Quin patir!

Un relat de: Prou bé
Fa temps que res va bé. De fet, és a mi que res em va alhora! A la feina tot són entrebancs, amb els amics de sempre, els de tota la vida, ara no sé de què parlar. I no diguem a casa. Amb la dona… només li engego que "mocs" i, als fills me'ls trec de sobre de mala manera…
Ningú entén què em passa ni com pot ser que hagi canviat tant…
Jo sé la veritat, jo sé que no he canviat, jo sé que estic sotmès a una gran pressió. Tinc un secret que no vull explicar ni compartir i pateixo i pateixo la meva angoixa en solitud.
Tanmateix, ja s'acosta l'hora d'acabar amb tot això. Demà sabré. Demà serà caixa O faixa! Ves quina frase feta! Caixa? Faixa? No crec que s'adigui amb el que passarà demà…

Ja és "demà". La "nit del lloro" he passat. No he dormit gens. Ben quiet, ulls clucs i el cap a cent per hora. No em volia moure ni giravoltar al llit per no molestar la dona, que ja la tinc prou perplexa amb la meva actitud. Jo crec que està, bé estan tots, més enfadats amb el meu emmurriament que amoïnats. Això és el que vull i no traspassar el meu patiment. Si cal, temps hi .haurà.

Ja soc assegut esperant que em cridin.
Ara!... Ja pot passar!
És estrany, ja no estic nerviós. Encara que, molt cansat sí que ho estic, com deixat anar… que sigui el que hagi de ser...
El meu amic em rep amb un moviment de la mà. Remena papers, llegint i comparant... aixeca el cap, em mira i un gran somriure l'il·lumina la cara.
-No hi ha res, diu. Tot està bé, més que bé. No tens cap mal. Va ser una falsa alarma que calia estudiar. Suposo que no vas preocupar-te gaire, oi?
El meu amic, el metge, l'únic que em guardava el secret, acaba de retornar-me al món dels vius, al món dels que estimo, al món que gaudiré com mai!
El seu somriure ha quedat per sempre més gravat com el regal més bonic que hagi rebut en molt de temps: el regal d'una bona notícia, el regal de la salut!


(Participant al repte "aquell somriure que no puc oblidar)

Comentaris

  • Prou bé, Proubé[Ofensiu]
    aleshores | 27-05-2022

    Tot malestar té un origen; no el volem escampar però sobreixeix. De vegades val la pena de mantenir-lo, discretament. Tot i que els altres podrien comprendre la nostra preocupació i ser útils.

  • Encertat[Ofensiu]
    MariaM | 16-05-2022 | Valoració: 10

    El titol és encertat, i el patir, personal i instranferible.
    Bon relat!
    Costa arribar a l'endemà, però, veneït sigui quan arriba amb notícies més que bones!
    Cordialment.
    MariaM

  • Quin descans! [Ofensiu]
    Magda Garcia | 09-05-2022 | Valoració: 10

    Saber que tot va bé! Les notícies que et fan adonar-te de la sort que tens quan tens salut! Moltes gràcies per llegir i comentar el meu relat "Presidenta". Cordialment.

  • Por i esperança.[Ofensiu]
    SrGarcia | 26-04-2022

    Molt ben narrat; vas acumulant l'angoixa fins que tot peta i, per sort, acaba bé.
    Molt ben descrit el patiment d'aquest home que no té altra cosa que por. En alguns jocs es diu que és pitjor l'amenaça que l'execució. Aquest home es veu ben amenaçat i això l'entristeix i el fa tornar hostil. Ben retratada aquesta situació de por i desesperança

  • UN BON SOMRIURE. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-04-2022 | Valoració: 10


    Un relat molt intrigant, que per si a soles és evident que és un patiment, però està el somriure del metge, que l'alleugereix.
    Gràcies per compartir les teues bones idees, que fan un bon relat.
    Enhorabona.
    PERLA DE VELLUT

  • Neguit[Ofensiu]

    Gràcies a Deu ha estat una falsa alarma! Perquè no solament em tenia inquiet, sinó preocupat....Aconseguir que el lector s'endinsi dins el relat oblidant allò que s'esdevé al seu entorn ja és una prova més que suficient de que el relat és bo, molt bo! Enhorabona. Nil

  • Anticipar el sofriment[Ofensiu]
    kefas | 25-04-2022


    Segur que alguns experts hi han posat xifres i també tinc per segur que el patiment anticipat, el neguit i sofriment que causa la incertesa d'un mal que no sabem si ens afectarà, globalment és major que el sofriment que causa el mateix mal. No cal posar-hi etiquetes.

  • CONTRA, CONTRA, FRANCO[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 25-04-2022 | Valoració: 10

    Alegria perquè t’has tret un pes de sobre, la por.
    Alegria perquè – de moment – no has de retre comptes, i tornar a patir per si t’envien al infern, on diuen que el 100% és en castellà.
    L’expressió és CONTRA FRANCO VIVIAMOS MEJOR, i certament hi ha molta gent que té aquesta percepció.

  • inquietud[Ofensiu]
    Atlantis | 25-04-2022

    Ben explicada aquesta inquietud que et fa està nerviós tot esperant un diagnòstic.

    i el somriure del metge són dels que no s'obliden.

  • Veritats...[Ofensiu]
    llpages | 24-04-2022 | Valoració: 10

    com una casa de pagès! A la situació d'angoixa inicial, ben aconseguida, s'arriba a un desenllaç ben convincent, amb una gradació mestrivola del desenvolupament. Un tema qüotidià tractat amb molta humanitat. Enhorabona, Prou bé!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53161 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com