Les hores mortes

Un relat de: Homo insciens

Les hores passaven en va, assegut al banc de l’estació de metro. Mirava el rellotge de forma compulsiva sense posar atenció en el recorregut de les busques, que avançaven de bracet amb els dubtes. Es va aixecar esmaperdut, disposat a marxar cap a casa: ell i el seu fracàs, però va recuperar el valor i tornà a seure. Centenars de persones anònimes desfilaven per l’estació, alienes a la seva presència. Va alçar la vista i li semblà distingir el rostre de la Júlia entre la multitud. La dolça Júlia, que va tenir tantes vegades entre els seus llençols. Qui sap, potser era un senyal! Va seguir-la, però es colà dins el comboi just abans que es tanquessin les portes i desaparegué davant dels seus ulls. No va tornar a seure. Esperà palplantat davant de les vies, impassible, l'arribada del següent metro. Amb el so del xiulet apropant-se a tota velocitat va fer el primer pas. Quan anava a fer el segon i últim, una mà va reposar-se sobre la seva espatlla. Va pensar en la Júlia, però no podia ser ella, esclar. En girar-se es va trobar un home gros de mitjana edat, de pell fosca i ulls amables, «Està bé, senyor?», li preguntà. Li vingueren al cap totes aquelles històries d’infortunis que es contaven dels dimarts tretze i maleí haver escollit aquell dia; ni tan sols això li sortia bé. «No», contestà a pleret. I, com si es desinflés, encorbà el cap i l’esquena sobre si mateix i se’n tornà al banc a deixar passar les hores.

Comentaris

  • Potser[Ofensiu]
    Prou bé | 17-05-2023

    Passant les hores al banc arribarà al dia catorze i podrà acomplir, amb sort, tirar-se a la via!
    Tot el relat és llegeix molt bé. I aquest final obert és propi d'un bon microrelat com aquest.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • bona descripció[Ofensiu]
    Atlantis | 13-05-2023

    i feta a poc a poc, sense dir res explícitament, la vius. Això per a mi és un bon relat.

    També m'agrada perquè el final és com el títol..."deixar passar les hores." I sobretot, sense destacar-ho molt, hi ha una mà que el salva.

  • Un personatge [Ofensiu]
    marialluïsa | 12-05-2023


    que viu en la decepció, molt ben mostrat línia a línia. Una situació que no es pot valorar com a bona ni dolenta, al cap i a la fi tampoc el treu de la seva situació. Només allarga el moment de prendre una decisió i tirar pel dret.
    Trista però molt bona història. Un plaer.

  • Mala sort?[Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023 | Valoració: 9

    Desig frustrat tot i que en aquest cas no sé si ha actuat la mala o la bona sort.
    Se’n torna al banc a deixar passar les hores... demà ja no serà tretze...
    Bon relat! Enhorabona i sort.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

32764 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància