L’incident de l’Home A

Un relat de: Neus Marín Cupull
No fa gaire, per qüestions de feina, vaig conèixer a l’home A, ho diem així, per preservar la intimitat. L’home A, exitós amb els negocis, no per la sort, ni pel frau, sinó per l’exigència de la feina ben feta que qui millor ho sap és la Dona B, és a dir, la secretaria, que pateix aquest perfeccionisme dia a dia, direm Dona B, no per resguardar la identitat, sinó perquè quedi clar, la “B” quina posició ocupa en aquesta història.

Bé, com anava dient, l’Home A té un físic i una edat que van amb concordança amb l’intel·lecte, res d’estranya si tenim en compte quin lloc ocupa. Tanmateix, haurem de valorar la professionalitat de la dona B, sense ella, no podria presumir de l’èxit.

Així doncs, com pertoca l’Home A va conèixer a la Dona A, dues calcomanies que només es diferencien per la biologia. L’explosió d’autoestima va ser elevada al quadrat que els va dur al compromís immediatament. Tots dos van decidir que el millor seria contractar a un home C, li direm així, per respecte a la dona B..., tant se val. Com deia, l’organitzador de casaments, l’home C, va patir la supremacia que desprenia la parella d’enamorats. Tal com us podeu imaginar, tant l’home C com la dona B, van treballar llargues jornades perquè tot sortís com cal.

I així va ser, els dos fidels treballadors van complir amb totes i cadascun dels capricis dels nuvis, fins i tot, cosir una butxaca als vestits de la parella perquè poguessin portar el seu objecte tan apreciat.

Però l’abús de la perfecció va fer ressorgir la imperfecció, per allò del que diuen sobre l’equilibri de l’univers. I dos grans d’arròs tailandès barrejats amb dos pètals de roses del Maresme, van ser la causa de què els nuvis ensopeguessin. La desgràcia no va ser la caiguda, sinó que el mirall que duien a la butxaca es va fer miques. A causa d’aquest accident, ara s’investiga si la parella hauria de baixar de categoria.

Comentaris

  • Perfeccio[Ofensiu]
    MJosep | 05-12-2023 | Valoració: 9

    Ostres Neus, deinidó amb la perfecció, quan és tan extrema!
    Enhorabona!

  • Bona nit, Neus: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-11-2023

    Espere que tot et vaja bé i que la salut t'acompanye el millor possible.
    Gràcies, Neus, per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema IM. memòria de Rosalia de Castro.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Bona vesprada, Neus. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-10-2023

    Vaja, com passen els dies. Aquesta vesprada ja m'he dit, encara Neus estarà molt enfeinada i no té temps per a llegir-me alguna cosa.
    Bé, que espere que tot et vaja bé.
    Ja em diràs alguna cosa, sobre el meu últim relat meu. Quan pugues, naturalment.
    Una cordial abraçada.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Bona vesprada, Neus. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-08-2023

    Hola, Neus: Hui m'he recordat de tu, perquè ja estem a 28 d'agost i espero que tot et vaja bé. Pense que les circumstàncies teues t'imposen entrar en Relats. Bo, quan pugues i tingues temps, digues-me alguna cosa.
    Espere que hages tengut uns dies per a relaxar-te i gaudir de l'estiu.
    Una forta abraçada.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Neus: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-07-2023

    Hola, Neus: Com estàs? Espere que bé. Ah, Sí! Hui m'he recordat de tu i et comente que ja en tinc un altre poema, que pot ser que t'agrade. Espere que la salut siga companya fidel en el dia a dia. Demà dia quinze me'n vaig de viatge amb la meua germana a passar uns dies de vacances. Ja em diràs quan pugues i tingues temps. Fins al mes d'agost.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-04-2023

    Bona vesprada, Neus: Gràcies per la teua abraçada i per dir-me com vas. Vaja, em dius que estàs enfeinada i amb moltes coses per fer.
    Jo, fent de tot un poc, a part de fer quasi cada dia detalls que fan falta a casa.
    Però, he vist que no m'has dit alguna cosa sobre l'últim relat meu "Aquell dia estiuenc". A la millor és que t'ha passat per alt dir-me alguna cosa.
    Bé, m'alegre que tot et vaja bé i que les circumstàncies de la vida van fent-se, al seu ritme.
    Una abraçada i fins a l'altra.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Neus: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-03-2023

    Hui me'n recordat de tu, perquè en tinc un nou poema editat. Espere que tot et vaja bé i tingues bona salut.
    Doncs, quan pugues ja em diràs coses.


    Et comente que estic fent en forma, perquè cada dia fas una hora de bicicleta i això em va bé, a pesar que en tinc quasi setanta anys. Llig altres llibres en tinc en casa, pràcticament una biblioteca. I vaig llegint a poc a poc.

    Cordialment i amb afecte una abraçada.
    PERLA DE VELLUT

  • Els miralls[Ofensiu]
    Prou bé | 20-02-2023

    Ha ien de sortir en algun moment i ho fan quan es més encertat. Un relat difícil de confegir i bo de llegir.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Abecedari [Ofensiu]

    Una manera molt encertada d'anomenar els personatges del relat amb les les primeres lletres de l'abecedari, així he evitat confusió. Un text que desprèn un humor fi i assenyat. Rere un gran home sempre hi ha una gran dona. El desenllaç no ha estat del tot satisfactori..., i és que res és perfecte, si hi fos fóra finit. Nil

  • La caiguda del mirall. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-02-2023 | Valoració: 10

    Hola, Neus. Un relat entretingut i a la vegada amb un bon toc d'humor, que inesperadament es va fer miques. Ah!, sí, la perfecció és un tan difícil d'aconseguir-la. S'ha de treballar molt.
    Gràcies per comentar-me Epitafi al meu germà. M'alegre que t'haja agradat.
    cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • A, B, C....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-02-2023

    Menys mal que hi han pocs personatges, sinó, quin embolic. Un relat on defineix el perill de la perfecció, i un final amb un toc d'humor molt encertat i original.

    Bon relat Neus.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

378 Comentaris

23610 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.