XERRAMECA

Un relat de: marialluïsa

Assimilar a qui pertanyia la vèrbola que des d’infant m’havia semblat oir dins el magí, m’ajudà a descobrir la peculiaritat de la meva família.
Des que tinc ús de raó, la mare, més aviat silenciosa, em va empènyer a seguir les indicacions d’aquella veu que m’anomenava fill. I mentre el pare passava la major part de les hores feinejant al taller, la mare s’entestà a fer-me estudiar. Assistir a classes i el caire que prenien
els esdeveniments m’allunyaren dels germans que, encara desconec si eren per part de pare o de mare.
Els anys de formació entre filòsofs i astròlegs propiciaren viatges i coneixences, entre ells els millors amics que tothom desitjaria. Aquells que m’acompanyarien fins al darrer moment.
Descobrir que tenia un altre progenitor m’hauria d’haver posat en alerta però prou feina tenia a predicar per aquells mons de déu. I escoltar els seus mots em dugué pel camí de l’agonia fins a veure’m sacrificat com un anyell. Al pare, invisible i xerraire, fins i tot en somnis, només puc agrair-li el do d’una aparent immortalitat que em permet adreçar-me a tots vosaltres, i a les generacions posteriors al meu òbit, en finir el calvari terrenal al qual estava predestinat.

Comentaris

  • Paraula de déu[Ofensiu]

    Un bon microrelat que ens dóna una idea de com serien de distints els texts bíblics si els hagués escrit Jesús per comptes dels seus apòstols. Bona feina!

    Moltes gràcies per comentar "Antropologia Cultural", has fet una molt bona anàlisi d'un dels sentits de la narració. Ens anem llegint! ;)

  • Un altre nou testament[Ofensiu]
    fesolmenut | 20-02-2024 | Valoració: 10

    Carai, Lluïsa, quina manera més original d'abordar el tema de la família, a partir de la més icònica, tot i que, com amb ironia descrius, també una de les més desestructurades.
    Amb tantes veuetes bé podríem prendre a Jesús com un esquizofrènic o un boig de frenopàtic.

    Molt bo, enginyós i divertit! Enhorabona i molta sort, Lluïsa!

  • Família complexa[Ofensiu]
    Solsona Bot | 19-02-2024

    Un microrelat amb un començament que no ens fa imaginar qui és el protagonista. Ens transmet que no ha pogut triar com viure i com morir, i també que no està del tot feliç amb la seva existència un cop és mort. En l'actualitat diríem que la seva família era complexa. Felicitacions i sort!

  • Mil maneres...[Ofensiu]
    Cesca | 19-02-2024 | Valoració: 10

    Hi ha mil maneres d'explicar una mateixa història. El teu relat ens n'explica una que tots coneixem d'una manera ben original. Enhorabona.
    Un bon relat!
    Un plaer. Sort!

  • d'una altra manera[Ofensiu]
    Atlantis | 17-02-2024

    Explicada des del jo, una història coneguda. Molt ben narrada i sense donar noms que et donin pistes, s'endevina qui és el que parla. Genial.

    Com sempre, un relat reeixit.

  • Acceptar...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-02-2024 | Valoració: 10

    sense remei una situació poc agradable i desconeguda durant anys. Els secrets d'una història gens envejable, però explicada amb molta mestria.
    M'ha agradat molt Mariallüisa.
    Enhorabona.
    Rosa.

  • La vida de Jesús...[Ofensiu]
    llpages | 16-02-2024

    contada en un minut. Bo, aquest resum, per breu i perquè destaca la immortalitat com el veritable motiu d'una vida més aviat poc encisadora. Enhorabona, marialluïsa!

  • La història [Ofensiu]
    Prou bé | 15-02-2024

    La història, com mai s'havia explicat.
    Molt bo.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de marialluïsa

marialluïsa

38 Relats

173 Comentaris

15617 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:

De tant en tant actualitzo el meu blog: lluisatades.blogspot.com