REVETLLA

Un relat de: Marina i punt
REVETLLA
Quan et poses al llit a les 2h de la nit, cansada i amb ganes de dormir, la revetlla de St. Joan ja no et sembla ni tan màgica, ni tan romàntica ni tan perfecte com unes hores abans. Amb les finestres obertes per apaivagar un xic la calor i l’embriac de la festa, passen lents els minuts a ritme de la música i els petards que, amb més o menys intensitat i freqüència, venen del carrer. I per no trencar l’encís de la nit, et carregues amb una bona dosi de paciència esperant que es cansin de sarau i de cremar pólvora per poder recuperar la pau i el descans que busques.
Mentre tant, endormiscada, vas repassant moments del sopar. M’havia costat decidir-me, em feia com una mandra tot plegat, però estic contenta d’haver-hi anat. Retrobar-me tanta gent que feia temps que no veia, realment l’ha fet una nit especial. Tothom s’ha mostrat amable i cordial. Hem estat tots prou curosos com per deixar enrere els fantasmes del passat. Amb en Carles no ha fet falta dir-nos res, amb una abraçada espontània i sincera hem tancat ferides obertes fa tants anys, una abraçada que necessitàvem tots dos sense dir-nos-ho. Després, una pau immensa.
Les flames segueixen cremant, és la nit de Sant Joan.

Marina i punt

Comentaris

  • Coques, cava i petards.[Ofensiu]
    Joan Colom | 24-07-2022

    De vegades aquests convencionalismes, i la revetlla de Sant Joan n’és un, ens ajuden a dibuixar una panoràmica de les nostres vides on es barregen anhels i frustracions, sovint tan efímers com els petards. Una molt bona evocació, Marina.

  • Les nits llargues[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-07-2022 | Valoració: 10

    Realment, la nit de Sant Joan és especial. I per molts motius. En el que tots coincidim és que es fa molt llarga, al carrer o al llit. Ara, si serveix per apaivagar un deute pendent, i s'aconsegueix, oli en un llum. Una abraçada.

    Aleix

  • La nit[Ofensiu]
    Prou bé | 10-07-2022

    Màgica la nit que relates. Amb senzillesa i bon llenguatge ens expliques la màgia de la teva nit de revetlla.

    Benvinguda a RC.

  • L'encís de la nit. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-07-2022 | Valoració: 10

    És un relat amb bona cadència i la seua descripció m'ha agradat molt. És així la vida va passant i la Revetla diu molt, deixant el passat darrere.
    Veig que és el teu primer relat i està molt ben descrit. A seguir fent. Ànim.
    Et recomane aquest poema "Quadre a trenc de l'alba".
    Et done les gràcies, Marina, per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat "Observant a Perseu". Gràcies per dir-me que t'ha emocionat amb ell.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Benvinguda![Ofensiu]
    llpages | 09-07-2022 | Valoració: 10

    Un relat amb missatge que m'ha agradat. El foc que cauteritza ferides, quina bona pensada! Et dono la benvinguda i t'animo a seguir escrivint, Marina!

  • Bona entrada[Ofensiu]
    Endevina'm | 08-07-2022

    Un relat ben narrat. Ens portes del final al principi i ens mostres aquesta trobada i aquest reencontre amb el Carles, amb total senzillesa, cosa no tan fàcil com podria semblar en principi. Una abraçada centra tot el relat, i la introspecció del narrador ens acompanya amb calma i bon senderi.
    Bona entrada a relats Marina.

    Ferran

  • Una nit màgica[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-07-2022 | Valoració: 10

    Veig que és el teu 1er relat, Benvinguda Marina i gràcies per valorar els meu relats

    Tot i amb les molèsties ocasionades pels soroll, la pólvora i la multitud , el retrobament amb gent , tancar ferides amb un amic...i gaudir amb bona companyia no té preu. Ha acabat sent una nit màgica

    Molt bon relat . Felicitats !!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Marina i punt

14 Relats

165 Comentaris

6494 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascuda a Mataró l'any 60, només desitjo que la vida em segueixi acollint amablement com fins ara. M’estreno en això d’escriure i compartir-ho. Veurem com me’n surto.