LA PERFECCIÓ DE LA MÈTRICA

Un relat de: Neus Marín Cupull
No li tremolaven els dits, podia agafar el llapis i fer pressió sobre el paper. Havia arribat el moment, només calia ser valent i deixar-se anar, només calia deixar la ment en blanc i que l’imaginari fes la resta. Va tancar els ulls, va respirar fondo i el llapis va començar a lliscar sobre el full en blanc.

La màgia va sorgir d’entre els dits, les paraules brotaven efervescents, neixen de l’estómac, passaven pel cor i feien bombar la sang amb força, era un volcà en erupció, un esclat que arribava al cervell desxifrant el codi sil·làbic. Va permetre que les lletres es trobessin, que es reconeguessin, que tinguessin la necessitat de forma una paraula, una frase, un vers. Per fi, després de tants anys d’abstinència tornava a sentir-se connectat amb l’univers creatiu. No volia aturar-se, no volia que aquesta màgia desaparegués, volia que el poema cridés al món. Que volia dir! Que volia fer sentir! No va deixar d’escriure fins a arribar l’última paraula.
Cansat i exhaust per l’emoció va admirar l’obra llegint-la en veu alta, una vegada i una altra.
Calia memoritzar-la.
Però, el so puntual d’un despertador maleït, el va fer tornar a la realitat i mentre la claror penetrava en la retina, la mètrica desapareixia.


Comentaris

  • Inspiració[Ofensiu]
    kefas | 11-01-2024

    Això de la inspiració va per barris. La meva acostuma a aparèixer quan li dona la gana. Mai li ho he retret perquè tot i la seva inconstància és una bona amiga, comprensiva, que em dona vidilla quan la necessito. Si algun dia el despertador li fa la guitza, el tiraré pel balcó.

  • Inspiració [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-12-2023 | Valoració: 10

    Llegit el Relat, m'agrada't molt. El llapis inspirat, va creant el tema. Enhorabona. Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre Oportunitats.
    Bones Festes i salutacions molt cordials.

  • Metrica[Ofensiu]
    MJosep | 04-12-2023 | Valoració: 10

    Hola Neus,
    M'agrada molt com fas servir les paraules per crear. Llàstima que en el relat sigui un somni.
    Enhorabona '


  • Jo he llegit...[Ofensiu]
    Prou bé | 04-12-2023

    ... Frustració! I potser no era el què volies dir.
    Sí que mentre dormim O quan estem en si és O no és, confegim relats. Poemes, converses, que mai veuran la llum, i a mi, em produeix una certa ràbia no recordar ben bé...
    Amb total cordialitat

  • Disculpa [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-12-2023

    Per un lapsus, he repetit el comentari.
    Dispensa.
    Salutacions.

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-12-2023 | Valoració: 10

    Un Relat interesant. Sensible explicació. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials.

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-12-2023 | Valoració: 10

    Un Relat interesant. Sensible explicació. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials.

  • somni real[Ofensiu]
    Atlantis | 03-12-2023

    Potser a tots ens ha passat que en el somni o en aquells moment que encara no t'has arribat a dormir....et venen versos o idees de relats que després , de dia, no acabes de saber plasmar. Ben escrit i ben trobada la idea de la inspiració.

  • Somni[Ofensiu]

    El somnis tard o d'hora estan realitat... Un relat que m'ha colpit per com està escrit, tot ell llisca com la seda. les paraules van és trenen amb una lògica i raó que enlluernen. El relat em fa sentir identificat, gairebé el llegeixo com si jo fos part d'ell, creant entre ambos una simbiosi que només és veu trencada pel que s'esdevé al final... Enhorabona! Nil.

  • El somni de fer una obra d'art.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-12-2023 | Valoració: 10

    Un artista que volia la perfecció total. Somniar que està escrivint una obra d'art és un mèrit molt interessant. El protagonista volia memoritzar-la, però arribarà aqueix extrem?
    Es va despertar, però acabarà l'obra d'art?
    M'ha agradat com el planteges, Neus.
    Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema "Pètals de rosella".
    (Em dius "Hola, Perla", en el títol del comentari, però deus de posar-me "Perla de vellut". De totes maneres deus dir un "comentari" adient, al poema. Dic jo).
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Inspiració.[Ofensiu]
    SrGarcia | 01-12-2023

    De vegades els somnis som més vius que el que veiem desperts. He sentit parlar de compositors que somnien melodies; tant de bo li passi el mateix al poeta de què parles, però el difícil dels somnis sovint és recordar-los un cop despert.
    Un bon relat sobre la inspiració i la por al paper en blanc. Qualsevol que escrigui s'hi pot veure reflectit.

  • Els somnis...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-12-2023 | Valoració: 10

    no deixen de ser missatgers, sempre parlen d'una part de la realitat. Potser en aquest cas, li dona al protagonista la força i la decisió per tornar-ho a intentar. Esperem que sigui així. Has confegit un relat molt ban estructurat i amb molt de sentit.

    Enhorabona Neus.

    Rosa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

378 Comentaris

23664 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.