Ales de papallona

Un relat de: Maria Sanz Llaudet

La nit s'entela darrera els vidres
conjurant vells fantasmes que mai m'obliden.
Xiscles sotragats que es resisteixen a morir.
Fora, el vent xiuxiueja paraules tendres
que acaronen com si fossin ales de papallona.

Abraça'm -et demano-
Que els ossos s'ablaneixin
i el fang de la carn s'esllavissi
fins a convertir-me en un toll de gest i mirada.
Modela'm llavors,
de bell nou,
i refés aquells espais de mi
que em retornin la puresa i l'obscenitat.

Comentaris

  • que bonic!, que suggerent...,Gessamí_blau...[Ofensiu]
    teresa serramia | 10-05-2011 | Valoració: 10

    preciós..Pintes en uns tons delicats i expressius alhora. Dibuixes sentiments i això és un miracla. El miracle de l'art i de l'amor..
    Felicitats, gessamí_blau..
    i per a mooooooooolts anys............

  • gràcies pel teu contacte i.....[Ofensiu]
    joandemataro | 17-05-2010 | Valoració: 10

    et segueixo llegint...sobre tot els poemes...m'agrada molt aquest en concret perquè transmets un to molt sensual i ho fas amb un vocabulari molt acurat...
    et felicito

    una abraçada encaixada

    fins ben aviat
    joan

  • preciós...[Ofensiu]
    Nyanga | 13-08-2009

    més que bonic!

    voldria ser aquestes ales de papallona per acaronar amb tendres paraules com les teves!

    una abraçada,

  • de la lluna en farem dues en la mirada[Ofensiu]
    lluis perealbert | 18-04-2009

    Felicitats, es un bon poema sense sacarina, es dir; res artificial, tambe a mi m'agrada el final. salutacions.

  • lady_belen | 01-04-2009 | Valoració: 10

    ...
    fantàstic, m'encanta.
    seguiré llegint-te
    un petò.. :)


    belén.

  • Coincideixo[Ofensiu]
    Nyanga | 24-02-2009 | Valoració: 10

    amb els comentaris...escrius molt bé i saps com trasmetre allò que vols.
    Mil gràcies pels comentaris!
    A vegades val més unes bones ales que t'abracin que mil paraules de suport, és per això que t'envio les meves ales virtualment!!

  • Bones paraules [Ofensiu]
    Aiwendil | 22-02-2009

    i bon poema, tot i que per a mi el millor és el final. Em refereixo a això de l'obscenitat; diguem que li dóna un toc el poema que li treu una possible interpretació massa acaramelada... M'agrada força també això del fang de la carn i els tolls.
    Les dues parts, però, queden un pèl desconnectades. Encara que és cert que la primera estrofa dóna l'ambientació necessària per a la segona.

    Per cert, em vares deixar un missatge per a mi incomprensible: dius que felicitats pels 4 anys a ReC i que els dracs alats existeixen. Jo no fa 4 anys que sóc a ReC (i de fet no entro massa) ni sé qui són els dracs alats...

    Apali,

    Aiwendil

  • Una abraçada que enganxa[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-01-2009 | Valoració: 10

    Vinc avui a conjurar el poder d'una abraçada com aquesta, mentre el vent, company constant, remoreja a fora, darrere els vidres.

    Necessito una papallona de calidesa i màgia que envolti el meu fang amb les seves ales i em remodeli l'ànima.

    Contemplo el seu aleteig i em reconforta la seva companyia fràgil, lleu, pura.

    T'envio una abraçada assossegada,
    Unaquimera

  • Felicitats[Ofensiu]
    NEULA | 19-01-2009

    el que més m'agrada d'aquest text és aquest fang que es vol modelar de nou

  • felicitats!!!!!![Ofensiu]
    mjesus | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • en l'obscenitat[Ofensiu]
    jaumesb | 18-12-2008 | Valoració: 10

    rau
    la vera puresa

  • Amb poc espai [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 18-12-2008 | Valoració: 10

    descrius els xiuxiuejos del amor apassionat, i una vegada més has utilitzat la teva destresa literària per descriure la tendresa amb la bellesa i la elegància d'unes ales de papallona.
    Gracies per la teva fidelitat en llegir-me i comentar els meus relats.
    I sí, procuraré, o al menys tinc la intenció, d'escriure amb més freqüència així que l'altre dia vaig penjar un nou relat, però encara no l'han publicat.
    Amb tot l'afecte,
    J. Lluís

  • Una dolça abraçada [Ofensiu]
    Màndalf | 12-12-2008

    Per conjurar els vells fantasmes.
    És un bon remei.
    Omplir la vida d'abraçades i carícies
    Segur que aniria tot millor.

    Gràcies per les flors.
    Una abraçada

  • Ninona tendre![Ofensiu]
    Queca | 12-12-2008 | Valoració: 10

    Mil gràcies pel teu comentari...

    M'encanta aquest escrit... Les abraçades sempre tenen quelcom especial, és a dir, no abraces a un desconegut pel carrer (que tampoc estaria malament!). És un gest que et guardes per aquells que més t'estimes, quan vols comunicar quelcom, i no et surten les paraules... I si t'abracen tal i com descrius... jo també em voldria fondre!

    Una forta abraçada, carregada de màgia, escalfor i bones vibracions.

  • Un aleteig singular[Ofensiu]
    Unaquimera | 10-12-2008 | Valoració: 10

    I tant, que hi ha d'abraçades especials!
    I tant i tant, que aquesta ho és!

    En mig d'un dia fred que glaça les mans i amb els vent foscos xiulant a les orelles, la teva proposta tendra i apassionada, dolça i salada, suau i forta, m'ha modelat amb l'escalfor que desprèn i ha omplert alguns espais de mi amb bellesa, xiuxiuejant-me un festí singular de sensacions.

    T'he d'agrair aquests mots que em permeten sentir-te a prop; No m'ha arribat resposta al correu que et vaig enviar la setmana passada i per això ( gràcies a l'enyor de les teves notícies ) he vingut fins al teu espai, on he descobert aquest vol encisador. Però, tot i així, segueixo sense saber de la teva mirada!

    T'envio una abraçada especial, plena de bons desitjos especialíssims,
    Unaquimera

  • Molt original[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 09-12-2008 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu comentari, m'ha il·lusionat. Escrius poemes tan macos, que fins i tot algunes coses no les acabo d'entendre.

    Diuen que l'aleteig d'una papallona pot afectar a l'altre banda del món, a mi almenys m'ha afectat positivament. Trobo que està de meravella. Gràcies.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • Perquè serà que...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 08-12-2008 | Valoració: 10

    ... tan bon punt publiques un text al cap de poques hores o dies ja tens una llarga llista de comentaris! Doncs perquè com a persona ets meravellosament única i com a escriptora tampoc no et quedes curta!

    Aquesta abraçada desbordant de passió té tots els matisos imaginables en poc espai: xiscles i xixiuejos, ossos i flonjor, puresa i obscenitat... Quina sensacional cobertura lèxica! El poema és vida per sobre de tot, i la força envigorida pels fantasmes i els xiscles contrasta agradablement amb la suavitat dolça i acolorida d'unes ales de papallona. Una vegada més, Gessamí_blau, em trec el barret: un poema que arriba al cor amb tendresa i passió!

    Moltes gràcies per tots els teus comentaris! Ara intento posar-me una mica al dia, perquè en tenia des de feia temps per llegir, però això d'anar de bòlit... Ja venen vacances, tanmateix!

    Salut i una forta abraçada, Gessamí_blau!!!

    V

  • Fogoses paraules[Ofensiu]
    brins | 07-12-2008 | Valoració: 10

    dites amb tendresa i dolçor. Molt bonic poema. Et felicito.
    Una abraçada

  • Ets genial Gessamí blau![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 06-12-2008 | Valoració: 10

    No sé pas si és pot dir el que tu dius amb paraules més dolces, encertades, evocadores i suggerents. Estàs feta una fera!
    Molts petonets

  • Sento un contrast[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-12-2008 | Valoració: 10

    El títol del teu relat m'ha invitat a llegir-ho.
    Encara que ja he llegit altres relats.
    Una papallona quan per la natura la trobo, certament les seves ales vives m'atrauen especialment.
    I també una frase teva provoca el contrast, al final. Guapo !!!

  • Puresa i obscenitat[Ofensiu]
    franz appa | 06-12-2008

    Antítesi que es resol bé en el poema, amb el xiuxiueig de fons de paraules tendres, aquestes ales de papallona que amb una fragilitat aparent són les armes per desvetllar el goig més íntim i ja invulnerable.
    Preciós poema.
    Un petó, franz

  • Delicios[Ofensiu]
    Naiade | 06-12-2008 | Valoració: 10

    Poema que no pots deixar de llegir i rellegir. Com pot ser que descriguis l'esencia de vida amb aquesta delicadesa, tendresa i bellesa de mots? Tots portem la motxilla plena d'experiències del passat que no podem o potser no volem oblidar. Magnifica la comparació entre el vent suau i les ales de papallona, quina felicitat poder sentir sensacions tan dolces i poder fer retornar els desitjos.
    Com m'agrada com escrius!
    Una forta abraçada

  • Quina delícia![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 05-12-2008 | Valoració: 10

    He llegit i rellegit els teus versos obsessivament (ja has vist que darrerament estic amb una paranoia...he, he). La veritat, Gessamí_blau, és que he quedat rendida- no pas de cansada, eh?- sinó rendida als teus peus o, millor ,a les teves mans de poetessa o ,millor encara, als teus sentiments.
    Millor que calli i torni a llegir els teus mots.
    Una abraçada, veïna.
    Mercè

  • De fet...[Ofensiu]
    onatge | 04-12-2008 | Valoració: 10

    el poema sempre té ales, el que no sabem és, si sempre arriba a l'altre...
    El vent potser acarona sempre, però de vegades no hi tenim ni la cara ni el cos...
    És en l'abraçada on donem tremp al nostre ésser i batgem de nou les il·lusions.


    Salut.
    onatge

  • Forjant noves passions[Ofensiu]
    Avet_blau | 04-12-2008 | Valoració: 10

    Aquest abraçada que renova,
    i dona nou cos i desig a l' amor;
    i els elements que fora bramen,
    encara donen mes força a qui l'abraça,
    que esdevé forjador de noves passions.

    Avet

  • El somni...[Ofensiu]
    AVERROIS | 04-12-2008 | Valoració: 10

    ...de l'eterna juventut. Qui pogués deixar els fantasmes al darrera i remodelar-se de bell nou.
    Però cada temps té la seva bellesa, cada segon el seu encant, cada record el seu aprenentatge.

    En poques paraules has descrit tot un món. felicitats!

    Una abraçada.

  • Llegir aquest poema m'esborrona[Ofensiu]
    bocidecel | 04-12-2008 | Valoració: 10

    ...primer per la seva bellesa, tendra i delicada, i després pel que em fa sentir. Deu ser per alguna experiència personal, que quan llegeixo vells fantasmes hi veig ferides mal curades i cicatrius a l'essència de la manera de ser, hi veig desig escapçat. Tant de bó poguéssim fondre'ns per adherir les esquerdes sense que en quedés senyal.
    Ja veus que he fet meves les teves ales de papallona, te les torno en forma d'abraçada, la seva essència.

Valoració mitja: 9.87

l´Autor

Foto de perfil de Maria Sanz Llaudet

Maria Sanz Llaudet

54 Relats

906 Comentaris

106253 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Vaig arribar a aquest món una matinada de ple hivern, un dissabte del mes de gener que em va batejar amb el signe d'aquari, amb ascendent escorpí (ara que ja tenim confiança, us ho puc confessar)
Quan vaig ensenyar-vos el meu primer relat, l'octubre del 2006, us deia que feia pocs anys que havia començat a escriure. Ara ja en fa uns quans més. No sé si en aquest temps he aprés a escriure gaire més del que sabia -que era poc-, però seguiré posant-t'hi tot l'esforç de que sóc capaç i, per fer-ho, rés millor que tenir l'oportunitat de llegir-vos i gaudir d'aquestes històries i vivències que entre tots compartim. Sembla ser que finalment he corregit la meva tendència a posar punts suspensius a tota frase que se'm posava pel davant, però el més important per a mi és que segueixo sentint aquella necessitat que m'empeny a deixar constància escrita de pensaments, vivències, sentiments...
Gràcies a tots, i especialment a aquells que tingueu la paciència de llegir-me. Els que a més tingueu la bona voluntat de comentar-me, doblement agraïda.