Adreces: carrer i número.

Un relat de: Atlantis
L’Imma viu al carrer Salvat Papasseit d’un poble del Vallès. Ara acaba de veure que té una taca d’humitat a la paret i és molt rar perquè no toca a cap canonada. D’una escletxa de la taca comencen a sortir-li branquetes. De les branquetes flors i d’altres taques d’humitat, falgueres i plantes carnívores. Casa seva s’està tornant un jardí feréstec.

Al mateix temps el seu fill, que viu a Barcelona, comença a sentir sorolls estranys a ca seva : sotracs, batzegades i el so constant d’una barrina. Si cap el vespre s’apaivaguen els mes estrèpits, de nit grinyols i murmuris son els que no paren i es converteixen en paraules malsonants i esgarips. No sap que és pitjor si el rebombori de dia o la saragata de la nit.

La casa de la seva germana, al carrer Major, s'ha omplert d’escarabats. El primer el va veure fent una corredissa al marbre de la cuina. Però ara en té pertot. A més a més del fàstic, l’anguniegen. Els somia fins i tot a la nit. Sobretot a partir del dia que n’hi va sortir un d'esperitat, quan va obrir els llençols per ficar-se al llit.

Tips d’aquest desassossec, avui, la mare i els dos fills han decidit canviar-se de casa. Això sí, es fixaran molt que cap d’elles sigui en el número tretze. Com fins ara

Comentaris

  • Inquietant i original.[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 29-05-2023 | Valoració: 10

    Un conte inquietant i original fins al final. Diuen que el número tres significa èmfasi, en aquest cas tres tretzes en els domicilis de la mateixa família, quina por!
    Un plaer llegir-te.
    Antònia

  • Mama, por![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-05-2023 | Valoració: 10

    Ostres, quin relat més bestial! L’anava llegint i m’anaves fent entrar una por, d’aquelles de gran pel·lícula de por. I al final, amb el número 13 de protagonista, m’ha alleujat i fet riure a la vegada. Et felicito! Una forta abraçada.
    Aleix

  • Ja és prou desgràcia[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-05-2023


    que tota la família habiti en un número tretze quan és costum de saltar-lo en alguns carrers. D'això si que se'n pot dir tenir mala sort.

  • Molt efectiu[Ofensiu]
    Pallars | 13-05-2023

    Totes les opcions van enfocades cap a un final que resulta sorprenent. Has sabut trobar el punt d'intriga o misteri en cadascuna de les misèries casolanes.
    Salutacions.

  • Efectivament..[Ofensiu]
    Magda Garcia | 12-05-2023 | Valoració: 10

    ...millor canviar d'habitatge i cercar noves contrades lluny del malèvol 13! Molt encertat aquest relat! Bona sort i gràcies pels teus comentaris. Una abraçada, Magda.

  • Millor un canvi, sí[Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023 | Valoració: 9

    D’això se’n diu encarar el repte final amb bon humor!
    M’ha encantat la imatge que desplega el primer paràgraf amb plantes carnívores i tot! Molt bo!
    Enhorabona i sort!
    (Molt bona la proposta d’en Joan Colom de canviar a 12bis, hahaha)

  • Fugint del tretze... [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-05-2023 | Valoració: 10

    Un relat que m'ha impactat per la situació que té. No tots poden suportar la superstició del número tretze. L'adreça ha de ser correcta, però el número, no agrada a molts.
    Molt enginyós, per a un minut de lectura.
    Que tingues sort i bona nit.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • Un últim intent[Ofensiu]
    Joan Colom | 09-05-2023

    Jo, abans de canviar-me de casa, provaria de canviar la placa "13" del carrer per "12 bis". Un bon relat!

  • I no seria més senzill...[Ofensiu]
    llpages | 09-05-2023 | Valoració: 10

    fumigar les plantes i les paneroles, i posar doble vidre a les finestres pels sorolls? No, si es tracta de fenòmens paranormals, no. El text aconsegueix posar la pell de gallina, no cal dir res més de la bona feina de l'autora.

  • Feraç[Ofensiu]
    kefas | 08-05-2023

    No sabia que el dotze més un era també el número de la fertilitat, plantes, animals i paraules creixen al seu conjur.
    Ho provaré, l'any vinent plantaré les mongeteres de dotze més un en dotze més un, a veure què passa.

  • El 13[Ofensiu]
    Prou bé | 08-05-2023

    Un relat que és un bon final pel concurs de microrelats!
    És enginyós i divertit, però també neguiteja. Final obert...
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Família malastruga! Jo més que justificaria en la superstició d'un número, el 13... Més aviat diria que tots els membres d'aquesta estan interconnectats psíquicament amb una deficiència mental. Un relat que produeix neguit...

  • Tretze[Ofensiu]
    Montseblanc | 08-05-2023

    Relat divertit i angoixant, amb una varietat de desgràcies que no sabria dir quina és pitjor. Sort que acaba bé, al menys amb l'esperança de que tot millori.

  • DE TANT EN TANT..[Ofensiu]

    Atlantis,

    És d'agrair que, de tant en tant, algú ens arrenqui un somriure, i tu ho has fet.

    Enginyós i divertit.

    Gràcies!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • No han après la lliçó[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-05-2023

    Caram quina família més desafortunada. Ara bé, la realitat la tenen davant i no són capaços de veure-la. Hahaha

    Molt enginyós i divertit.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1396 Comentaris

101388 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com