La solució

Un relat de: Montseblanc
L'aire net i encara no massa fred del novembre li acaricia la cara mentre el cotxe circula pels carrers de la ciutat. Asseguda al costat del seu home, pensa que han fet bé d'escollir el descapotable. Qui ho havia de dir, però en aquests moments se sent gairebé feliç. A l'hora d'esmorzar han tornat a discutir. Ella està farta de les infidelitats d'ell. I ell, com sempre, ho nega tot.
El mira de reüll. És guapo, i tant, atractiu, i quan està per ella i la canalla s'ho passen bé. Però, entre la feina i les dones, poc temps li queda a ell per a la família. I ella no està disposada a sacrificar la seva vida. Ella també ho és d'atractiva i pensa que es mereix alguna cosa millor que estar lligada a un home que no la fa feliç i que la humilia, però l'ha amenaçada amb prendre-li els fills si ella es divorcia.
De sobte ell es posa les mans al coll, se la mira sense veure-hi. Què li passa? Després, una pluja de sang, trossets de cervell i crani taquen el fins al moment immaculat rosa del vestit jaqueta d'ella. Intenta fugir del cotxe però un guardaespatlles la torna a fer seure. Li sembla que ell és mort. En mig de la commoció i la por, la Jackie encara pot pensar que se li acaba de solucionar el problema més gran que tenia.

Comentaris

  • Magnicidi[Ofensiu]
    loucomballa | 14-02-2022 | Valoració: 9

    Després de rellegir-lo, et seré franc, i rellegir-lo em vénen a la memòria les imatges televisives que de petit em van esglaiar. Amb quatre pinzellades has aconseguit forjar un relat des d'una perspectiva interio i dura, posant el focus on no hi arribaven, aquell dia, les càmeres. Un relat que no m'ha deixat gens indiferent.

  • Entenedor[Ofensiu]
    MariaM | 10-06-2021 | Valoració: 10

    Breu i entenedor. No calia res més. El sentiment contingut. Els pensaments d'ella prou diferents del que va creure la majoria. M'ha agradat.
    MariaM

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista de l'XI Concurs ARC de Microrelats «Gèneres Narratius» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    I com ja saps, en haver quedat finalista anteriorment en aquesta edició, no cal que ens enviïs l'autorització

    Cordialment,

    Comissió de Concursos - ARC



  • VAS PER NOTA[Ofensiu]
    Ravegal | 27-05-2021

    Poca cosa puc afegir que no s'hagi dit. Sóc dels que creuen que està bé que hagis dit el nom. Vas pensant tota l'estona «cap a on em porta» i al final caus de nassos.
    Molt bé, com sempre.

  • Bona tarda Montseblanc [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-05-2021

    Gràcies per la teva visita i el teu amable comentari, al meu poema "Haikus a la lluna",
    M'alegre que t'haja agradat.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • Tensant la corda de la intriga[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 22-05-2021

    Has sabut dur-nos per on has volgut amb el teu microrelat. De fet, fins que no surt el nom de la Jackie no veus clar de qui parles, hi ha tants casos com el que ens expliques, de parelles similars, però amb finals diferents del que tu ens expliques, la majoria. En el fons, també ens expliques que ningú s'escapa de la seva humanitat, tots som iguals i tenim problemàtiques similars, els fets que ens envolten són una altra cosa.

    Crec que has fet molt bé dient el nom d'ella, per situar el fet històric com demanava el concurs, i tens raó quan en el fòrum dius que potser calia fer-ho, i estic d'acord amb tu. En un relat de gènere històric, situar-nos en el lloc va d'un petit detall, i un nom pot ser-ho.

    Et felicito pel relat, molt ben conduït i molt ben tancat.

  • INTRIGANT [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-05-2021

    Molt bé, Montseblanc, has aconseguit un relat molt bo amb Jacqueline Lee Bouvier, que m'ha impressionat amb la seva brevetat i el seu bon contingut com es desevolupa, aquesta història que ha quedat en el temps.
    Enhorabona.
    Salutacions. Una abraçada.

  • Ho sé de bona tinta[Ofensiu]
    kefas | 21-05-2021

    Feia temps que volia eliminar del seu armari aquell horrorós vestit jaqueta que tant li agradava a en John,

  • Probablement ...[Ofensiu]
    llpages | 21-05-2021 | Valoració: 10

    un maldestre moviment de cap de la Jackeline,en un espai tan petit com un automòbil, van ferir de mort el seu marit, que ja se sap que les banyes d'ella eren tremendament grans, ramificades i punxegudes, hahaha!
    Misteri resolt? Potser per al lector que no sap ben bé com acabarà aquest microrelat, però aquell assassinat a Dallas encara té molt interrogants.

  • Teoria.[Ofensiu]
    SrGarcia | 21-05-2021

    Un relat molt curt que el comences a llegir i no veus on pot anar a parar. Tens un do especial per als relats breus o brevíssims, com en aquest cas.
    Podries fer córrer una altra teoria de la conspiració, dient que la instigadora de l'assassinat va ser ella; total... ja no ve d'una.

  • Tema resolt[Ofensiu]
    Prou bé | 20-05-2021 | Valoració: 9

    És la mort la que sempre ho resolt tot. Molt ben explicat amb un puntet d'intriga que fa el relat molt atractiu.

  • Atlantis | 20-05-2021

    Senzill i clar i escrit des del pensament d'ella, que segurament no és gaire diferent de la realitat. Pobre Jacqueline Lee Bouvier,!!!

  • Relat rebut[Ofensiu]


    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.4