Set vegades, set!

Un relat de: marialluïsa

Ell, agnòstic total en tota matèria no comprovable, ha patit durant els quatre darrers anys, un seguit de successos poc habituals. Ell, que es considera una persona insignificant dubta que es tracti d’una simple casualitat. Comença a estar convençut que és sempre el mateix gat negre qui es creua en el seu camí. També el sorprèn, com l’animaló a qui l’imaginari popular titlla de malastruc, sembla allunyar-lo dels perills i afavorir-li l’existència.
La primera vegada, evitant d’aixafar-lo amb la roda de la bicicleta, el Narcís s’escapà de la brusca caiguda d’una envestida damunt el seu cos esprimatxat. En una altra ocasió la bèstia travessava pel pas de vianants en direcció contrària a la seva. Girà sobre les seves passes i xocà de ple amb una dona meravellosa que, mesos més tard, esdevindria la seva muller i mare del seu fill. Dos anys després del casament, un dia d’hivern, el Narcís tapat fins a les orelles gairebé li posa un peu al damunt en un carreró mal il·luminat. En un nou intent d’esquivar el gat s’agafà a la primera porta a mà dreta. Aterrà en un establiment de loteria. Convençut que es tractava d’un senyal positiu, adquirí el darrer número que quedava a l’expositor. Dies després comprovà un substanciós premi en metàl·lic. A partir d’aleshores, fou ell qui cercà el gat de manera insistent. No estava segur si era per agraïment o per endur-se’l a casa i protegir-lo de qualsevol aprofitat. Però mentre ell no duia el compte dels cops que havien coincidit pels carrers i n’havia sortit beneficiat, el felí sabia amb precisió què havia de succeir al proper retrobament.
Avui el moix el condueix al carrer més llòbrec de la ciutat. En la negror més absoluta creuen les mirades abans de dur-se a terme l’encanteri.
No es pot temptar tant la sort, xiuxiueja un home palplantat davant un gat negre d’ulls lluents i espantats.
En Narcís potser hauria preferit morir i l’animal ser adoptat per l’humà, però les normes són les normes. Només set vegades, només set.

Comentaris

  • Temptar la sort[Ofensiu]
    TerricheT | 26-11-2022

    Quan tens el límit tan marcat, millor no temptar la sort.
    Un final cruel, per tanta bona sort repartida, però si les normes són aquestes… què hi podem fer els mortals normals. Ben trenat el relat.
    Sort

  • No s'havia descomptat[Ofensiu]
    fesolmenut | 16-11-2022 | Valoració: 10

    No s'havia descomptat, sabia molt bé el que li esperava. :)

  • Molt ben lligat[Ofensiu]
    fesolmenut | 16-11-2022 | Valoració: 10

    Relat molt ben trenat i contingut. En primer lloc, invertint la mala sort (jo també he anat pel mateix camí, però d'una altra forma) i després jugant amb les set vides del gat, que li acaben jugant una mala passada al pobre animal. Potser s'havia descomptat amb tants ensurts!

  • Quina sort![Ofensiu]
    Manelfoo | 13-11-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat força la imatge d'un gat negre que afavoreix, contrària totalment a la creença més escampada. Però en realitat, de veritat es tracta d'un gat de la bona sort? El final és genia per inesperat!

  • El gat de la sort[Ofensiu]
    Cesca | 12-11-2022

    Set regals, set oportunitats de gaudir de bona sort, llàstima que el preu a pagar sigui tan sinistre. Al final resulta que no és ben bé un gat de la sort!
    Bon relat, enhorabona!

  • I ARA QUÈ?[Ofensiu]
    EL NOTARI | 11-11-2022

    I ara què? El Narcís s'ha convertit en gat i el gat es queda la pasta de la loteria, la dona i els fills?

    I què en serà del Narcís? s'adaptarà a la seva nova vida de gat?

    Quantes qüestions!!!!

    Bona història, Lluïsa!

  • Casualitats?[Ofensiu]
    Marina i punt | 08-11-2022

    Un bon entramat de successos. Molta sort!

    Salutacions

    Marina

  • L'encanteri del gat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-11-2022 | Valoració: 10

    Hola, Marialluïsa: Un relat que m'ha semblat molt ben distribuït de principi a la fi.
    Té bona màgia tota la narració, on el moix té bona fantasia.
    Enhorabona i sort.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • felicitats[Ofensiu]
    Atlantis | 08-11-2022

    Un relat fantàstic. Et felicito.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de marialluïsa

marialluïsa

38 Relats

169 Comentaris

15260 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:

De tant en tant actualitzo el meu blog: lluisatades.blogspot.com