La natura parla

Un relat de: Aleix de Ferrater

La natura parla i em demana que l’atengui
quan m’ofereix pinyes i escorça.
Més avall, travesso el prat trepitjant
petites pomes bordes que peten.
A l’estiu, amb el pit al sol,
els llavis escolten el cruiximent del fonoll.
La meva pell sua, la seva no,
però ens atraiem quan ens submergim al riu.

Comentaris

  • kerovo | 15-04-2023 | Valoració: 10

    This is actually the kind of information I have been trying to findPhilips CPAP. Thank you for writing this information.

  • Molt bo![Ofensiu]
    Josoc | 02-11-2022

    M´ha agradat. gràcies per comentar-me.

  • Gràcies Aleix[Ofensiu]
    magalo | 05-08-2022

    M'agrada molt aquesta descripció de la natura. Em sembla estar trepitjant pinyes i escorça i sentint la flaire del fonoll. I amb un final ben refrescant ens regales aquest bell poema.

    Gràcies també pel teu amable comentari al meu "Eterna joventut"

    Marta.

  • Natura, sempre[Ofensiu]
    Marina i punt | 11-07-2022

    Es poden dir moltes coses amb poques paraules però només arriben segons la manera d'escriure-les. He gaudit el teu poema.
    Gràcies per comentar el meu primer relat "revetlla". Sóc novella encara.

  • Atraccions[Ofensiu]
    Endevina'm | 08-07-2022

    L'atracció dels cossos dins de l'aigua és una física que sempre s'hauria d'estudiar, i és un bon tancament a aquesta frase inicial de la natura parla..., parla fins i tot dins de l'aigua!

    Bon estiu Aleix, ens trobem aviat!

    Ferran

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 07-07-2022

    ... pel comentari. La duresa i el sofriment són certs. La tendresa és relativa. I això de matar un dimoni interior és precisament el que buscava, però no, no ho he aconseguit.
    Sembla d'una naturalesa descrita molt bellament, la teva poesia. Malgrat això, no he pogut desxifrar-ne el secret.

  • Parla el poeta[Ofensiu]
    Prou bé | 21-06-2022

    I les paraules arriben al fons del cor!
    Preciós!
    Amb total cordialitat

  • Montseblanc | 20-06-2022

    Un poema ple de sensibilitat i sensualitat que deixa al lector amb ganes de més. Gràcies!

  • Bellissim[Ofensiu]
    Ullassos | 19-06-2022

    “ La natura parla i em demana que l’atengui”

    No pot agradar-me més la imatge que descrius amb aquest inici de poema… Pels qui coneixem la terra, pels qui la treballem aquest , és un siulo impactant de respecte.
    Gracies. Bellissim.

    Per cert,
    No saps l’eriçada de pell que m’ha provocat llegir el comentari que has fet a un dels meus relats. Una emoció profunda per qui gosa a adintrar-se amb certa icertesa al món de les paraules. Un regal!

  • Connexió[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 19-06-2022 | Valoració: 10

    Ens hem desconnectat massa de la natura. Tornar a observar-la i veure la íntima relació que necessitem mantenir amb ella és del tot precís per poder salvar-la i salvar-nos.

    P.D.
    Moltes gràcies pel teu comentari al meu relat "Ales d'il·lusió". He estat en un període de sequera a l'hora d'escriure i en realitat aquest poema és la lletra d'una cançó que he composat fa poc. Espero tornar a trobar la vena que em faci agafar el bolígraf més sovint.

  • Natura.[Ofensiu]

    Un poema on la natura palesa la seva indefugible relació amb l'ésser humà, amb l'esperit. Bo i descrivint amb una subtilesa molt refinada sensacions i emocions. Submergint-vos ambdós al riu ha estat la cirereta d'aquest pastís poètic que es el teu poema.

  • M'ha encisat el teu poema. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-06-2022 | Valoració: 10

    En la natura les persones s'atrauen més i tu ho has aconseguit amb uns versos que flueixen entre el riu i el sol.
    Un poema preciós, que sembla que parla la naturalesa.
    Tardes molt a publicar i comentar, realment, és així, Aleix. Pensava que et passava alguna cosa...
    Gràcies per comentar-me el meu poema "Per a conquistar-te". Molt agraït. Tinc un altre sonet, que es veu que no m'ho has llegit...
    Cordialment.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-06-2022 | Valoració: 10

    Hola Aleix, no ens havíam conegut encara. La veritat és que el teus poemes són de categoría, tenen molt nivell. Al llegir-los em relaxa la ment i em transporten .

    Moltíssimes felicitats i gràcies pel teu comentari a Un sí a la vida. T'acabo de posar a la petita llista dels meus preferits. Què menys, !!!

    Rosa

  • T'he descobert en el passeig[Ofensiu]
    Fidel Català | 14-06-2022

    I m'has fet sentir l'olor de les pinyes quan suen resina. I sentir l'aire entre els arbres a una hora matinera, quan el sol encara no pega fort i bé tant de gust fer una remullada en aquell gorg tranquil, on una piscina del riu ens acull.
    Bonic poema, ja veus, t'inspira amb força!

    Bon estiu, Aleix!

    Fidel

  • cap el riu[Ofensiu]
    Atlantis | 14-06-2022

    Bonica descripció d'un paisatge de muntanya i riu. La unió de les dues pells, és una imatge potent.

    M'ha alegrat molt llegir-te. Espero que estiguis bé i que tinguis Bon estiu.

    Una abraçada

  • molt bonic[Ofensiu]
    Noia Targarina | 14-06-2022 | Valoració: 10

    Bon dia,

    Es molt bonic i molt tendra el teu relat.

    M' encantat llegir-lo!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Original i distret[Ofensiu]
    llpages | 14-06-2022 | Valoració: 10

    Quina proesa, la de descriure imatges tan potents a partir d'un fet tan senzill com creuar un prat. Són flaixos de sensacions personals, exquisits en l'elecció dels mots, inesperats en el contingut (el del fonoll, per exemple). M'ha agradat molt, bona feina, Aleix!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189892 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).