A LA SEVA MANERA

Un relat de: Marina i punt
Unes esportives, uns texans, una samarreta o una camisa ampla per sobre dels pantalons i un jersei. Res de roba cenyida i encotillada, tampoc minifaldilla, coll alt ni cap altra peça de vestir que la faci sentir embotida i li impedeixi respirar amb normalitat o li talli el reg sanguini a la mínima que s'hagi d'ajupir.
Per descomptat, sempre calçat pla, defugint els talons que posarien en risc la seva integritat física, suposant que aconseguís mantenir-se dempeus més de dos minuts.
Algun fulard o mocador i, en un moment d'inspiració, qui sap si s'aventura a penjar-se unes arracades o ajustar-se un anell.
Res de maquillatge per molt discret que sigui, no li cal tapar ulleres, ni ressaltar pestanyes, ni l'importa si els seus morros són petits i pàl·lids o se li comencen a marcar algunes arrugues. Si decidís pintar-se la cara, ben segur que ràpidament esdevindria un quadre psicodèlic així que comencés a gratar-se o refregar-se sense pensar-hi.
La perruqueria la trepitja ben poc, només per tallar quan els cabells ja li molesten al clatell i, no cal dir, que no se'ls ha tintat mai a la vida. Benvinguts els cabells blancs que si la fan més vella tant li fa, l’edat és la que té, ho sembli o no.
Li costa trobar botigues que s’ajustin als seus gustos perquè no segueix modes pensades per escanyolides que vesteixen totes igual. La seva talla s’ajusta més a la d’una dona que vol viure cuidant-se per la salut però sense obsessionar-se per aconseguir un físic gairebé impossible. Se sent bé així, defuig estereotips i canons de bellesa que et converteixen en esclava del què diran.
És pràctica i, per sobre de tot, valora la seva comoditat així doncs, la dita “que per lluir s’ha de patir” no fa gens per ella.
I així és ella, natural com una rosella. Viu i deixa viure.

Marina

Comentaris

  • Retrat[Ofensiu]
    MariaM | 01-11-2022 | Valoració: 10

    Te n'has sortit i molt bé. Volent o no, i m'erro o no, crec que has fet el teu propí retrat.
    M'ha agradat.
    Gràcies pel teu comentari "Somiar".
    Ens seguirem.
    Cordialment.
    MariaM

  • Com una rosella[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-10-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquesta frase i aquest relat tan natural. És la barreja entre la comoditat i la naturalitat la que ha de marcar el canon de cadascú. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 28-10-2022

    Moltes gràcies pel teu simpàtic comentari al meu relat. El botó juganer. Tens raó quan dius que el va fer la meva nena entremaliada. hahaha

    Salutacions.

    Rosa.

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 24-10-2022 | Valoració: 10

    Aixi es com penso jo , a la meva manera vaig fent el que a mi em sembla sense encaparrar-me massa . Et llegire m’ ha agradat la teva manera de veure la vida . Geacies per llegirme

  • Natural: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-10-2022 | Valoració: 10


    Hola, Marina: un relat tan natural, com ho has descrit tu. És una bona descripció d'una dona que és senzilla, natural, afable. Ho descrius d'una manera tan espontània, que es veu la dona com és. Sí a la seua manera.
    Gràcies per compartir.
    No sé si m'has llegit l'últim relat meu. Si l'has llegit gràcies i si no, també.
    Cordialment.

  • BONIC I NATURAL[Ofensiu]
    Noia Targarina | 17-10-2022 | Valoració: 10

    Bona tarda,

    M' agrada molt el teu relat, sembla molt natural.

    Tal com som les persones.

    Espero el teu pròxim relat!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Lliure....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-10-2022

    com una flor, sense deixar-se arrossegar pels estereotips. Un plantejament lícit com tants altres. Acceptant com un és i se sent de veritat, es viu molt més tranquil.

    Un relat amb una molt bona descripció.

    Enhorabona.

    Rosa

  • Natural[Ofensiu]
    Prou bé | 16-10-2022

    Naturalment dibuixes el retrat d'algú que és...lliure!
    Enhorabona, sigui real O de ficció!
    Amb total cordialitat

  • llpages | 16-10-2022 | Valoració: 10

    Una acurada descripció d'un tipus de dona que, efectivament, cada vegada té més adeptes. Una dona que és lliure i en fa bandera, sense l'esclavatge que suposa tinys, cosmètica i moda, em sembla perfecte! Ara bé, és una opció de vida, cal respectar totes les opcions, que per alguna raó hi ha la dita "tants caps, tants barrets!". Ben escrit, Marina i punt!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Marina i punt

14 Relats

165 Comentaris

6919 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascuda a Mataró l'any 60, només desitjo que la vida em segueixi acollint amablement com fins ara. M’estreno en això d’escriure i compartir-ho. Veurem com me’n surto.