Benvinguda, senyora Smith

Un relat de: Neus Marín Cupull
Havia arribat el gran dia i el senyor Smith ja estava preparat. Afaitat i ben polit, desprenia olor de lavanda i vestia la mateixa roba que duia el dia del seu casament. Va mirar-se al mirall i va quedar ben satisfet en veure que encara feia patxoca.

Tot decidit va demanar el salconduit per deixar la comunitat durant unes hores. El senyor Smith es va impacientar en veure com els seus superiors s'ho prenien amb parsimònia, sabia que eren molt acurats amb la paperassa, però ja feia anys que li havien aprovat la sol•licitud on deia ben clar que l’estada era per a dues persones, era imprescindible que això fos així. Després d’un temps d’espera que li van semblar eterns, vam posar-li el segell de sortida i l’hora de l’entrada convinguda.

Emocionat va iniciar el camí de tornada, al mateix camí que havia fet cinc anys a l'inrevés. Content caminava pel corriol amb les aromes de farigola i de romaní. El cel era tan nítid que feia de mirall sobre els pètals de les margarides blanques que estaven esteses sobre la gespa. Però la il•luminació es va apagar en arribar a la porta del passadís que el duia al punt de trobada. A mesura que avançava entre la humitat i la foscor del túnel, el cor se li accelerava, fins que va veure la porta de l’entrada.

Entre les escletxes es veia un llum intens i es desprenia l’olor de desinfectant. El senyor Smith es va aturar, i mentre esperava, sentia tot el rebombori de l’altre costat, corredisses amunt i avall, i el so de l’aparell que marcava els batecs d’un cor a punt defallir. Va sentir un home que deia que ja no es podia fer res i marcaven l’hora de la mort. Havia arribat el moment, la porta es va obrir de bat a bat i va aparèixer després de cinc anys, estava igual de com la recordava, amb els ulls plens d’emoció, va estendre-li la mà, mentre deia:

-Benvinguda, senyora Smith.

Comentaris

  • camí de tornada[Ofensiu]
    Atlantis | 15-07-2022

    L’he hagut de llegir dues vegades perquè no acabava de comprendre el viatge del sr. Smith.
    Molt ben descrita la història, aquest camí al inrevés que fa per donar la benvinguda a la seva dona.

    Gràcies per donar la teva opinió al meu relat Fugida enrere, sobretot pe fixar-te en la forma d’escriure’l, que vaig fer expressament, com un monòleg intern que vaig imaginar que feia aquesta dona perduda. Tenia por que no s’entengués el perquè d’escriure sense puntuació i barrejant els pensaments.
    És un relat, escrit fa temps, després de sentir l’anunci per l’altaveu del metro.

    Me n’he adonat que no t’he comentat gaires vegades, però ara he rellegit els tus textos i penso estar més atenta al què escrius, perquè em semblen molt interessants i ben escrits.

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-05-2022

    ... pel comentari a 'CANT A L'ARMONIA SENSE AMO'.

    Sergi

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-05-2022

    Hola, Neus: Sí, estic bé i espere que la salut no n'hi haja abandonat. Gràcies per la teua visita a la meua pàgina i pels comentaris a "Les belles arts", "El teu somriure" i "El nostre llit". Gràcies per la teua opinió. M'alegre que t'hagen agradat.
    Ací, a Manuel fent de tot un poc. Ara estic d'una bona faena, netejant tot el menjador de casa. Això té hores de pintar.
    Cordialment.

  • Jo ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 04-05-2022 | Valoració: 10

    ... penso que per a fer poesia s'ha de ser espontani, ha de sortir del cor. Crec que has entès bé per on va la meva, on em fas el comentari. I quin relat tan ben construït, el teu! Ara, després de l'aclaració que em vas fer, tot em quadra. És molt original. I la idea fenomenal. Estic escrivint això de nit amb la finestra oberta i penso quantes i quants Sres. i Srs. Smith vaguen alegrement com a esperits que s'han retrobat per la ciutat. Realment agradable, llegir-te.

    Sergi

  • Hola, Bona vesprada Neus Marín[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-05-2022

    Hui me'n recorda de tu. Vaja, que sí!
    Et comente que els dos últims poemes editats per mi, encara no me l'has llegits i són molt interessants. A més hui edite el relat del "Líder", per al concurs de la A. R. C.
    Espere que tot et vaja bé i et millor possible.
    Cordialment.

  • Tendre[Ofensiu]
    MariaM | 02-05-2022 | Valoració: 10

    Molt ben tractat; manté l'interés i l'espera fins el final.
    Tendre i gens trist.
    Cordialment.
    MariaM

  • Dubte[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-04-2022 | Valoració: 10

    No entenc si és un motiu de trobada o bé de despedida. No em queda clar. L'he rellegit i em manté en el dubte.

    Sergi

  • Una altra mena.[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-04-2022

    Un home va morir i va anar al cel. Al temps va morir la seva dona que també hi va anar. En veure el seu marit, la senyora va dir: "quina sort, ja tornem a estar junts". Ell li va respondre: "Ei, el tracte era fins que la mort ens separés".

    Perdona per l'acudit tan dolent i poca-solta. És clar que el senyor Smith era d'una altra mena, un home realment enamorat, ni la mort els va poder separar.

  • tot acaba[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-04-2022


    Un relat que necessita una segona lectura, però molt ben narrat i original.
    Felicitats i molta sort!

  • Previsor[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-04-2022 | Valoració: 10

    El protagonista preveu amb cinc anys d'antelació l'arribada de la seva parella a l'altre món. El que no sabem és que encara que sigui a un espai idíl·lic, potser el que anomenem normalment com a celestial, és si la parella hi estarà d'acord. M'ha agradat molt el relat; enganxa des del primer moment i et manté a l'expectativa fins al final, sense intuir-lo fins a la darrera línia.

  • Batecs del cor. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-04-2022 | Valoració: 10

    Hola, un relat que m'ha tingut en intriga des del principi. Realment és així, faltava la senyora Smith. Era imprescindible, per a ell.

    Molt ben plantejat en tota la seua acció. Enhorabona i sort.

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Astral City[Ofensiu]

    Hi ha un film brasiler: "Astral City" del director de cinema Wagner de Assís i basat en el llibre del medium Chico Xavier ( el vídeo és troba també en català), que tracta aquest tema amb una fidelitat a la realitat que comprèn. Llegint el teu relat, m'ha passat pel cap moltes d'aquestes imatges que recordo de la pel·licula. En no gaires línees has estat capaç de bastir un argument i uns personatges que et tenen inquiet, amatent al lector des del començament del relat fins el final, hi ho fas sense haver de recórrer a floritures , sinó, com aquell que diu, quatre paraules punyents. Enhorabona, Nil.

  • Fa ballar el cap[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 14-04-2022

    M'has fet ballar el cap fins ben bé al final. En començar a llegir el relat, he pensat que era en clau distòpica. Que siguin ben feliços els senyor i senyora Smith.
    Gràcies per llegir i comentar el meu Pa.
    Fins al proper relat!

  • La comunitat[Ofensiu]
    Prou bé | 13-04-2022 | Valoració: 10

    Un relat fantasiós i fantàstic sobre la rebuda que jo mateixa voldria per a mi
    Sort
    Amb total cordialitat

  • La comunitat[Ofensiu]
    Prou bé | 13-04-2022 | Valoració: 10

    Un relat fantasiós i fantàstic sobre la rebuda que jo mateixa voldria per a mi
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

377 Comentaris

23436 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.