La sort, cel enllà

Un relat de: Prou bé
Bufa una forta tramuntanada.
Els dos homes comparteixen el mateix carrer des de fa anys. Cada un en una cantonada.
Són el venedor de números de la rifa i el sense sostre medicant.
Ambdós s'arrauleixen sota abrigalls que els ajudin a passar la jornada sense congelar-se de fred.
El venedor malda per desfer-se de la mercaderia del dia per acabar i poder tornar a ca seva on l'espera la dona amb unes sopes calentes a taula.
El que espera de la generositat dels altres, va guaitant el barret esparracat on van caient monedes. Quan en tingui prou per a un bocí de pa i un gotet de vi, plegarà i marxarà al racó sota el pont on ha fet ca seva.
Una forta ràfega del vent que bufa arranca de les mans del venedor un bitllet de la rifa de Nadal i se l'endú volant sense que sigui possible atrapar-lo.
Ha desaparegut cel enllà.
Passa Nadal i el venedor veu amb preocupació que el seu company sense sostre no ocupa el lloc de sempre. Pensa que deu estar malalt amb totes les "passes que hi ha".
El company de carrer no torna.
Un dia se li atansa un home molt ben vestit. L'ha vist baixar d'un cotxe de gamma alta que ha deixat arrambat a la vorera. Li fa a mans un sobre i marxa sense dir res. Una mica estranyat el guarda a la bossa.
Quan és a casa, davant la sopa fumejant, recorda el sobre.
L'obra i hi troba un paper que només duu escrita una paraula: Gràcies.
Darrere el paper hi troba un xec. Quan veu la xifra sap que la sort, també, li ha arribat a ell.

Comentaris

  • MariaM | 18-12-2022 | Valoració: 10

    La sort ens cau del cel, certament.
    La pròpia experiència és el que ens fa capaços de posar-nos a la pell de l'altre. També la gratitut de mena generositat. Ben escrit.
    Bon Nadal.
    MariaM

  • Conte de Nadal[Ofensiu]
    Solsona Bot | 15-12-2022

    Amb dos personatges hi trenes un història ben bonica i optimista. El que més m'agrada, és la preocupació genuïna del venedor de cupons per l'absència del sense sostre. La solidaritat és un valor important en aquest món tan egoista. Molta sort!

  • Un conte de Nadal[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 14-12-2022

    Que escaient per a aquestes dates, una història amb final feliç.
    Tant de bo el vent escampés butlletes a tots els qui les necessiten.
    Gràcies per comentar Els cadells.
    I BONES FESTES!

  • La bona sort[Ofensiu]
    Marina i punt | 12-12-2022

    Quin relat més ben trobat, i ben explicat. Comença amb dues pobres persones que ben poca cosa tenen i acaba feliçment gràcies a la sort però també a la generositat. Una bona lliçó.
    Gràcies pel teu comentari al meu darrer relat

    Salutacions
    Marina

  • Sobre "Vint, vint, vint..."[Ofensiu]
    Joan Colom | 11-12-2022

    Molt ben trobat, exhala una olor de faula romàntica.

    Pel que fa al teu comentari "Vint, vint, vint...", t'he de confessar que una pràctica que va començar com un joc, s'està tornant addictiva. A hores d'ara espero amb ànsia la convocatòria de nada nou NanoRepte, i quan proposen el tema em passo dos dies donant voltes a possibles històries. Segurament és que no tinc res millor que fer...

  • Gràcies![Ofensiu]
    Slim Sherman | 09-12-2022

    Moltes gràcies pel teu comentari! D'aquesta manera t'he pogut descobrir i llegir el teu relat... La primera part és "hiperrealista", el final, "surrealista"! O potser no... Suposo que les històries que val la pena contar són aquelles que narren fets extraordinaris, oi? La teva és molt emotiva. Una abraçada i molta sort!

  • Recòndit[Ofensiu]
    Francesc Domenech | 09-12-2022

    Gràcies per la teva lectura i comentaris!

    Salutacions

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-12-2022

    Bona, vesprada: Prou bé. Gràcies per la teua opinió sobre el meu darrere poema Tenir fe. M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 08-12-2022 | Valoració: 10

    Relat sensible i que suggereix bones reflexions. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat. Reconèixer amb claredat personal.
    Salutacions,

  • La sort portada pel vent.[Ofensiu]

    M'encanta aquesta història...Sempre em ve al cap el pensament del fred i humitat que deuen passar les persones sense sostre. El teu relat es fa encisador per com ho relates, fas posar els llegides a la pell dels protagonistes. Jo fa uns anys em va tocar amb un rasca mig milió de pessetes...., i vaig comprar-li una planta a la que me'l va vendre.

  • un conte de Nadal[Ofensiu]
    Atlantis | 07-12-2022

    M'ha recordat a un conte de Nadal. On els pobres son pobres, la sort vola i els homes son agraïts. Sembla un conte dels d'abans.

    Sort en el concurs!!

  • Que tendre...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 06-12-2022 | Valoració: 10

    ...i humà. M'ha agradat molt el teu relat amb aquesta humanitat que desprèn. I la generositat i l'empatia de l'un vers l'altre. Enhorabona i molta sort! I sobretot moltes gràcies per llegir-me i comentar-me. Cordialment.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Marteva | 05-12-2022

    M'ha encantat que l'agraïment que ha sentit l'ex-sense sostre li hagi fet tenir un gest tan generós.

    Sort!

  • Bona sorpresa: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-12-2022 | Valoració: 10

    Això sí que és una bona sort. El sobre envolat i amb sorpresa.
    El xec és de bona sort i va arribar bé, gràcies al vent.
    Bona sort va tenir. I tu també tindràs bona sort. Si et donen l'oportunitat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Creatiu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-12-2022 | Valoració: 10

    Un relat amb molt enginy, on la tramuntana fa de les seves. Per sort,a fi de bé. El rumb de dues persones ha canviat amb l'ajuda del vent i la generositat.
    Quin relat més amè de llegir.

    Molta sort.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Generositat [Ofensiu]
    llpages | 04-12-2022 | Valoració: 10

    El pobre pidolaire demostrà generositat infinita cap al venedor de cupons malgrat que fou un cop de vent, i no la voluntat del venedor de loteria, qui l'agracià. Un conte ben trenat contat amb molta habilitat per mantenir l'interès. Bona feina, Prou bé!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1326 Comentaris

52146 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com