10 de gener de 1960

Un relat de: Mercè Bellfort
Figuerola del Camp, 10 de gener de 1960


Estimats Reis Mags d’Orient:

Aquest any he fet molta bondat i a l’escola he tret bones notes. M’agradaria que em portéssiu moltes coses. Voldria:

Una nina rossa de cabells llargs que parli, rigui, mengi i plori.
Un armariet amb vestidets i sabates per canviar-la.
Un cotxet per passejar-la.
Una cuineta amb fireta.
Un necesser amb sabons, raspall i colònia per rentar-la i pentinar-la.
Una post de planxar i una planxa per planxar-li la roba.
Una fregona i una galleda per netejar la casa.
Un carret de la compra.
Un botiquín per curar-la si es fa mal.
Una caixa de costura amb molts fils de colors.

Estimats Reis sou molt bons i generosos però ja us he escrit tres vegades i només m’heu portat una nina de goma que no fa res. Per què? Jo m’he portat bé i no he fet enfadar ni els pares ni els avis. La mare diu que segurament no heu rebut les cartes perquè s’han perdut pel camí i també m’ha dit que no em preocupi perquè un dia que el pare guanyi més diners anirem a Valls a comprar alguna joguina més. Em sembla que demanaré la cuineta amb fireta perquè m’agrada molt fer menjars.

Molts petons

Montserrateta

Comentaris

  • Article is great[Ofensiu]
    cuongteam | 17-03-2020 | Valoració: 7

    This is a great inspiring article.I am pretty much pleased with your good work.You put really very helpful information. Keep it up. Keep blogging. Looking to reading your next post.

    Hướng dẫn wordpress cơ bản
    , Hướng dẫn thiết kế web

  • Merci![Ofensiu]
    Bonhomia | 03-04-2016

    Gràcies per comentar-me, Mercè!


    Sergi : )

  • La majoria[Ofensiu]
    Bonhomia | 31-03-2016 | Valoració: 10

    Colpidor i genial. Retrates a la perfecció com són de durs per a la majoria aquests temps.


    Sergi : )

  • Pobra Montserrateta!![Ofensiu]

    Pobra Montserrateta! Quina època li va tocar viure!! I que bé que la reflecteixes! Admiro molt els textos que suggereixen més que no pas expliquen i aquest ho fa excepcionalment. Enhorabona!

  • Miralls[Ofensiu]
    Lavínia | 24-03-2016

    M'he vist reflectida en el teu conte, Mercè. No cal que et digui que el trobo ple de malenconia perquè els records solen anar acompanyats d'aquest sentiment.

  • Dies d'il·lusions i de realitats...[Ofensiu]
    brins | 22-03-2016 | Valoració: 10

    Una carta molt entranyable, Mercè, per tot el que diu sense necessitat d'explicacions supèrflues....No ha calgut que ens detallessis fretures ni tristeses, els fets, per si sols, ja ens ho han dit tot...

    Felicitats per la humanitat que traspua tota la carta i gràcies pels records que m'ha portat,

    Una abraçada,

    Pilar

  • Molt tendre[Ofensiu]
    Materile | 20-03-2016 | Valoració: 10

    Un relat-carta preciós. Molt tendre, com la protagonista. M'ha fet pensar quan jo era petita i em cansava de demanar coses als Reis que mai em portaven. Molt original.
    M'ha agradat molt!
    Una abraçada, Mercè,
    Materile

  • Ja sabia jo...[Ofensiu]

    Ja sabia jo que eres molt joveneta… Perdó, perdó, ara veig que la firma diu Montserrateta.
    Escriuré als Reis —encara que falta molt—, a veure si et seleccionen.
    —Joan—

  • Ulls encesos[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 06-03-2016 | Valoració: 10

    M'imagino els ulls encesos de la Montserrateta escrivint la primera carta i els ulls més seriosos amb l'altra. Quina transmissió de realitat més aconseguida, Mercè! Un relat genial, proper, amb un toc d'humor imprescindible en aquesta vida. I una abraçada.

    Aleix

  • Malauradament[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 06-03-2016

    després de 56 anys, a moltes llars, les circumstàncies són les mateixes i moltes cartes segueixen perdent-se pel camí.
    Un relat tan entranyable com tu, estimada Mercè.
    Una forta abraçada.

  • Que bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 05-03-2016 | Valoració: 10

    Una carta que avui dia deu sovintejar molt. M´agrada molt.
    Montse

Valoració mitja: 9.5