Higiene

Un relat de: Mercè Bellfort
Sense els productes químics que compra setmanalment a la drogueria de sota a casa no tindria una llar tan lluenta ni desinfectada. Totes les estances destil·len una flaire que la captiven. Fa anys que viu obsedida per la neteja. Estalviaria el que fos pel menjar, però per la higiene faria el que calgués: avui, quan, un cop més, el veu entrar per la porta, gras i pudent com un porc li ofereix un vas d’aigua ben fresca. No t’aturis, rei, beu, beu! -li diu ella condescendent- , i ell, que agraeix el detall, tira pel dret, com sempre ha fet, sense imaginar que en pocs segons la sobtada cremor d’estómac s’expandirà ràpidament per tot el cos deixant-lo a mercè de la voluntat de la seva dona. Ella, que mai no ha suportat aquell tros de pesticida fet de carn i ossos, sent els crits delirants des del lavabo. I, posada a decidir, llença l’altre vas de lleixiu per l’aigüera. Tot seguit, amb un somriure triomfant, passa a rentar-se les mans.

Comentaris

  • genial[Ofensiu]

    Que be que mates hahaha

  • genial[Ofensiu]

    Que be que mates hahaha

  • Quina obsessió...[Ofensiu]
    Jon | 04-12-2013

    Tot i que ja t’he deixat un comentari, no puc evitar tornar a llegir la història i deixar-te un altre comentari (és curiós, però ja és el segon cop que em passa avui).
    I és que la neteja és molt important...però en aquest cas és obsessiva, arribant al punt de sentir la necessitat de netejar la seva pròpia brutícia, la fastigosa porqueria que l’hi embruta la vida i el dia a dia (el seu marit/ parella).
    Una abraçada Mercè
    Cesc (Eloi M)

  • Genial [Ofensiu]
    Eloi Miró | 28-11-2013 | Valoració: 10

    S’ha de dir que el trobo genial, però a la vegada esgarrifós. Buf, quina dona tant letal. I pel que fa la obsessió per la neteja em recorda la meva mare! (ara que ella li agrada més el salfumant que la lleixiu!)
    Una abraçada:
    Eloi

  • La brutícia fà por [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 21-11-2013 | Valoració: 10

    A mi també m'agrada fer neteja de tant en tant... les coses acumulades a case em resten energia i llibertat.
    Gràcies per les teves paraules de benvinguda i una abraçada ben forta.

  • Higiene social[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 20-11-2013 | Valoració: 10

    Més enllà de l'acte sinistre de matar algú per una obsessió malaltissa cap a la higiene, no he pogut evitar fer una segona lectura al text que de segur ni se t'havia acudit pel cap, però en això consisteix la literatura moltes voltes. Sense arribar a ser tan extrems, hi ha ocasions que hem de desfer-nos de la nostra vida de certes persones que no ens fan cap bé i hi ha ocasions que no tenim més remei que foragitar-les per poder viure tranquils, oi que sí? (no matant-les, és clar)
    Perdona si he fet una lectura massa retorta, però de vegades en això consisteix el pol·liedreísme de la literatura.

    Un plaer compartir amb tu lletres, com ho va ser compartir taula alguns mesos enreres.

    Una abraçada fortíssima, Mercè!

  • obssessió[Ofensiu]
    Biel Kramt | 19-11-2013

    ja sabia jo que l'obssessió per la neteja tenia conseqüències indesitjables...

  • crohnic | 19-11-2013

    Tots dos hem coincidit en voler mostrar les misèries de la nostra espècie... Desgraciadament estem massa influenciats pel que es viu cada dia... De tottes maneres, la teva protagonista és capaç del pitjor però d'una manera molt higiènica hehe... Molt bon micro, concís i impactant...
    Un plaer tornar-te a llegir i comentar per aquí... Una abraçada ben forta per tu també!!

  • Condensat i concret...[Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Un gran microrelat, condensat i concret. Ai, l'obsessió per la neteja! Afortunadament, sóc al·lèrgic al lleixiu. Em surten butllofes si m'apropo. Les meves defenses el detecten amb anticipació. Però, és clar, hi ha tants altres productes químics que... en fi... millor no pensar-hi...

    Petons, Mercè.

  • Un relat de por i neteja[Ofensiu]
    Atlantis | 18-11-2013

    molt ben descrit, com si no passés res....la mort del marit amb un got de llexiu...i tot per la neteja. Ho tindré en compte quan se'm doni per fer de "maruja", no sigui que tingui algun descuit!!!

    Ptons

    Glòria

  • Bonissim, i tan lligat[Ofensiu]
    allan lee | 18-11-2013

    i mira que costa, almenys a mi, de explicar una història amb unes poques paraules. Tot i l'extrem a què arriba la protagonista, tan espantós, el transtorn existeix i és causa de molt dolor. Jo tinc una senyora coneguda que va per les entrades de tot el carrer i neteja les bústies, recull tot el què hi ha al terra, ens ruixa el cotxe- i els dels demés- i entre d'altres, a dos xicots que tenien la moto parada a prop de casa seva, segurament averiada, els va dir, No vull veure oli ni greix per aquí, eh, a veure que no m'embruteu el terra. Una abraçada, estimada Mercè

    s

  • Angoixa[Ofensiu]
    Frèdia | 16-11-2013

    El que més m'agrada de tot és com has fet lligar la neteja amb el terror. I és que pensant-ho bé tanta por fa un lloc lúgubre, fosc, desgavellat com aquells llocs blancs, blanquíssims, immaculats, sense cap destorb visual. Segurament, aquests causen molta més angoixa. Com aquesta "higiene" que ens has mostrat amb tan poques paraules. Felicitats per lligar-lo tan bé!

  • molt higiènic[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-11-2013

    Un relat molt ben tensat i amb la informació justa per al lector que fa esdevenir la història un cop de puny precís i a l'estomac (precisament).
    Molt bona feina, veig que la síntesi del micro relat la tens ben mesurada en el teu interior, espero que el detall del relat sols sigui una faula sense conseqüències familiars personals.
    Felicitats i endavant Mercè!! ;-)

  • tots els extrems couen[Ofensiu]
    Anaïs | 11-11-2013

    Hola, companya!
    Ostres, a mi m'agrada que estigui tot net, però espero no arribar a ser mai una maniàtica de la neteja. A mi la frase "ho té tan net que es podria menjar damunt del terra" em fa venir un tuf d'obsessió malaltissa, no?
    Realment, si era una obsessió el fet de tenir-ho tot impecable, l'home brut i greixós també s'havia d'eliminar, no? ja et dic, prefereixo no convertir-me en una maniàtica de la neteja, i el lleixiu el faig anar poquet poquet, em fa molta por sempre, igual que l'amoníac.
    Jo crec que has aconseguit posar-me en la història en un moment, i per això crec que és un relat molt ben fet.
    Un somriure,
    Anaïs

  • gràcies de nou mercè !! ;-)[Ofensiu]
    joandemataro | 11-11-2013

    petonets !

  • Terrorific[Ofensiu]
    daniela | 10-11-2013 | Valoració: 7

    Aconsegueixes que el final sigui inesperat. Primer només sembla una maniàtica de la neteja però uffff després. Bon microrelat.

  • Senzill, però trepidant[Ofensiu]

    Moltes felicitats pel teu relat! M'ha agradat, a pesar que no acabo d'entendre els motius que porten a la dona a fer això. Però, igualment un bon relat amb un estil impecable.
    Edgar

  • TERRORÍFIC[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 08-11-2013

    A mi sempre m'han fet por els maníacs de la neteja.
    M'agrada! (el relat)

  • La neteja és mitja vida[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 06-11-2013 | Valoració: 10

    però, en aquest cas, és un malaltia com una altra. Conec gent així.No que es carregui al pobre marit, que no té altre defecte que el de no casar en l'ambient asèptic de la casa, però que menja entrepans per dinar per no embrutar la cuina amb la grassa que es desprèn de l'activitat culinària.

    Un relat molt ben escrit. M'alegra haver-lo llegit.

  • Renoi!![Ofensiu]
    Materile | 06-11-2013 | Valoració: 10

    Un relat molt ben escrit: esgarrifós. Amb la teva descripció he pogut percebre tot l'odi i fàstic contingut potser durant anys.
    Una manera molt adequada d'eliminar la causa de tots els seus mals, amb els productes que sempre té a les mans i a mà.
    Molt bé!

    Materile

  • Quin horror de fòbia![Ofensiu]
    Naiade | 05-11-2013

    Un bon relat que no et deixa indiferent.
    Una abraçada

  • Ben fet[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-11-2013 | Valoració: 10

    Molt bé. Aquesta noia és congruent amb les coses que fa, les coses bèsties que fa. Ahir vaig sentir per la ràdio que parlaven de la contaminació que hi ha dins de les cases, amb els diversos productes de neteja. Aquesta protagonista és un bon exemple dels perills de l'us d'aquests productes. Anirem en compte. Una abraçada i content de tornar-te a llegir Mercè.

    Aleix

  • això sí que és ...[Ofensiu]
    joandemataro | 05-11-2013

    fer neteja Mercè !!! ;-)

    me n'alegro molt de tornar-te a llegir ! Records ! ;-)

  • Ansietat...[Ofensiu]
    Annalls | 05-11-2013

    Podria ser fòbia a la brutícia, o mania de neteja, molta gent la pateix i no para de netejar la casa, les mans o el que troba pel davant com en aquest cas, un marit apestós... que podia fer si no..."desinfectar-lo"?
    En un relat , "el teu fill" t'aconsella escriure sobre el que coneixes... no se si preocupar-me!
    Per cert a Incertesa, descrius una crisi d'angoixa que em crida l'atenció, perquè el símptoma de "glaçar-se o sentir unes corrents gelades", no es tan freqüent com d'altres.
    I ara ve l'Anna pesada, en el relat ens dius que l'any dos mil trenta o vint, el protagonista seria més jove e inconscient... els anys al in-reves? Primer vells i finalment" bebes"? O alguna cosa no he copsat!

  • Quin relat, Mercè![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 05-11-2013

    Que bé que hagis tornat a escriure encara que sigui un relat tan esgarrifós com aquest. Ja saps que, per a mi, sempre és un plaer llegir-los.
    Si aquest home hagués estat més polit tal vegada, la seva dona no s'hauria vist "obligada" a acabar amb ell. però una pregunta: Perquè no l'abandonava? És conscient de la que li espera?
    Una abraçada molt forta, estimada Mercè.

  • Deu ni do...[Ofensiu]
    AVERROIS | 05-11-2013 | Valoració: 10

    ...des de ara oloraré el got d'aigua que em doni la meva dona. Per si algun dia considera que soc tal com diu el teu relat.
    Moltes persones potser voldrien donar pas a la teva fantasia. Esperem que abans es pugi parlar i millorar les percepcions sens arribar al final.
    Una abraçada.

Valoració mitja: 9.67