Polifem

Un relat de: Aleix de Ferrater

Cinc, quatre, tres, dos, u. Tot tremola, tot és soroll, tota la calor es troba dins el vestit ignífug. La por l’acompanya, malgrat les proves dels darrers mesos. L’enlairament autèntic és aquest i la sensació és d’absolut encastament. La goteta que baixa pel costellam no sap si és de suor o de pànic. Les mans s’aferren amb força a la barra direccional, els quatre cinturons de seguretat tremolen i amb el micròfon tancat, en Quim canta.
La vibració és ara suportable, el soroll cada cop és més posterior, els peus comencen a bellugar-se i sembla que corre un xic d’aire. El dit índex d’en Quim toca un botó. El micròfon és obert.
-Base T, Base T, aquí Polifem.
Soroll de mosques, zumzeig, un disc ratllat, silenci.
-Base T, Base T, aquí Polifem –insisteix en Quim.
Res. Brunzits, crepitacions, elèctrodes, el fregit és d’ou ferrat. Un darrer intent:
-Base T, Base T, aquí Polifem.
Res de res, els sinònims s’han acabat. Les normes parlen de tres intents. Tot està previst, és el torn del pla C. En Quim extreu de la part superior de la cabina l’IPLUS3. Toca el botó d’inici i la veu diu “IPLUS3 connectat”. Llisca un dit a la dreta dos cops fins escoltar “Connexió”. Dos tocs amb un dit, dicta la contrasenya i flica dos cops de dreta a esquerra. L’”Acceptar” li confirma que tot va bé. Menú inici, flics a la dreta fins “Pilot automàtic”, dos tocs, “Pilot connectant-se”, uns segons d’espera i, finalment, “Pilot connectat”. En Quim respira.
Ha sigut escollit conillet d’índies per aquest viatge. Tot estava calculat. La tecnologia C és capaç de tot, fins i tot de portar gent com en Quim a la Lluna. Així, al cap d’unes hores el Polifem aterra amb èxit al nostre satèl•lit, la porta s’obre, en Quim baixa tres graons, desplega el seu inseparable bastó blanc i tombant-se cap a la nau, fa el senyal de la victòria.

Comentaris

  • Jornada ARC del Microrelat en Català[Ofensiu]


    Cartell

    Invitació

    Jornada ARC del Microrelat en Català

    Biblioteca Esteve Paluzie - Associació de Relataires en Català

    Dissabte, 21 d'octubre de 2017

    [ Inscripcions ]

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del VII Concurs ARC de Microrelats "Mitjans de transport" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ MITJANS DE TRANSPORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Mitjans de transport” que s’editarà a finals de 2017.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat al concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Sort del C![Ofensiu]

    Fas que sembli prou fàcil arribar a la lluna, ni que sigui de conillet d'índies !

  • Fregit d'ou ferrat![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 09-05-2017 | Valoració: 10

    Òndia, quina claustrofòbia i quin pànic en aquesta nau que allunitzarà ( no sé si es diu així) finalment amb èxit.

    Veig que toques tots els temes, per a tu no hi ha res impossible o complicat. Avui toca tecnologia punta, demà una altra cosa i així anar fent.

    Feia dies que no comentava res perquè tenia problemes a l'ordinador.

  • Viatger[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 01-05-2017

    Quin bastó blanc tan viatger! No hi ha mitjà que se li resisteixi!
    Enhorabona per la selecció, Aleix!

  • Excel.lent[Ofensiu]
    Josep Ventura | 30-04-2017 | Valoració: 10


    Ja em semblava que a la lluna hi havia ombres de mes.
    Una abraçada.

  • El teu bastó blanc[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 23-04-2017

    s'ha convertit en un personatge important dels teus entranyables relats.
    Una abraçada, benvolgut Aleix.

  • Senzillament ric[Ofensiu]
    Vicent Terol | 22-04-2017 | Valoració: 10

    Un altre relat més per a la col·lecció! Pràcticament, narrat en temps real, de manera que enganxes el lector. Escrit de forma acurada, amb el vocabulari adequat. Text ric en la seua senzillesa. Enhorabona!

  • Impressionant[Ofensiu]
    Bonhomia | 21-04-2017 | Valoració: 10

    Merci, Aleix. Sí. Va ser com una altra realitat i després ve el malson. Sí que vaig haver de passar per coses horribles, però ja fa molt de temps.
    El teu Polifem, molt ben escrit, m'ha fet pensar existencialment. Se t'acudeixen unes idees brillants. I conté emoció contínua.


    Sergi : )

  • Relat elegant[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 21-04-2017 | Valoració: 10

    Elegant, sí, sí, perquè tot en ell és blanc-almenys jo ho percep blanc- i està molt bé que siga així. Felicitats, Aleix, per haver concedit al bastó blanc tan de poder. Una forta abraçada.

  • Inquietant[Ofensiu]
    Guiomar | 20-04-2017

    M'encanta Polifem!

  • Directors[Ofensiu]
    tapisser | 19-04-2017 | Valoració: 10

    De vegades, com en el teu cas, fem prou amb un sol director si aquest té el cap ben moblat
    Una forta abraçada.
    Albert

  • Estimo la nova tecnologia ...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 19-04-2017 | Valoració: 10

    ...perquè el Quim em podrá portar una pedreta lunar.

    Un petonet

    Pinya de rosa

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-04-2017 | Valoració: 10

    Ohhhh!!! Que bonic relat com tots els teus. Felicitats

  • Aquests bastons...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 19-04-2017 | Valoració: 10

    Aleix ja van uns quants relats que ens els acabes amb el desplegament dels “bastons blancs” i, en cada relat, i caic de quatre grapes, sempre m’agafa de sorpresa. M’agrada, m’agrada el teu estil.

    Al marge del comentari en permeto de fer una recomanació amb tota la bona intenció. Existeixen unes cometes... aquestes « », que van força bé quan la paraula apostrofada en porta.
    Tu has posat... l’”Acceptar”. Queda millor l’«Acceptar»
    Aquestes cometes, s’obtenen mantenint pitjada la tecla Alt i polsant 0171 per aconseguir «, i mantenint pitjada la tecla Alt i polsant 0187 s’aconsegueix »


    De totes maneres, si no ho fas, et continuaré llegint. Tu mateix!

    —Joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

190355 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).