L’home que estenia la mala sort

Un relat de: Homo insciens

No recordava ni quan ni com es va instal·lar la mala sort dintre seu. Molesta i persistent s’estenia per allà on passava com una mala herba; havia de fer alguna cosa per desfer-se’n. És per això que el dia que va sentir a parlar d’un fetiller brasiler que curava la malastrugança no s’ho va pensar dues vegades i va marxar cap a Brasil. Per desgràcia, en el moment en què sobrevolaven la Mata dos Cocais l’avió es va estavellar. Quan va recuperar la consciència i aconseguí sortir d’entre la ferralla s’adonà que la tripulació i la resta de passatgers eren morts. Tots morts. Li va semblar que la fortuna havia estat de la seva banda, però, després d’una setmana encara deambulava malferit buscant ajuda entre bromèlies i palmeres. Ja tenia una cama a l’altre món quan va aparèixer una tribu d’indígenes que se l’emportà al poblat, llavors li va saber greu haver dubtat del seu nou estat de sort, sobretot perquè el líder de la tribu era el xaman que havia anat a trobar. Aviat descobrí que aquell individu només parlava Tembé, la llengua autòctona. No hi va haver manera de fer-li entendre allò de la seva malaurança; malgrat això, no es desesperà, com que semblava que l’assumpte ja no corria tanta pressa decidí deixar-ho per més endavant i s’uní a la resta del grup, que feien rotllana al voltant del foc. Ensumà amb delit el brou de verduretes que bullia a la perola i s’imaginà amb la panxa ben plena. Malauradament, va resultar que l’ingredient principal era ell. El guisat els va quedar deliciós i no en van deixar ni una engruna. Qui ho hauria dit! Unes hores més tard es recaragolaven de mal de ventre. Ho van atribuir a una mandioca passada. Però no, no era la mandioca. Era la mala sort, que els començava a créixer per dintre com una mala herba.

Comentaris

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, com ja has estat finalista en alguna altra convocatòria, no cal que ens enviïs cap altra autorització.

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • divertit[Ofensiu]
    Solsona Bot | 24-04-2023

    Un relat divertit que ens fa somriure. La mala sort com les males herbes no desapareix. Felicitacions i sort!

  • Buscant la bona sort...[Ofensiu]
    Prou bé | 17-04-2023

    Escampa la mala sort al poblat!
    Genial.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Trepidant[Ofensiu]
    Cesca | 14-04-2023

    Un relat trepidant amb un final sinistre i esbojarrat a l’hora. L’he llegit gairebé sense respirar.
    Molt bo (el relat, el guisat millor no tastar-lo!)
    Enhorabona. Sort!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

32716 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància