Cercador
Llista categories
Detall intervenció
REPTE XVIII
Intervenció de: kispar fidu | 19-09-2005
En aquells dies la tristor m'oprimia. N'estava fart, no sabia què més fer. Sempre exigint-me més del què era capaç. Amb obligacions i retrets.
Passejant, vaig creuar-me amb la Marta, ella es trobava igual. Va explicar-me que després de rallar-se durant molt temps va decidir tancar la porta que l'estava amargant. Vaig preguntar-li com li anava. La seva resposta em va desanimar: "La independència no és el què m'esperava. Segueixo tenint obligacions i més preocupacions. No tinc la pressió dels pares... però, sovint els enyoro, hagués preferit acabar d'una altra manera..."
La seva experiència havia estat dura: la relació amb els de casa sempre havia estat tensa. Després del càstig tot va empitjorar i ella no va aguantar més, va fugir.
Jo estava cansat de tot, però tampoc volia ferir als meus pares. Ells havien fet molt per mi, tot i algunes discrepàncies.
Tornant a casa; amoïnada, me mare va preguntar-me què em passava. Vaig pensar que era la oportunitat ideal per parlar-ne.
Des d'aquell dia, tot va ser una mica millor. Sabia que amb la meva edat, encara jove per emancipar-me, tenia certes obligacions. Ells van acceptar donar-me més llibertat sempre i quan parléssim quan les coses no rotllaven. Des de llavors, la meva independència no és complerta, però per l'edat que tinc, n'estic content.
Respostes
-
RE: REPTE XVIII
Josep Bonnín Segura | 18/09/2005 a les 17:40
Ahhh, m'oblidava el termini de presentació és 24 hores des de les 17'14 hs. en que l'he insertat.
Petons
Josep-Keops
-
216
jordi domènech i arnau | 18/09/2005 a les 18:01
M'agrada aquest número:
És 6 x 6 x 6 però també 5 x 5 x 5 + 4 x 4 x 4 + 3 x 3 x 3
També apareix al capítol VIII de la República de Plató, en relació a l'organització de la ciutat. El perquè no queda clar però sembla que era un nombre molt apreciat pels pitagòrics i que aquesta van influenciar Plató.
-
RE: 216Gràcies Jordi
Josep Bonnín Segura | 18/09/2005 a les 18:12
per la teva informació. A mi m'encanta la numerologia i he posar aquest número ja que la suma de les cifres coincideix amb al número que em correspon a mí : el 9.
Una aferrada pel coll
Josep
-
RE: 216
nani | 18/09/2005 a les 19:35
ets tot un sabi
continua il·luminant-nos amb la teva sabiesa!!
-
Repte
Camps de Tristor | 18/09/2005 a les 21:36
Era una tarda d'estiu de principi de curs. La calor entrava per les finestres obertes de la seva aula. Ella, es va mirar el rellotge de la paret. Les sis menys deu minuts. Només li deu minuts per tornar a la que en teoria; era casa seva. No volia que l'agulla avancés. No volia veure als seus pares. Els odiava però també se'ls estimava. N'estava cansada de que no es pogués mostrar tal i com era ella. Controlada les vint-i-quatre hores, sense cap gota de llibertat, i el pitjor de tot, és que els seus pares no els i donaven confiança. A la mínima ja tenia un càstig imposat per prohibir-li que fes alguna cosa. Allò feia que sempre estigues rallada. Havia pensat tantes vegades en tirar la tovallola... que ja n'havia perdut el compte, tot i saber que no era la solució.
Volia ser lliure i volar, no com volia estar engabiada. Volia independència. Volia mostrar-se tal i com era ella sense por de que els seus pares s'avergonyissin d'ella. Demanava tant?
Arribava a casa i es tancava a la seva habitació a plorar. La tristor l'engolia poc a poc. Potser si que els seus pares la volien protegir, però si la protegien de tot, a base de que aprendria el que es la vida?
-
RE: L'emancipació
Conxa Forteza | 18/09/2005 a les 23:30
L'emancipació
Fa temps que tenc presa la decisió d'emancipar-me. Ja no puc aguantar més. Bregues, crits i renou cada dia. Avui he tornat a comprar el diari i asseguda a un banc del parc per no tornar a casa després de la darrera baralla, mir de trobar un apartament econòmic. Vull fugir de ca meva. He parlat amb na Nurieta que està en la mateixa situació que jo i hem pensat compartir pis. Estam cansades de sofrir tiranies, de tenir un caramull d'obligacions i cap dret. D'haver de fer les feines de la casa com una criada qualsevol. Volen rompre ells lligams que mos fermen a la família. Ésser lliures i si volem portar un amic a casa, tenir la llibertat de fer-ho sense problemes.
Repassant els anuncis crec que he trobat lo que cercava. Telefon a la Nurieta i juntes anam a veure el pis.
Sortim contentes després d'emparaular-lo. Es moblat i demà mateix mos i podem instal·lar.
Torn a ca meva i em dipos a donar la noticia de la meva emancipació. No hi ha ningú, millor així serà més fàcil, escriuré una nota. Satisfeta la penj a la porta de la gelera. Ric pensant la cara que posaran els meus fills quan la vegin ...
-
RE: RE: no sé on tenc el cap ...
Conxa Forteza | 18/09/2005 a les 23:31
perdonau, m'he animat i no he pensat amb les paraules, quin cap, ara lis ficaré ...
-
RE: RE: RE: La versió bona del repte
Conxa Forteza | 18/09/2005 a les 23:39
L'emancipació
Fa temps que tenc presa la decisió d'emancipar-me. Ja no puc aguantar més. És com un càstig, bregues, crits i renou cada dia. Avui he tornat a comprar el diari i asseguda a un banc del parc per no tornar a casa després de la darrera baralla, mir de trobar un apartament econòmic. Vull fugir de ca meva. He parlat amb na Nurieta que està en la mateixa situació que jo i hem pensat compartir pis. Estam cansades de sofrir tiranies, de tenir un caramull d'obligacions i cap dret. Rallar-se fent les feines de la casa com una criada qualsevol.Volen rompre ells lligams que mos fermen a la família.Tenir independència i si volem portar un amic a casa, tenir la llibertat de fer-ho sense problemes.
Repassant els anuncis crec que he trobat lo que cercava. Telefon a la Nurieta i juntes anam a veure el pis.
Sortim contentes després d'emparaular-lo. Es moblat i demà mateix mos i podem instal·lar.
Torn a ca meva i em dipos a donar la noticia de la meva emancipació. No hi ha ningú, millor així serà més fàcil: escriuré una nota. Satisfeta la penj a la porta de la gelera. Ric sense cap tristor pensant amb la cara que posaran els meus fills quan la vegin ...
-
Conflictes generacionals
foster | 19/09/2005 a les 00:00
Conflictes generacionals
Els conflictes generacionals són tan antics com les generacions, com les persones, des del primer fill que va venir al món.
I continuen existint i existiran mentre les dones pareixin.
Mirem-nos qualsevol casa en qualsevol moment. Bé, una llar amb pares i fills.
A dalt els fills (noia i noi), a baix els pares, dos diàlegs simultanis:
-I què farem, m'ho pots dir? Això no pot continuar d'aquesta manera, aquí ningú escolta, tots plegats som una mena de desconeguts. Són uns egoistes, no ens comprenen en absolut, però és que el problema és això que et deia. No escolten, van a la seva.
-I que ho diguis.
A l'hora de sopar ni una paraula, capcots i capficats, cadascú amb la seva dèria.
-Bona nit pare, ..nit, mare
-Bona nit, filla, ..nit fill
Uns llums s'apaguen de seguida, immediatament. A l'altra habitació, il.luminant els plors secrets de la noia, resten encesos tota la nit.
-
Conflictes generacionals (repte meu anul.lat)!!
foster | 19/09/2005 a les 00:07
Perdó Josep i resta de reptants. Se m'ha anat l'olla i l'he penjat sense les paraules obligades, per tant m'autoanul.lo.
-
RE: jajajajajajja Foster
Conxa Forteza | 19/09/2005 a les 00:13
t'ha passat lo mateix que a jo .. tampoc les havia posades, feim cadufos ....
-
RE: RE: jajajajajajja Foster
foster | 19/09/2005 a les 00:26
M'has fet budú, segur. I jo que em reia que t'haguessis oblidat de comptar les paraules!!
-
RE: RE: RE: no era comptar ...
Conxa Forteza | 19/09/2005 a les 00:33
no era comptar les paraules, era posar les que havia marcades en Josep, ara els he afegides ...
-
RE: Que vós passa estimats amics i amigues?
Josep Bonnín Segura | 19/09/2005 a les 01:27
Tu Conxa que se t'obliden les paraules, llavors foster, per cert com nom ?, que també . llavors la confusió de si paraules contades o les que es tenien que incloure en el relat. A veure que passarà més. mira que el tema ja se les du.
Vinga, un abraçaferrada a tots, que em fumo una xigarreta i me'n vaig a dormir.
Bona nit
Josep
-
RE: REPTE XVIII
nani | 19/09/2005 a les 17:10
He vingut a buscar un amic, però no hi és. He acceptat la invitació de la seva mare d'esperar-lo amb un te i una conversa; la seva veu desprenia tristor.
Ens hem posat al dia de les vacances i ara filosofem sobre l'educació en els nostres dies:
-doncs jo crec que l'adolescència és el moment en el que l'educació s'ha de tornar recíproca; la tàctica del càstig ja no funciona, el fill s'està fent adult -li dic, ella mig somriu.
-Jo també crec que arriba un moment en el que els fills ens heu d'educar, sinó estem condemnats a quedar-nos fora del món! Per exemple el lèxic; què vol dir exactament "no et rallis" no ho he entenès mai del tot.
-Mmm és difícil d'explicar jo crec en la educació lliure, en la independència del subjecte
-Tens tota la raó. La llibertat. L'educació recíproca. Tantes coses ens heu d'ensenyar els joves
Llavors callem. Ens mirem i ens anem acostant a poc a poc. Sento la seva respiració a la galta, tasto els seus llavis acabem gemegant de plaer trotant al llit.
Estic convençut de les meves idees sobre educació tantes coses ens hem d'ensenyar els joves i els adults com aquella tarda amb la mare d'en Cesc, amb te i una conversa.
-
REPTE XVIII
kispar fidu | 19/09/2005 a les 17:17
En aquells dies la tristor m'oprimia. N'estava fart, no sabia què més fer. Sempre exigint-me més del què era capaç. Amb obligacions i retrets.
Passejant, vaig creuar-me amb la Marta, ella es trobava igual. Va explicar-me que després de rallar-se durant molt temps va decidir tancar la porta que l'estava amargant. Vaig preguntar-li com li anava. La seva resposta em va desanimar: "La independència no és el què m'esperava. Segueixo tenint obligacions i més preocupacions. No tinc la pressió dels pares... però, sovint els enyoro, hagués preferit acabar d'una altra manera..."
La seva experiència havia estat dura: la relació amb els de casa sempre havia estat tensa. Després del càstig tot va empitjorar i ella no va aguantar més, va fugir.
Jo estava cansat de tot, però tampoc volia ferir als meus pares. Ells havien fet molt per mi, tot i algunes discrepàncies.
Tornant a casa; amoïnada, me mare va preguntar-me què em passava. Vaig pensar que era la oportunitat ideal per parlar-ne.
Des d'aquell dia, tot va ser una mica millor. Sabia que amb la meva edat, encara jove per emancipar-me, tenia certes obligacions. Ells van acceptar donar-me més llibertat sempre i quan parléssim quan les coses no rotllaven. Des de llavors, la meva independència no és complerta, però per l'edat que tinc, n'estic content.
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Desembre: el caliu que em fa sentir viva (1 comentaris)
- CARTA AL NADAL (3 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- Testimoni al darrer poblat (IV) (2 comentaris)
- Parlant sol (2 comentaris)
- Deconstrucció (1 comentaris)
- La sal de les ferides 42/60 (1 comentaris)
- EN UN PAIS ORIENTAL, .... (1 comentaris)
- Piranda (3 comentaris)
- Caient com mosques. (1 comentaris)
Nous més llegits
- Sobre les inquietuds (509 lectures)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (295 lectures)
- POLS DE LLUM (272 lectures)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (266 lectures)
- Confiança en les Alternatives (223 lectures)
- PROTOCOL DE CURES (208 lectures)
- La impudícia del vestit (172 lectures)
- El fals temps d'ahir (155 lectures)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (149 lectures)
- UN MATÍ QUALSEVOL (148 lectures)
Nous més comentats
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (5 comentaris)
- POLS DE LLUM (4 comentaris)
- PROTOCOL DE CURES (3 comentaris)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- El fals temps d'ahir (3 comentaris)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- La sal de les ferides 40/60 (2 comentaris)
- Confiança en les Alternatives (2 comentaris)
- La impudícia del vestit (2 comentaris)
Nous més votats
- PROTOCOL DE CURES (Agrada a 4 relataires)
- POLS DE LLUM (Agrada a 3 relataires)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (Agrada a 3 relataires)
- UN MATÍ QUALSEVOL (Agrada a 3 relataires)
- La sal de les ferides 41/60 (Agrada a 2 relataires)
- La sal de les ferides 40/60 (Agrada a 2 relataires)
- A ulls clucs (Agrada a 2 relataires)
- La capsa de les vanitats (Agrada a 1 relataires)
- UN NADAL DIFERENT. (Agrada a 1 relataires)
- Una imatge digna de veure. (Agrada a 1 relataires)