LA TRAGÈDIA DE CASANOVA

Un relat de: Neus Marín Cupull
-Amor meu!, quant de temps?
-T’has perdut?
-Per què ho dius això? Amb les ganes que tenia de veure’t.
-Doncs, ja m’has vist.
-Boleta Blava, encara estàs enfadada amb mi? Saps que me n’havia d’anar. Conviure amb la Lluna i el Sol després del seu divorci se’n feia insuportable, a més a més, em mereixo donant voltes a la mateixa estrella. Vas ser molt dur prendre la decisió d’abandonar-te sabent que érem tan feliços. T’he enyorat tant!
-Ja!, m’has enyorat entre les nits de passió de planeta a planeta? O m’has enyorat per què no tens on anar? Ets un poca vergonya. Que et penses que soc ximpleta? Sé perquè vas fugir de la galàxia. Júpiter et volia destruir. Mira, que voler estar amb la seva dona...
-Amb Mart? Amb aquella boja? Reconec que tota ella és una bola de foc, pura passió, però jo respecto a les planetes casades, va ser ella qui me n’anava al darrere. Jo sempre t’he estimat a tu, Boleta Blava, m’has de creure. Deixa’m que t’abraci. Oh! Quina abraçada tan humida? Què t’ha pujat el nivell de l’aigua? O potser, són les hormones terrestres?
-No!, no em toquis, no veus que estic malalta. Ves-te’n, vull morir tranquil·la.
-De què parles? Deixa’m mirar-te. Però que és això? Les glaceres es fonen, la terra és més eixuta. I els inquilins es barallen entre ells. Pel creador de l’univers! Tot són guerres i morts, fam i penúries. És culpa meva? Et cuidaré i quan et moris ocuparé el teu espai i sempre et recordaré.
-Oh! Amor meu, això faries? Abraça’m que et bressolaré com a tu t’agrada fins que et quedis ben adormit... Així, ronca Casanova que ara sabràs qui soc jo. Fa temps que tenia guardat un tub de transfusió. Te’l posaré pel forat i et passaré tota la porqueria que em vas deixar i quan et despertis...
-Ai! Boleta blava, no sé què em passa, tinc l’interior regirat.
-Oh! Amor meu, quina desgràcia! Crec que t’he contagiat. Corre, fuig d’aquí, abans que no sigui massa tard... Corre bandarra que per fi m’he desfet de tu.

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-01-2024

    Hola, bona vesprada, Neus: Gràcies per la teua amabilitat de llegir-me el meu relat "La butxaca del sastre", on em dones l'enhorabona i la teua bona opinió.
    Que passes un bon dia i fins a l'altra.
    Ja tinc ganes de llegir-te el pròxim relat, que a poc a poc ja vindrà.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-12-2023

    Hola, bona vesprada, Neus: Gràcies per la teua amabilitat de llegir-me el poema "Jardí d'amor" i la teua bona opinió. M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Creatiu[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-12-2023 | Valoració: 10

    Ostres, quin relat més creatiu! La descripció de l’espai, dels planetes, de la nostra estimada i maltractada terra, una visió global fantàstica! I el final, absolutament sorprenent! Una abraçada i que passis un molt bon Nadal!
    Aleix

  • Casanova[Ofensiu]
    MJosep | 18-12-2023

    Relat divertit amb divorci d'astres i banyes de Casanova.

    Molta,sort \

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-12-2023

    Hola, bona vesprada, Neus: Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema "Pètals de Rosella". M'alegre que t'haja agradat. (Posa un títol del comentari, que siga adient al poema, si et sembla bé).
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • La boleta blava[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-12-2023 | Valoració: 10

    i les seves penúries, l'univers capgirat i els planetes discutint qui és el culpable d'aquest desgavell. Tanmateix com els humans. Has aconseguit que un tema tan seriós com el que expliques, s'hagi convertit un relat original i que desperta somriures.

    Molt bo Neus. Gràcies pels teus comentarirs als meus relats.

    Sort i Bones festes!


    Rosa.

  • Boleta blava [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-12-2023 | Valoració: 10

    Portes molta raó amb aquest relat on descrius la tragèdia que hi ha en el món, hui en dia. Està tot deshumanitzat en tots els aspectes. Té un sentit molt entretingut i amb un bon somriure en la boca.
    La frase de "tot són guerres i morts, fam i penúries", m'ha sentit molt en el cor.
    És així.
    Enhorabona i que tingues sort, Neus.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • planeta amor[Ofensiu]

    Molt original i suposa que t'hauria costat Déu i ajuda trobar la maneres d'humanitzar els planetes per tal de
    "denunciar" les agressions mediambientals que està patint la terra i en conseqüència la resta de planetes que poll·lulen pel cosmos.

  • Pobre planeta![Ofensiu]
    Solsona Bot | 10-12-2023

    Ara s'entén tot. Els humans no som pas responsables del canvi climàtic. La culpa la té un planeta infidel! Bon relat! Sort!

  • Passió pètria[Ofensiu]
    kefas | 10-12-2023

    Totes les passions acaben igual. Molta xerrameca i l'objectiu és posar alguna cosa dins d'un forat

  • Cometa.[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-12-2023

    No sé si ho he entès bé. Casanova és un cometa que passa per tots els planetes sense quedar-se a cap, li és infidel a la terra i aquesta li vol enviar tota la porqueria que ha acumulat. És així? Com diu Prou bé, un relat tragicòmic.

  • Casanova de l'espai còsmic [Ofensiu]
    Prou bé | 06-12-2023

    Renoi quin relat! De fet és tragicòmic, encara que la veritable desgràcia la té la boleta blava.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

378 Comentaris

23669 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.