ENCEGATS

Un relat de: Marina i punt
Fer una neteja energètica a la llar per alliberar bloquejos.
Encendre espelmes color groc de l’abundància.
Cremar essències i barretes d’encens.
Apuntar en un paper tres aspectes negatius i cremar-lo tot seguit. Després en un altre paper, tres més d’allò que es vol atraure i guardar-lo tancat en una capseta.
Mantres, oracions i pregàries diverses.
Meditació diària per prendre consciència del propòsit. Cal fer-ho amb una pedra de jade verd a la mà, ideal per atraure la bona fortuna.
Un ramet de romaní, farigola i lavanda sota del coixí.

Un bon reguitzell de rituals. Calia ser rigorosos en la seva execució si volien que tots aquells sortilegis tinguessin efecte, és per això que aquella mena de “xaman” els hi va anotar curosament en un paper que els va entregar enrotllat i lligat amb cinta de seda.
Van seguir fil per randa aquella mena d’embruix que els hauria de servir per connectar amb el seu propòsit que no era un altre que els toqués almenys, un bon pessic de la grossa de Nadal.
Van estar un mes centrant tota la seva energia i les seves forces en què tot sortís bé, en no oblidar cap pas, convençuts que la seva fe podria moure aquella muntanya.
I així ho van fer fins que, nerviosos, van entomar el darrer dia, estava a punt de succeir el miracle que amb tanta devoció esperaven. El darrer pas consistia a muntar abans d’anar a dormir, un petit altar al capçal del llit; estampeta, espelma, la capseta amb els tres desitjos i el número de la loteria que els havia de tocar l’endemà que sortejaven.
- Andreu, mira que bonic, ja pots posar el número aquí al mig
- El vas guardar tu
- Jo? Jo ni l’he vist. Tal com el vas comprar el vas endreçar, oi?
- Però, però... si jo no l’he comprat pas! Te n’encarregaves tu!
- No pot ser, no m’ho puc creure. No em diguis que amb tot aquest desori ens hem oblidat de comprar un número
Avergonyits i enrabiats, van passar el dia del sorteig sense sortir del llit ni obrir la boca per no emmerdar la situació més del que ja estava.

Marina i punt


Comentaris

  • Original[Ofensiu]
    MariaM | 06-01-2023 | Valoració: 10

    Original fins arribar a l'oblit.
    Bon relat!
    MariaM

  • Llista...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 26-12-2022 | Valoració: 10

    ...refiant-se l'un de l'altre i finalment, tot queda en un ritual sense fonament. M'ha fet riure perquè la vida és així! Fem plans de coses sense fonaments ni comprovacions sòl·lides! Ens basem en la confiança de que l'altre ja ho farà, en mals entesos...m'ha agradat molt I gràcies per comentar el meu relat. Cordialment,

  • S'ha d'estar al cas[Ofensiu]
    Montseblanc | 21-12-2022

    Una lliçó de la vida. Moltes vegades oblidem el que és essencial i fem cinquanta mil coses inútils. Omplim els dies de ximpleries que se'ns mengen el temps. Bon relat!

  • Mlolt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-12-2022 | Valoració: 10

    Ostres ostres, quina ràbia. Al meu avi patern li van oferir un número va dir que no i va tocar la grossa. Ja veus hahaha

  • Ben portat[Ofensiu]
    TerricheT | 20-12-2022

    Un relat absurd, en el gènere, que ens fa anar per un recorregut prou evident, tot i això, cal saber conduir i portar fins a la sorpresa final una història com aquesta, i l'has construït amb bona mà, teixint la teranyina del dubte fins al desenllaç.
    Bona feina Marina!

    Les frases curtes del principi, que talles amb punt i a part, si ho escrius en cursiva (o no!) i tot seguit (sense punt i a part), també quedaria clar que és la llista que van seguir del gurú. Però és una opció estilística, una tria personal. Tal com ho tens està molt bé, però com lector, agraeixo que els punts i a part no siguin tan evidents. I sempre ens cal pensar que en el fons, escrivim per a ser llegits, i la lectora és part de l'obra escrita. Mai no l'hem d'oblidar, a la lectora.

    Sort! I gràcies pels teus constants comentaris.

    Ferran

  • Alliberar [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-12-2022 | Valoració: 10

    Relat amb un contingut molt descriptiu. Alliberar bloquejos. Bàsic. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre les Sorpreses.
    Cordialment,

  • M'agrada[Ofensiu]
    Soleia | 17-12-2022

    Un desenllaç divertit que m'ha fet somriure... l'un per l'altre...

  • Agraïment [Ofensiu]
    Soleia | 17-12-2022

    Gràcies pel teu comentari sobre el meu relat "La tornada". A veure si llegint els vostres relats em torno a inspirar.

  • Imprescindible[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-12-2022

    Un relat ben divertit. El que li va tocar la grossa va ser al xaman. Sort, encara, que no acaba sortint el seu número en el sorteig. Hi ha moltes persones que voldrien que els hi toqués la rifa, però molts cops no compren cap número. Aquest relat seria en homenatge a ells.

  • Faltava una cosa a la llista[Ofensiu]
    Cesca | 15-12-2022

    El xaman hauria d'haver posat una cosa més a la llista, comprar el número!
    Molt original, divertit i amb bon ritme.
    Un plaer. Sort!

  • Encegadissims ....[Ofensiu]

    Tinc més d'una coneguda que m'anims a fer-me una neteja de l'apartament on hi visc...
    Fa moltíssim anys una gitana de la rambla que em va tirar les cartes em va dir que em calia fer una dutxa a casa seva assistida pel seu fill i que havia de comprar un fotimer de d'espelmes per encendre, no hi vaig anar-hi... El teu relat té la gràcia que després de tanta moguda ritualista cap dels dos havia comprat el número de la sort...., ja ho pots dir que estaven ben encegats. Un relat molt original i ben escrit. Enhorabona. Nil



    ...

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-12-2022

    Hola, bona nit Marina i punt: Gràcies per la teua visita i el teu comentari al meu poema Tenir fe. Gràcies per “la facilitat”. Per cert, felicitat, no és. Realment és: Enhorabona.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Desorientats. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-12-2022 | Valoració: 10

    Un relat molt ben plantejat, que m'ha agradat. Intentar comprar el número de la sort, sense comprar-lo, quin detall!
    M'ha fet fer un somriure, clar i precís.
    Cordialment.

  • Despistts[Ofensiu]
    Prou bé | 12-12-2022

    Un relat que m'ha fet gaudir en llegir-ho i esclafir a riure amb el final. Magnífic!
    Sort
    AMB total cordialitat

  • La fe......[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-12-2022 | Valoració: 10

    mou muntanyes, però aquesta vegada l'ha enfonsat. Tan concentrats amb la neteja d'energies, que se'ls ha oblidat comprar el nº. Quin despropòsit, i quin relat més enginyós i divertit.

    Enhorabona Marina. Sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Marina i punt

14 Relats

165 Comentaris

6623 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascuda a Mataró l'any 60, només desitjo que la vida em segueixi acollint amablement com fins ara. M’estreno en això d’escriure i compartir-ho. Veurem com me’n surto.