La Maria

Un relat de: Mercè Bellfort
La Maria ha tingut traça, fins i tot, a envellir. Amb una dignitat aclaparadora ha entès a la perfecció que els anys ja ho porten això de fer-te la punyeta, de deixar-te arrugada com una pansa, de privar-te de caminar a causa d’una artrosi insuportable, de no poder seguir gaire bé una conversa degut a la pèrdua d’oïda. No obstant això, té el do de relativitzar aquestes mancances i valorar allò que li queda: un temps preciós de la seva vida que encara pot compartir amb els seus. Per aquest motiu, no hi ha dia que no es llevi amb un somriure esplèndid als llavis i procuri treure el millor de si mateixa. Sovint parla de l’espectacle que a diari li ofereix el cel, de l’increïble mostrari de formes i colors dels núvols que la distreuen durant hores i hores. Sempre ho ha estat la Maria d’observadora de la natura però ara ho exerceix més que mai. Parla d’ella amb un gran respecte i ho fa des del convenciment i la tristor que l’ésser humà no ha estat prou intel·ligent de cuidar-la com es mereix.

La Maria es dedica a fer petites coses. El treball de formigueta li aporta moltes satisfaccions. Sempre s’ha dedicat a ajudar, a tirar la família endavant i ara ho fa segons les seves possibilitats. I les accepta amb gran saviesa. I diu: “Avui que estic força bé regaré el gerani, o cosiré uns botons, o tallaré la mongeta tendra, o …” I els dies que no ha pogut fer res diu amb la clarividència i sensatesa que sempre l'han caracteritzada: “Ves, què hi farem… Demà serà un altre dia!”

I, abans que arribi l’endemà, mentre ella descansa per refer-se del cansament que el seu cos ha anat acumulant al llarg de la jornada, penso que sóc molt afortunada de tenir encara la mare al meu costat.

Comentaris

  • Acceptar la realitat...[Ofensiu]

    Acceptar la realitat és la millor manera d’envellir serenament. Ho has explicat de forma senzilla o planera.
    Quan treballava tenia un company de feina que deia: Fer-se vell és el millor que s’ha inventat per no morir-se. [He d’aclarir, que mai em va dir si la frase era seva o no...]
    —Joan—

  • Ai, la Maria![Ofensiu]
    Materile | 17-04-2015 | Valoració: 10

    Un relat preciós i tendre, que transmet tota la pau i filosofia en què viu la Maria. El seu dia a dia s'ha adaptat segons les seves necessitats: fa fins on pot. És una situació fàcil d'envejar: quina pau per la seva filla!
    Felicitats Mercè. Un relat molt ben construït i amb els ingredients necessaris.
    Una abraçada,
    Materile

  • Preciós[Ofensiu]
    Naiade | 14-04-2015 | Valoració: 10

    Quina joia poder tenir la mare al costat i sobretot poder aprendre del seu tarannà tan positiu. Crec que la filla de la Maria que se assembla molt.
    Una forta abraçada

  • El millor tresor [Ofensiu]
    brins | 13-04-2015 | Valoració: 10

    I tant que n'ets, d'afortunada, Mercè! Tenir la mare al nostre costat és un dels privilegis més grans del món. No hi fa res, la nostra edat, com més grans ens fem, més la necessitem.
    I tu ho has sabut explicar amb tendres i encertades paraules, com sempre; et felicito molt sincerament per haver-li fet aquest bell homenatge.

    Una abraçada,

    Pilar

  • Declaració d'amor[Ofensiu]
    SenyorTu | 13-04-2015


    Jo no sé si aquest relat és només biogràfic, ja que ignoro si el narrador que parla de la seva mare és, alhora, l’autora del text. En tot cas, sí que és una declaració d’amor raonada amb passió de fill, o de filla, i la de la Maria una vellesa realment envejable. Hi trobo tanta bellesa en el sentiment com en la manera que ho has transmés, Mercè.

  • Clar que sí![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-04-2015 | Valoració: 10

    Felicitats per tenir aquesta mare tan pràctica i realista! Potser, davant situacions dificils el millor és relativitzar-les. Cada dia una petita passa, cada dia una cosa ben feta, cada dia hem de mirar el cel. Felicitats Mercè per aquest relat. Una abraçada.

    Aleix

  • Xapó!!![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 09-04-2015

    I quina sort té la teva mare de tenir una filla com tu!
    El comportament de la teva mare també és mereix un" Xapó".
    T'estimo molt, Merceneta i saps molt bé que ho dic de debò.
    Petonassos.

  • tendre[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 09-04-2015 | Valoració: 10

    Precios molt bonic

Valoració mitja: 10