Els capricis de la fortuna

Un relat de: Homo insciens


S’asseu en una petita banqueta situada sota la finestra del cambrot. Dirigeix la mirada enfora i se sorprèn de trobar-hi un cel tan serè. Però la realitat és que un punt resplendent va guanyant presència mentre s’allunyen. Respira alleujat. Qui li havia de dir que seria un dels afortunats. Havien seleccionat cinc mil persones d’entre els millors científics, metges, intel·lectuals i enginyers i tres mil infants amb el CI més alt. Les dues mil places restants de la nau van ser sortejades entre dones i homes que, com ell, són un ningú.

La Terra, ara, sembla de joguina; tan petita, tan fràgil. El turmenta pensar en tots els amics i familiars que ha deixat enrere sense miraments. Deuen estar aterrits i enrabiats. Potser, fins i tot, dedicaran els últims moments a criticar la seva sort. L’estremidora bola de foc avança a tota velocitat i, aleshores, observa incrèdul el miracle: un desviament ínfim canvia el rumb del meteorit. Constata com n’és de capriciosa la fortuna quan la nau se’n va en orris.


Comentaris

  • Capricis[Ofensiu]
    Ness | 01-01-2023

    Capricis del destí... Molt bon relat!
    Felicitats!

  • Meteorit [Ofensiu]

    La veritat és que els nostres germans de l'espai ple de vegades han desviat meteorits que posaven en perill el nostre planeta...La Confederació de planetes hàbitats del nostre sistema solar, de la qual encara no som mereixedors d'esser-hi, vetlla per la nostra supervivència com a espècie en evolució....El teu relat camuflat sota l'aparença de narrativa fantàstica transmet guspires de veracitat....Bon Any 2023, Nil.

  • Meteorit [Ofensiu]

    La veritat és que els nostres germans de l'espai ple de vegades han desviat meteorits que posaven en perill el nostre planeta...La Confederació de planetes hàbitats del nostre sistema solar, de la qual encara no som mereixedors d'esser-hi, vetlla per la nostra supervivència com a espècie en evolució....El teu relat camuflat sota l'aparença de narrativa fantàstica transmet guspires de veracitat....Bon Any 2023, Nil.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, no cal que ens enviïs una nova autorització, amb la primera ja en tenim prou.

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, no cal que ens enviïs una nova autorització, amb la primera ja en tenim prou.

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • Breu però contundent[Ofensiu]

    Molt bon relat; t'ha sortit brodada la tècnica de la narrativa breu, amb eixa concentració de significants i significats, i amb un final ben colpidor. I disculpa, que t'he enviat un comentari duplicat al teu microrelat guanyador. Coses de la tecnologia, que al prémer "enviar" no s'enviava i al tornar a prémer s'ha enviat per doble. De nou, enhorabona!

  • Molt bo[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-12-2022

    Molt ben escrit. M'agrada quan jugues amb la fantasia barrejada amb la realitat (no és fàcil) i tu ho aconsegueixes.
    Molta Sort i Bones Festes
    Neus Marín

  • De vegades, perdre és guanyar[Ofensiu]
    Solsona Bot | 19-12-2022

    Un relat ben curt que ens descriu el que passa i el que sent el protagonista, amb un final inesperat. No sempre guanya qui li toca la rifa!

  • Ni hi sobra ni hi falta res[Ofensiu]
    Cesca | 13-12-2022

    Essencialment explícit. Curt, però entenedor.
    Sort!

  • Imaginació [Ofensiu]
    Prou bé | 08-12-2022

    En un relat que descriu amb originalitat i bon fer el tenir un somni i el seu final.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • fantasia[Ofensiu]
    Atlantis | 07-12-2022

    Admiro els que escriviu un relat fantàstic amb un tema tan trivial com La Rifa. Ben escrit i ben ambientat.

  • FORTUNA VEL.LEITOSA. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-12-2022 | Valoració: 10

    Molt interessant aquest relat. Molt afortunats per tenir, tants científics Interessant relat, amb un minut, amb pèls i senyals on hi ha un canvi del meteorit.
    Quant de temps que no t'havia llegit. Vaja! Has fet un relat fantasiós.
    Enhorabona, i que tingues sort.
    En tinc un nou relat, que pot interessar-te. Quan tingues temps. Gràcies.
    Cordialment.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

32817 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància