allí els jocs de l’amor, “tan humits com la set després de la sal”.
    Un poema plaent i especialment íntim. Quants de records!

    Aleix, fa molt de temps que no comento i no és pas per falta de ganes. Avui he iniciat una nova etapa –o això espero. Gràcies pels teus comentaris, sempre tan fidels i precisos.

    A propòsit dels termes “fendir” i “teürgs” del meu poema sobre els fallaires, vull expressar la sensació de tallar la fosca amb la llum de les falles com ho podria fer un ganivet o la quilla d’una nau; els anomeno “teürgs” perquè els imagino com a éssers que exerceixen la seva màgia devers els mons celestes.

  • Bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 30-06-2017 | Valoració: 10

    Preciós com ho descrius com sempre m' emociones

  • És cert.[Ofensiu]
    tapisser | 30-06-2017 | Valoració: 10

    Que visquin la calor i l'estiu si són per refrescar-se així!!


    Una forta abraçada Aleix.
    Albert.

  • Sort n'hi ha...[Ofensiu]
    llpages | 29-06-2017 | Valoració: 10

    de l'aigua que sadolla la set de gresca (eufemisme de sexe desenfrenat) que descriuen els dits juganers. D'altra manera, no hi hauria element anti-inflamable que evités un foc de passió tan encès com el que relates. M'agrada el punt d'incertesa o, més ben dit, d'endevinalla que circula per tot el text, que amaga intencions d'efervescència eròtica. Un deu a una descripció que et deixa amarat de suor per dins i alhora et refresca per fora.

  • Imagino ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-06-2017 | Valoració: 10

    ... que deu ser la millor manera de dutxar-se. És més, les dutxes haurien de servir per a això.


    Sergi : )

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2638 Comentaris

191311 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).