INDIFERÈNCIA

Un relat de: Marina i punt
S’escurcen els dies.
S’escurça el mes.
S’escurcen les vacances.
S’escurça la vida.
I, des de la nostra situació privilegiada, mentre ens omplim el cap amb cabòries absurdes asseguts còmodament al sofà de casa, estan donant la notícia que a l’Afganistan els homes, joves o vells, per una ridícula quantitat de diners, es venen un ronyó per poder mantenir la seva prolífica família uns dies més. Operació que els fan de forma matussera, apressada i sense gaires mesures salubres, amb la qual cosa potser se’ls en va la vida, però s’arrisquen perquè aquesta és la misèria inhumana en la que malviuen.
Ho escoltem, sí, però tornem a la nostra, indiferents.
Programar revisió al dentista.
Depilar-me.
Trasplantar el ficus.
Rentar la tovallola de la platja.

Així va el món. Malament.

Comentaris

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 26-08-2022

    Moltes gràcies Marina pel teu comentari a VULL. Com tu dius, voler és poder !!

    Salut.

    Rosa

  • Indiferencia[Ofensiu]
    Prou bé | 26-08-2022

    Crec que aquest és el moll del teu relat. No som culpables però potser no hauríem de deixar relliscar tan fàcilment realitats punyents...

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-08-2022 | Valoració: 10

    Enhorabona per aquest Relat. Interesant.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat sobre el Temps.
    Salutacions.

  • Fer-nos sentir culpables[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-08-2022 | Valoració: 10

    Quan veiem notícies com aquesta, ens fan sentir culpables. I no ho som. Hem de tenir ben clar que aquesta situacions no les hem creat nosaltres. Si tinguéssim un telenotícies de 10 hores, ens posarien 10 hores de notícies com aquesta. I llavors, ens tiraríem del barranc. Que no pot ser. Hem de ser conscients, fer el que es pugui, tirar endavant i ser solidaris com puguem. I no sentir-nos culpables. Una forta abraçada i felicitats per tractar un tema tan social.
    Aleix

  • Sí, i tan malament que està Afganistan [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-08-2022 | Valoració: 10

    És així, Marina, com ho expresses tan sincerament com està el món. Tens molta veritat en les teues paraules, sobre aquesta nació, que va pique. La crítica és eficaç.
    Cordialment i una abraçada...

  • un retrat[Ofensiu]
    Atlantis | 22-08-2022

    Un retrat de la realitat que surt per la pantalla i que de tan veure-la se'ns fa quotidiana.

    Potser no la volem veure o ens sentim impotents i anem fent la nostra vida.

    Real. Feridor. Malament.

  • Quina veritat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-08-2022

    Quina veritat més crua i que vé que ho has expressat.

    Et felicito!!!

    Cordialment.

    Rosa.

  • Malament[Ofensiu]

    Bon dia, Marina:

    M'ha agradat el ritme que li dones al text.
    I sí, has triat un tema que tela... Ens comportem d'una manera tan indiferent els humans, que espanta.
    El món va malament, molt, fatal.
    El teu text ajuda a reflexionar.

    Una abraçada,

Valoració mitja: 10

l´Autor

Marina i punt

14 Relats

165 Comentaris

6619 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascuda a Mataró l'any 60, només desitjo que la vida em segueixi acollint amablement com fins ara. M’estreno en això d’escriure i compartir-ho. Veurem com me’n surto.