La farsa

Un relat de: Homo insciens

Va patir una mort terrible. Potser per això —per protegir-se—, ho va oblidar per complet. I com que no va fer el trànsit al més enllà va quedar atrapada en aquest món vivint com si no hagués passat res.

Pel que fa a la família, la veien tan feliç ignorant la seva condició d’espectre, que van acordar seguir-li el corrent. Els diumenges se l’emportaven al cinema, celebraven el seu aniversari cada vint-i-u de juliol i, en els últims temps, fins i tot, l’enviaven a passejar en Dugi, el seu gos mort.

Estaven tan avesats a la nova quotidianitat, que no trobaven la forma de confessar-li, sense ferir els seus sentiments, que era morta des de feia una pila d’anys. I es va convertir en una d’aquelles situacions en què, com més temps passa més costa sincerar-se.

A l’últim, van haver de prendre una decisió i es van decantar per l'opció més covarda: a mesura que morissin, anirien assumint el seu paper des de l’altre barri i l’interpretarien pels segles dels segles.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 08-10-2022 | Valoració: 10

    Caram! de veritat que m´ha distret el teu relat. M´encanten els relats una mica negres i el teu es preciós.

  • Comentar el comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 02-10-2022

    El que em dius a "absència " és molt bonic i m'ha emocionat.

  • Avui parles de mi[Ofensiu]
    kefas | 28-09-2022


    Doncs sí, soc un presumpte ressuscitat que ha estat en l’esfera del més enllà, l’han retornat, però no acaba de tenir clar si ara és o no és aquí. Totes les esferes es comuniquen amb una zona d’intersecció i, en retornar, el més normal és situar-se en aquesta zona comuna que recull les propietats de les dues esferes. Ara per ara només l’habitem Atlantis i jo i encara no ens hem avesat a la nova situació. De mica en mica anireu venint tots i llavors haurem de demanar un permís d’obres a l’ajuntament relataire per fer una ampliació de l’espai d’intersecció. Serà complicat perquè entre les normes de sostenibilitat, les d’estalvi energètic i les prescripcions del terrabastall nuclear, ens en veurem un bull, però ens en sortirem.

    Enhorabona, Homo insciens, el teu relat captiva en el sentit de goig admirable.

  • Realitat[Ofensiu]
    Prou bé | 27-09-2022 | Valoració: 10

    ...és tot allò que volem que ho sigui!
    Un relat molt enginyós i original alhora que ben explicat. Mira, saps què? Per a mi, genial
    I hi poso un déu!
    Amb total cordialitat

  • La vida eterna[Ofensiu]
    aleshores | 27-09-2022

    Aquest no admetre la mort, fins i tot, des del més enllà em deixa parat, de debó!

    Però clar!, si se li diu vida eterna a haver deixat aquests contorns, tot és ja possible.

    Mai estem preparats per fer el salt "mortal". A la naturalesa li és ben bé igual.

    Molt suggeridor.

  • Eternitat[Ofensiu]
    Marina i punt | 26-09-2022

    Cal encarar els problemes i afrontar-los abans no esdevinguin "eterns".
    M'he divertit amb el teu relat, l'he trobat imaginatiu i entretingut.

    Salutacions

    Marina

  • Espectre: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-09-2022 | Valoració: 10

    De la mort terrible a l'altre barri. Quanta imaginació des d'aquest món a l'altre, que no se sap on va a parar! Quanta fantasia amb un tonc d'humor, que m'he divertit llegint! Tota una història en un minut.
    Enhorabona, Homo insciens.
    Si t'interessa l'últim relat meu, ja m'ho diràs. Gràcies per ser una bona amiga virtual.
    Cordialment.

  • super[Ofensiu]
    Atlantis | 26-09-2022

    El relat m'ha agradat molt. I malgrat ser surrealista hi ha alguna cosa de veritat. Jo tinc morts a la meva vida que no acaben de marxar mai. I, el que abans em feia por, ara em fa companyia.

    Excel·lent història .

  • Surrealisme màgic[Ofensiu]
    llpages | 26-09-2022 | Valoració: 10

    Deixeu el raonament per entendre el relat, gaudiu de la bona redacció de situacions inversemblants. M'ha agradat pel punt d'humor que plana per tot el text, no és fàcil salpebrar un escrit que tracta de l'impossible, i aquí el resultat és excel·lent. Enhorabona!

  • Una bona mentida [Ofensiu]
    Magdala | 25-09-2022

    La mort, tant dolorosa, des de una vessant tendra,. Que bonic, una gran mentida plena de pietat. Al cap i a la fi una mentida pot ser un gran acte d amor

  • Molt bo[Ofensiu]
    TerricheT | 25-09-2022

    M'ha fet riure, un xic Caldersià sense ser gens una calca, potser una inspiració, ja que diria que hi ha un toc d'humor personal que ha de ser teu i que et distancia del Calders.
    Hi ha força relats sobre el mort que no vol marxar, o no vol reconèixer la seva desaparició del pla tangible, entre nosaltres els relataires, el vladimir en tenia un de molt parell, però amb una resolució diferent, crec que tot passava en un sopar o una cosa similar. De totes maneres, ara no en té cap en el seu perfil de relataire. El seu perfil el pots trobar,però ha esborrat tots els seus relats de la pàgina, ja que ara els té tots publicats en diversos llibres de la seva autoria, coneixes al Jordi Masó, l'escriptor?, és ell.
    També el relataire Calderer tenia algun relat similar amb presències que no volen acabar de marxar. Potser ja no hi són, no sempre tothom deixa els seus relats aquí. Jo mateix també n'esborro alguns quan acaba el concurs, els que no queden finalistes.
    Ja veus, la gràcia no està a ser original en el fons, no en aquests casos, sinó en la forma. I en això, en la forma, tu tens la teva originalitat.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

32314 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància