La Revolució Obrera

Un relat de: Neus Marín Cupull
Ja estava fart de tanta hipocresia. Jo i els meus companys que cercàvem els nutrients en un món on els aliments minvaven a conseqüència del canvi climàtic. Nosaltres que treballàvem des que sortia el sol fins que es ponia, sempre sota la pressió i els abusos dels amos. Vam dir prou a tanta opressió, vam començar a reivindicar els nostres drets. Totes les comunitats es van unir i es va iniciar la revolta obrera, ben mirat què podíem perdre si nosaltres manteníem l’equilibri de l’ecosistema.
Els manifestants duien cartells penjats amb missatges de protesta i en els parlaments reclamàvem drets i llibertats, de qui es llevava a l’alba per anar a treballar, de qui suportava el pes de la comunitat, mentre els altres descansaven sota l’ombra. Tothom estava emprenyat i dia a dia anava a pitjor fins que la revolta es va consolidar.
La revolució va esclatar, les formigues del cap negre van unir-se amb les del cap vermell, també es van afegir les abelles obreres fartes dels abusos de la monarquia, va haver-hi tant de rebombori que fins i tot les tortugues es van afegir fartes de demostrar que anar a poc a poc és més virtuós que córrer com la llebre. Hem de ser clars, on és la llebre, eh?, ningú la veu arribar a la línia de meta, potser està prenent la fresca amb la cigala, mentre tothom jutja els moviments de la tortuga, fos com fos tothom n’estava fart de tanta injustícia.
Després de mesos de lluita, l’ecosistema va col•lapsar-se, el sota bosc es va atapeir, les temperatures van caure en picat fins al punt de causar hipotèrmia a les cigales, les flors gairebé no florien, el pol•len no circulava, la mel no es fabricava, tot era un caos en la biodiversitat.
Però encara vam anar més enllà, amb la crema d’arbres centenaris. Tanta destrossa econòmica i social, el govern va haver d’accedir, i així va néixer el tractat d’unió de comunitats i gràcies a la revolució obrera aviat es presentarà el primer estatut de treballadors d’espècies amb perill d’extinció.
Visca la revolució!

Comentaris

  • Relat-faula[Ofensiu]
    Montseblanc | 15-03-2022

    Aquest relat, com una faula, fa que puguem tenir esperances encara de que tot és redreci. Tant de bo!

  • Somiejant[Ofensiu]
    Prou bé | 18-02-2022

    Gràcies pel teu comentari perquè és exactament tendresa el que volia reflectir. No tristesa, ni abandonament, ni demència. Mig endormiscat recorda...
    Amb total cordialitat

  • Visca![Ofensiu]
    MariaM | 15-02-2022 | Valoració: 10

    Visca! Potser no sigui ficció el teu bon relat. No ens aturem prou en escoltar el seu llenguatge silenciós.
    Sabem tant poc de tot.....
    MariaM

  • Bona vesprada Neus Marín [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-01-2022

    Hola, gràcies per la teua visita i la teua bona opinió sobre el meu relat "El veterinari", en el qual em dius "Felicitats Perla". En realitat es dius "Enhorabona Perla".
    Bé, que m'alegre que t'haja agradat.
    Abraçades...

  • Comentari del comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 10-01-2022

    Hola , sí tot està bé. Un dia de nostàlgies i el que observo al meu voltant. Gràcies per llegir i comentar el que escric.
    Amb total cordialitat

  • Superar les injustícies[Ofensiu]
    Solsona Bot | 09-01-2022

    En totes les èpoques hi ha hagut treballadors o obrers, per una banda, i els privilegiats que viuen molt bé per l'explotació dels primers. Fins que el sistema col·lapsa i s'inicia una nova època on es repeteix el cicle. Tot canvia, perquè no canviï l'essencial. Un bon relat! Que no faltin les ganes de canviar la societat i de superar les injustícies!

  • Proletariat[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-01-2022

    Una estranya barreja d'ecologisme i marxisme. Espero que tot això no vagi seguit per una dictadura del proletariat, especialment si el proletariat està format per les formigues i les abelles.

  • Quina sort[Ofensiu]
    Prou bé | 07-01-2022 | Valoració: 10

    Que n'hi hagi encara que tinguin empenta, coratge i valor de fer la revolució i que guanyin! (Almenys en el teu relat) relat original , creatiu i molt ben escrit!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • L'economia destrossada. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-01-2022 | Valoració: 10


    Un relat molt ben expressat, on escrius molt clar que l'evolució està tot perduda.
    Realment tens molta raó amb aquestes veritats que deuen ser per a sempre.
    Enhorabona i sort.
    Abraçades.

    PERLA DE VELLUT

  • Premonitori?[Ofensiu]
    llpages | 04-01-2022 | Valoració: 10

    Potser sí. Sembla que ja no queda gaire marge per redreçar el canvi climàtic. I no serà per no haver-ho advertit. Penso que aquest relat ajuda a prendre consciència del delicat moment que ens ha tocat viure, i ho aconsegueix amb escreix, felicitats!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

34 Relats

368 Comentaris

22821 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.