L'UN PER L'ALTRE

Un relat de: Marina i punt
L’UN PER L’ALTRE

Estimada Maria,
al cap d’uns dies que marxessis a viure a París, vaig començar a sentir un pes a sobre meu difícil de suportar. No sé ben bé com explicar-t’ho, però em rebotaven al cap les teves darreres paraules en acomiadar-nos i, després d’una setmana, encara sentia el seu pes com una llosa que m’ensorrava en la més absoluta misèria.
En aquell moment no vaig saber com gestionar la situació. No em vaig veure capaç d’ajudar-te quan m’ho vas demanar, mentre intentaves deixar-ho tot ben organitzat per poder-te’n anar tranquil·la.
Ja sé que la teva intenció no era amoïnar-me d’aquesta manera i jo, francament, em creia més forta. Però va resultar que el tema del Jazz em va sobrepassar de tal manera, que si volia sortir-me’n, havia de prendre una decisió i superar totes les meves barreres.
Poc m’ho podia pensar aleshores com em canviaria la vida aquella visita a la protectora d’animals on t’havies vist obligada a deixar-lo. El vaig veure de seguida, allà, en mig de tants miols. No n`hi havia cap altre tan negre com ell, amb la seva petita taqueta a la cua. En veure’m, va semblar que em coneixia de seguida. Tan moix com estava, se’m va acostar delerós que l’agafés i l’amanyagués, l’hauries d’haver vist com em llepava i se’m refregava!
Maria, ja no ens cal patir més, estigues ben confiada, no ens ha costat gens d’adaptar-nos i és ben palès l’agraïment que sentim mútuament d’haver-nos trobat. La nostra sort ha canviat d’ençà que estem junts, sembla que el Jazz i jo estem fets l’un per l’altre.


Marina i punt

xiii CONCURS ARC DE MICRORELATS "LA SORT"

Comentaris

  • Hola, Marina i punt: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2022

    Ara que me'n recorde. És vull recomanar-te un relat meu que no has llegit i aquest és: Historia de Villanueva de Castellón (La polèmica d'aquest poble). Ja em donaràs la teua opinió.
    Bé està. Quan pugues i tingues temps, naturalment. Gràcies.
    Cordialment.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2022

    Bona, Marina: Gràcies per la teua visita i el teu comentari al meu poema, “Que gran dilema”. El que m'has dit, està molt bé.
    Cordialment i bona nit.
    PERLA DE VELLUT

  • La bona sort[Ofensiu]
    Homo insciens | 27-11-2022

    Així doncs, aquest és el gat de la bona sort! També en tenen dret d'aportar llum i bona sort, de tant en tant, en aquest concurs, pobres gats negres... Sort!

  • No m'estranya que el gat estigui moix.[Ofensiu]
    kefas | 15-11-2022


    S'havia il·lusionat amb la vida a París. Per un gat francès sabia de la bellesa i la intensa vida nocturna de les seves teulades. I ara que la ciutat era la capital del parkour somiava poder exhibir les seves qualitats per arribar a ser el líder felí d'aquesta modalitat. I es que els humans, diguin el que diguin, mai han sabut entendre massa bé els felins.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-11-2022

    Hola, bona vesprada, Marina: Gràcies pel teu comentari al meu relat "Records de la Catedral de Sevilla". M'alegro que t'hagi agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Molt bo![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 15-11-2022

    Ep!, M'agrada, té ritme, ben travat, i la història és molt romàntica. Enhorabona, que tinguis sort!
    Fins aviat,
    Neus

  • Tendre[Ofensiu]
    Montseblanc | 14-11-2022

    Oh, per fi un relat tendre i maco, sense superstició i final trist. M'ha agradat, m'ha fet somriure i això és molt.

  • MariaM | 13-11-2022 | Valoració: 10

    Bon relat. M'ha agradat.
    Gràcies pel teu comentari "Ensumo".
    Fins aviat.
    MariaM

  • Gat per llebre[Ofensiu]
    Joan Colom | 12-11-2022

    Sóc més de gossos que de gats, però el teu relat m'ha tocat la fibra sensible.
    I, ara que hi penso, jo, que fa seixanta anys que sóc soci de la Lliga per a la Protecció d'Animals i Plantes de Barcelona, l'única vegada que he anat al refugi que tenen al costat del peu del Funicular del Tibidabo, va ser per dur-hi un gat, probablement abandonat, que s'havia refugiat al porxo de la meva escala.

  • Interesant [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-11-2022 | Valoració: 10

    Història sensible i plena de bona relació.
    Molt positiu.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre les Il·lusions.
    Salutacions cordials,

  • marialluïsa | 09-11-2022


    Quin conte tan senzill i bonic per parlar de com són de simples o complicades les relacions.
    Felicitats i molta sort.

  • marialluïsa | 09-11-2022


    Quin conte tan senzill i bonic per parlar de com són de simples o complicades les relacions.
    Felicitats i molta sort.

  • L'altre per l'un[Ofensiu]
    Prou bé | 07-11-2022

    Molt sincerament tendre aquest relat. Escrit amb una senzillesa que fa traspuar els sentiments d'una manera fluïda, tal com va fluïnt la història.
    Sort
    Amb total cordialitat i

  • El Jazz. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-11-2022 | Valoració: 10

    Impressionant. Una història enginyosa i puntual que es nota el desig pel gat. Entretinguda tota l'acció i entranyable per aquest.
    M'ha agradat com la redactes, com si fora de veritat.
    Et tinc com a favorita.

    En tinc un nou poema, si t'interessa, ja em diràs coses. Gràcies.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Sort....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-11-2022

    per les dues parts. Un relat entrenyable. Un vincle nascut d'una situació primer desafortunada, però resolta amb molta perícia, tant en el forma com en la descripció.

    Bon relat Marina.

    Rosa.

  • El curiós comportament animal [Ofensiu]
    llpages | 06-11-2022 | Valoració: 10

    El gat havia trenat uns vincles afectius amb qui escriu la carta que no es van posar de manifest fins que va acollir-lo de la protectora. Aquesta és la sorpresa que capgira tota la trista situació anímica. En poques paraules es planteja un conflicte i es resol satisfactòriament, descrit amb senzillesa i gràcia. A seguir escrivint, Marina!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Marina i punt

14 Relats

165 Comentaris

6620 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascuda a Mataró l'any 60, només desitjo que la vida em segueixi acollint amablement com fins ara. M’estreno en això d’escriure i compartir-ho. Veurem com me’n surto.