M’ho deia la seva mirada

Un relat de: Neus Marín Cupull
Estava decidida extreure el millor d’ella. Sabia que era qüestió de treball, de constància, i sobretot de confiança mútua. Sabia que tenia un gran potencial per desenvolupar, només calia que s’ho cregués i jo estava aquí per ajudar-la, convençuda que podia aflorar al màxim la seva virtut.

Algú podia pensar que la preparació era abusiva. Però no ho era, sinó tot el contrari. No tothom tenia la capacitat per salvar vides sota les runes, ni tenir l’olfacte tan fi. La coneixia molt bé, havia nascut per això, per ser la millor, per ser una líder i si ho aconseguia arrossegaria als altres, i aleshores, seria ella, la que trauria el millor de nosaltres. Malgrat això, s’ho havia de creure, necessitava seguretat, i jo em vaig convertir en el seu referent.

Al principi va ser fàcil, aprenia com si fos un joc, de manera divertida, mentre jo anava traient les seves actituds, més tard va venir el cansament i la frustració, perquè res surt a la primera. No podia permetre’m que defallís, el temps jugava en contra. El departament la necessitava.

Així doncs, vaig augmentar la intensitat dels entrenaments, però també vaig reforçar l’autoestima amb carícies i petites recompenses, a canvi d’una bona feina, de mica en mica, va agafar confiança i unes setmanes més tard, ja estava preparada, m’ho deia la seva mirada i no em vaig equivocar. Va ser la primera de la seva promoció i ràpid va obtenir la primera destinació.

Sé que l’enyoraré, hem viscut moltes coses juntes, però com a bona líder ha de seguir el seu camí, tanmateix, avui el departament de narcòtics m’ha portat un nou principiant. M’ha demanat que fes la primera valoració.

L’he mirat als ulls i mentre ell movia la cua, jo he somrigut quan he reconegut el potencial d’aquella mirada.

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-10-2022

    Hola, bona vesprada Neus: Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat "Història de l'Església Parroquial de Santa Anna de Manuel (Província de València)". M'alegre que t'haja agradat.
    -Vaig posant-te en l'últim relat, tots els meus "agraïments". Espere que quan tingues algun relat nou, me'l passes pel meu Gmail. Si no, no m'assabentaré. Gràcies.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bon jorn Núria, darrerament ni público, ni entro gaire als vostres relats degut a que estic duent una mudança i acondicionament d'habitatge. He llegit el teu relat i m'ha agradat molt per com arribes a humanitzar la mirada d'un animal de companyia com és un can. Hi Ho fas de tal manera que et saltes els esgraons que separen el grau d'evolució, o millor dit, de transició entre aquests i els humans. Enhorabona per assolir- ho. Nil

  • Bona vesprada Neus Marín [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-10-2022

    Hola, Neus: Com passen els dies. Volant! Hui m'he dit i si invite a la meua amiga, Neus. Doncs sí. L'últim relat meu "La butlleta de loteria", a veure què em dius sobre ell.
    Gràcies i a veure si t'animes a fer algun relat.
    Cordialment.

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 08-10-2022 | Valoració: 10

    Un relat tendre i bonic. Gràcies per llegir-me

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-10-2022

    Hola, Neus: Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari, al meu poema Notes del violí. M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Bona vesprada Neus Marín: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-10-2022

    Hui me'n recordat de tu. Espere que tot et vaja. Jo fent de tot un poc i ajuntant-li a la dona en moltes coses. Et recomane l'últim relat editat per mi. Gràcies.
    Que passes una bona nit.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-09-2022

    Hola, bona nit Neus: Gràcies per la teua opinió sobre el meu relat "Que esplèndid és viure". M'alegre que tot et vaja bé. Fins a l'altra.
    Cordialment.

  • Hola, Neus Marín: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-09-2022

    Bona nit, Neus. Hui m'he recordat de tu i com el temps passa... Vaja! Ja en tinc un nou relat titulat: "Que esplèndid és viure". Quan pugues, ja em diràs coses.
    Espere que vages bé de salut.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Neus. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-09-2022

    Espere que tot et vaja. Hui me'n recordat de tu!
    Hui et recomane l'últim relat meu editat, titulat: "Promesos".
    Cordialment.

  • Bona vesprada Neus Marín [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-09-2022

    Hola, Neus: Hui me'n recordà de tu, hui dia 4 de setembre. Com passa el temps. És així. Quan pugues i tingues temps, ja pots llegir-me un nou poema, que en tinc editat.
    Veig que per ara no publiques gens. No estàs gens inspirada. Bé ja vindrà la inspiració.
    Com no en tinc el teu Gmail, t'ho dic per ací.
    Jo sempre espere uns dies més, per si de cas algun amic o amiga me'l llig, l'últim relat.
    Cordialment.

  • Comentar el comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 07-07-2022

    Jo també estic una mica "en pausa" i crec que ens passa a molts...deu ser l'estiu!
    Però gràcies pel teu comentari. Sempre m'estimules!
    Amb total cordialitat

  • Hola bona vesprada Neus Marín.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-06-2022

    Hola, Neus: Hui m'he recordat de tu i espere que tot et vaja bé. Jo estic ben enforma, perquè vaig cada dia a nadar a la piscina i fa un airet de llevat que és molt bé.
    En tinc dos "sonets", que podrien interessar-te. Quan pugues i tingues temps ja em diràs coses.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • Hola bona vesprada Neus Marín.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-06-2022

    Hola, Neus: Hui m'he recordat de tu i espere que tot et vaja bé. Jo estic ben enforma, perquè vaig cada dia a nadar a la piscina i fa un airet de llevat que és molt bé.
    En tinc dos "sonets", que podrien interessar-te. Quan pugues i tingues temps ja em diràs coses.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 21-06-2022

    Sovint me les contemplo les mirades dels gossos, em commoven. I amb raó el seu lideratge.
    Bon relat.
    Cordialment.
    MariaM

  • Comentar el comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 20-05-2022

    Gràcies pel teu comentari i felicitació pels 60.
    És bonic
    Amb total cordialitat

  • Literatura canina de primera[Ofensiu]
    Ània Llum | 19-05-2022 | Valoració: 8

    Bon dia, Neus,
    Acab de llegir el teu relat i, personalment, dir-te que he gaudit molt de com construeixes la visió del personatge animal amb una composició veritablement envejable.
    No tothom té una mirada ensinistrada per escriure des dels ulls d'altri.
    N'estic segur que la protagonista n'és una experta en veure més enllà del que la resta pot (l'olfacte també el deu tenir ben esmolat he, he, he).

    Enhorabona pel relat Neus i t'anim a continuar escrivint
    Salut i pessetes

  • ensinistrar a un líder[Ofensiu]
    Atlantis | 18-05-2022

    Original i ben escrit relat. La líder, ensinistrada per una altre líder.

  • Confiànça[Ofensiu]
    Solsona Bot | 17-05-2022 | Valoració: 10

    Tant els animals com les persones, tenim unes característiques i actituds que convé entrenar i potenciar. Es necessita paciència, perseverança i sobretot generar una confiança mútua. Felicitacions per un bon relat, que a poc a poc ens descobreix qui és l'objecte de l'entrenament, sense dir en cap moment el seu nom. Sort!

  • Cal molta pacięncia per ensinistrar, un bon ensinistrador és aquell que és capaç d'entrar en el cap d'un gos....I fer-lo seu amb amor i paciència. Un relat original i molt ben redactat...

  • La valoració de la gossa.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-05-2022

    Un bon entrenament que es veia en la mirada. M'ha agradat molt com descrius aquest relat, on l'amor de la gossa, la va instruir per a ser líder d'entre tots. L'entrenador ha de ser molt perseverant per a domesticar a una gossa, que seria la millor de tots.
    Un relat molt original. Que tingues sort!
    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat "Les belles arts". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • L'entrenador.[Ofensiu]
    SrGarcia | 16-05-2022

    Suposo que no és fàcil ensinistrar gossos. Són animals intel·ligents i molt afectius. Al principi sembla que parli de persones, però en mencionar l'olfacte ja comença a veure's clar; les persones som negades en aquest aspecte.
    Un relat molt just i de molta sensibilitat Aquest entrenador sembla que compren molt bé els animals.

  • Lider[Ofensiu]
    Prou bé | 16-05-2022

    Bon relat on es va dibuixant una figura que ja preveia no humana, però que no per això no pot esdevenir una líder de primera.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per enviar-nos les teves dades, i gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

378 Comentaris

23678 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.