Alea jacta est

Un relat de: marialluïsa

Només queden vuit dies i el meu cap és encara ple d’ombres. Decidit a no capitular dissenyo una llista de possibles i prodigioses idees a desenvolupar per assolir el repte decisiu.
Ja no pretenc ni arribar a finalista, tan sols superar l’última prova i resoldre un tema prou complex per algú tan supersticiós com jo mateix.
Podria intentar un relat eròtic, però just la xifra proposada no m’inspira cap joc entre una parella d’amants. D’humor? Tampoc el considero un motiu de burla i encara menys d’escarni. El model històric pot representar la meva perdició total i m’espanta tant o més que la proposta vigent. Potser el gènere negre? O millor de terror?
Passen els dies i no soc capaç de treure’n l’entrellat. Torturat per una ment esvalotada i el compte enrere, una idea prou brillant que pagui la pena escriure i ser llegida es resisteix a il·luminar-me.
Damunt la taula, entre diccionaris i apunts maldestres, el full en blanc em desafia.
Dins el meu cap ronda un gat negre carregat d’amulets, un mirall em mostra la malastrugança com una dona capritxosa i, la fortuna, camuflada en els números d’una rifa imaginària balla davant els meus ulls entelats per la fatiga.
En definitiva, el número tretze serà la meva perdició. La sort se m’ha ben girat d’esquena.

Comentaris

  • Últim capítol[Ofensiu]
    Cesca | 19-05-2023 | Valoració: 9

    És el colofó perfecte per tancar un recull dedicat a la mala sort!
    Original i ben escrit.
    Enhorabona i sort!

  • Quin patir[Ofensiu]
    Prou bé | 16-05-2023

    Crec que aquest concurs porta una mica d'això que descrius: el patiment per voler participar i no tenir la idea.
    Ara bé, tu te n'has sortit molt bé amb un relat original d'allò més!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Corol·lari[Ofensiu]
    fesolmenut | 15-05-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Lluïsa,

    quin corol·lari tan ben fet de tots els subtemes del concurs. Has fet que el certamen en global formi part del relat i que el protagonista sigui el mateix escriptor desorientat per trobar un bon argument pel darrer relat. Molt original i ben plantejat.

    Bona feina i molta sort!

    PD: gràcies pel comentari al relat "Maledicció subtil i altres contes".

  • Original[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-05-2023

    Quin relat més ben buscat, una idea original, amb intriga fins que ets a la meitat de la lectura, quan es dedueix que no donarà temps d'escollir cap tema dels que va pensant.

    Molt ben escrit marialluïsa.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de marialluïsa

marialluïsa

38 Relats

173 Comentaris

15462 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:

De tant en tant actualitzo el meu blog: lluisatades.blogspot.com