EFECTES SECUNDARIS

Un relat de: Neus Marín Cupull
Se sap que l’esport és important, però de vegades a la vida es prioritzen altres qüestions i el resultat són: un home panxut i aficionat a addicions no gaire recomanables.
Ara, unes analítiques han fet que el doctor m’hagi tocat el crostó. Calia prendre una decisió si volia arribar a la jubilació i anar a Hawaii per afartar-me de pinya colada, fer el mandrós en una gandula sota un para-sol, mentre veia passejar a la joventut en biquini per la vora del mar. Havia treballat molt per a arribar fins aquí, i no volia renunciar als plaers de la vida, així doncs, acceptaria la condemna. Vaig començar a fer dieta i apuntar-me al maleït gimnàs, era molt decebedor estar envoltat de cossos ben formats i sense cap gota de greix. Malgrat això, em vaig comprar un cinta de córrer per completar la penitència des de casa, així arribaria més aviat a l’objectiu proposat.
Però en aquesta vida tot té efectes secundaris, i els meus es van mostrar en un malson. Una rajola de xocolata em perseguia, tenia cames, braços i un somriure esgarrifador, mentre corria mort de por, aquella massa de cacau pur estava a punt d’engolir-me.
Em vaig despertar amb taquicàrdies, però un cop passat l’ensurt, vaig encarar la situació. Soc un home de recursos, així que sense pensar-ho dues vegades, vaig anar al traster a buscar la canya de pescar i en l’ham vaig lligar una rajola de xocolata al mànec de la cinta corredora. Aquella delícia de 85% de puresa la tenia a un pam de la cara. Vaig començar a córrer a velocitat moderada, volia apujar el ritme, però les cames em començaven a fer figa i patia un l’accés de palpitacions coronàries, em vaig haver d’aturar en sec, era evident que em calia més motivació, així doncs, amb l’empenta que em caracteritza queixalava la xocolata, la qual m’ajudava a pensar en una nova estratègia que posaria en pràctica al més aviat possible.

Comentaris

  • Xocolata temptadora[Ofensiu]

    M'he sentit identificat de ple amb l'argument de la temptadora xocolata, en el meu cas són les galetes Núria integral amb el cafè i llet del matí en llevar-me. Però jo a diferència del personatge del teu relat, estic estupendo de cos i sense haver fet o fer cap mena d'esports en ma vida, "Quien tuvo retuvo!" Llegir aquest text divertit, entretingut i alliçonador mentre suco les galetes és tot un plaer per a començar el dia amb un somriure. Bona jorn tinguis Neus...

  • Bons propòsits la [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-04-2024 | Valoració: 10

    Bon manteniment del que expliques i has decidit. Endavant.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials.
    .......

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-04-2024 | Valoració: 10

    Bon dia, Neus: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Queda-te'l", on em dius que és "amor absolut". M'alegre que t'haja agradat.

    Que passes un bon cap de setmana i fins a l'altra.

    Cordialment.

    Perla de vellut.

  • Xocolata[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-04-2024 | Valoració: 10

    Quin plaer! Això de fer sacrificis, sol ser complicat, i més davant d'una rajola de xocolata. Qui no canviaria una sessió de gimnàs per assaborir un dolç tan exquisit com aquest. Peró ell va decidir una altre cosa, fer-ho tot.
    a l'hora...hahaha.
    Molt divertit aquest relat Neus. He passat una bona estona amb aquesta història.
    Gràcies, sort i enhorabona.
    Una abraçada.
    Rosa.

  • Amb la xocolata. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-04-2024 | Valoració: 10

    Un relat molt entretingut i amb molta traça sobre l'humor d'una xocolata, que se suposa que fa engordir.
    Està clar que l'esport és molt bo per a la salut, però la xocolata no. M'ha fet fer un bon somriure, Neus.
    Que tingues una bona vesprada i que tingues sort.
    Una abraçada.
    Perla de vellut.

  • Roda, roda[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-04-2024

    Un relat ben divertit i alhora real. La majoria de persones ens passem més de mitja vida intentant reduir pes, menjar més saludablement o estar en més bona forma física. Més que una cinta de córrer lineal, sembla que correm en cercles, com ho feien antigament els rucs i cavalls al voltant d'un molí. Felicitacions i sort!

  • Força de voluntat[Ofensiu]
    llpages | 18-04-2024 | Valoració: 10

    Sense el convenciment del que cal fer, ja pots posar esquers, al final tornes a caure en la temptació. Un relat que fa somriure perquè, qui més qui menys, s'hi sent identificat.

  • L'ham[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-04-2024

    Espero que només s'empassés la xocolata; tenir un ham enclavat al paladar és una bona motivació per a no menjar tant.
    Una bona sàtira d'un tema que és més comú del que voldríem.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

378 Comentaris

23734 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.