ESQUER

Un relat de: marialluïsa

Benvolgut,
en breu rebràs la meva inclement visita.
Has enfarfegat el teu pis amb tota mena d’artefactes intentant posar-me límits i només has aconseguit cridar encara més la meva atenció.
Malgrat el progrés i la capacitat humana de profetització he sobreviscut a totes les vostres estúpides formes de defensa i tu tampoc escaparàs a les meves urpes. En qualsevol ombra que plani damunt teu pots albirar la meva malèfica presència. Fet i fet, molt abans de que consideressis adquirir el primer amulet ja havia fer trontollar la confort en què creies haver-te instal·lat.
En quin moment has confiat el valor de la teva economia a la trompa enlairada d’un elefant de quincalla? Vaig esclatar a riure, també, en veure’t entrar amb un atrapasomnis de dimensions exagerades. Desconeixes el meu poder hipnòtic. Benaventurat.
Espelmes i rosaris, estampes i mussols, piràmides i bruixes ... un veritable assortiment d’elements contraposats formen part dels teus estúpids rituals protectors. Poderosos esquers per posar-te en evidència.
Serà debades qualsevol amulet per foragitar-me del teu minúscul territori. En el moment més inesperat jo et triaré com a propera víctima i cauràs rendit als meus peus. La malastrugança travessa la més mínima escletxa, el més absurd descuit, el més mínim escull. Aprèn a agenollar-te, supersticiós petulant. Vull contemplar-te implorant clemència. Res em farà més feliç.
Disfressada de manyagueria he entrat i sortit de totes les llars del món, de la més humil a la més fastuosa. De debò creus que pots escapar de mi? Ingenu.

Comentaris

  • Inquietant[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 08-05-2023 | Valoració: 10

    Un relat molt interessant perquè barreja la imatge divertida del personatge excessivament supersticiós amb la fosca presència de la malastrugança. Disfressada de manyegaria la malastrugança entre a totes les llars: una idea inquietant.

  • Genialment original[Ofensiu]
    fesolmenut | 21-04-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Lluïsa,

    quin relat més original has presentat. Donant entitat a la malastrugança, que valora tots els amulets i estratègies que els supersticiosos fan servir i se'n riu a cor que vols. La volta que li has donat al tema fent que el protagonista sigui la pròpia mala sort m'ha semblat molt bona. I el relat flueix fantàsticament bé, sense entrebancs.

    Enhorabona i sort!

  • Supersticions[Ofensiu]
    Marina i punt | 20-04-2023

    Bon relat, entretingut, ben explicat, t'atrapa i et fa sentir llàstima del pobre supersticiós sense remei ni sortida possible a la mala sort que li caurà al damunt.
    Un plaer llegir-te.

    Salutacions i bona diada de Sant Jordi

  • Boníssim.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-04-2023 | Valoració: 10

    i original aquest relat, que a part de molt ben escrit, és molt entretingut. La veu de la malastrugança no dubte que complirà el seu propòsit, qualsevol li porta la contrària. No voldria pas estar en lloc del protagonista.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • I qui avisa...[Ofensiu]
    Prou bé | 19-04-2023

    Ja ho diu la dita popular! No sé n'escaparà perquè l'estratègia és errònia!
    M'ho he passat molt bé llegint aquest relat pel què diu i per com ho dius!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Avís[Ofensiu]
    Cesca | 19-04-2023 | Valoració: 9

    El pobre destinatari d’aquesta missiva ho té molt pelut. Molta protecció, però si la malastrugança s’ha fixat en ell, no hi ha res a fer. Avisat n’està!
    Bon relat. Ben redactat, divertit i amb ritme. Un plaer.
    Sort!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de marialluïsa

marialluïsa

38 Relats

170 Comentaris

15278 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:

De tant en tant actualitzo el meu blog: lluisatades.blogspot.com