CULPABLE!

Un relat de: marialluïsa

El jutge acaba de dictar sentència amb fermesa i determinació. Malgrat haver-me camuflat entre la multitud de curiosos al capdavall de la sala de plets, els ulls de l’acusat em fereixen de mort.
Donada la peculiaritat del judici, i de l’inculpat, el magistrat es permet una darrera llicència. —Alguna una cosa a afegir? —commina a l’acusat a respondre.
Sense deixar d’observar-me s’apropa al micròfon.
—Soc conscient que totes les proves m’incriminen, que els testimonis juren haver-me vist executar les víctimes, però li ben asseguro que vaig limitar-me a seguir el guió. Ell és el veritable culpable —crida assenyalant-me amb el braç alçat—. Ell i els seus companys van trobar en mi el personatge idoni per adjudicar-li assassinats d’homes, dones i criatures. Qui podien trobar millor que jo per cometre els pitjors crims ideats per les perverses ments humanes? Ells tan sols s’han embrutat els dits de tinta mentre, els meus germans i jo mateix, hem acabat esquitxats de sang. Us reconeixeu en els meus mots? Algun dia pagareu cara la vostra gosadia contistes, novel·listes, guionistes, escriptors... Arribarà el dia que nosaltres, els llops, farem justícia.

Comentaris

  • Llops indignats.[Ofensiu]
    Cesca | 23-04-2024 | Valoració: 10

    Caram, Lluïsa, espero que els llops del teu relat no llegeixin mai el meu!
    Em declaro culpable d’haver-los incitat, alguna vegada, a cometre alguna malifeta, però ha estat sense malícia, eh?!
    Bromes a part, és un bon relat!
    Enhorabona! Un plaer. Sort.

  • Gir de guió[Ofensiu]
    fesolmenut | 22-04-2024 | Valoració: 10

    Bon dia, Lluïsa,

    quin gir més interessant i inesperat! No sé si és la quarta paret, però en trenques alguna, en donar-li protagonisme (i culpabilitat (o responsabilitat)) a l'escriptor de les històries de crims implicant a llops (i altres bèsties, de vegades més humanes).

    Molt bon relat! I molta sort al concurs!

  • Els motius del llop.[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-04-2024

    Aquest relat m'ha recordat la poesia de Rubén Dario "Los motivos del lobo" on el llop parla amb sant Francesc (hermano lobo) i li exposa els motius per a ser com és. El sant l'amanseix, però al cap de poc torna a ser qui era i també exposa els seus motius; les persones són pitjors.
    Ben bé cadascú té la naturalesa que té i sempre la nostra mirada és parcial i interessada.
    Un bon relat on es manifesta tot el sentit tan sols al final.

  • Jo, també[Ofensiu]
    Solsona Bot | 19-04-2024

    És ben cert que hi ha animals que sempre surten mal parats als contes i llibres: els llops, les serps, els tigres ... Deu tenir a veure amb el mal que podien fer a l'home, o potser en la necessitat de trobar un adversari i enemic. Fins al final del relat no sabem qui és l'acusat, un personatge que surt del conte. Felicitacions i sort!

  • Embolic[Ofensiu]
    llpages | 14-04-2024 | Valoració: 10

    La realitat i la ficció a vegades no es distingeixen prou bé l'una de l'altra. Una idea original que m'ha agradat, enhorabona per la inspiració!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de marialluïsa

marialluïsa

38 Relats

173 Comentaris

15624 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:

De tant en tant actualitzo el meu blog: lluisatades.blogspot.com