Eclipsi. El jove masài

Un relat de: Prou bé
Enfilat dalt d'un turó
amb la mirada fixada
allà lluny, a l'horitzó
espera que neixi el dia.

Pensa en els avantpassats
que guerrejaven tothora
mes ara ell, és pastor,
I ha de guarir aquesta terra

Fita la immensa planura
mentre somia buscant
aquella fonda saviesa
que sap que aquí pot trobar:

el llegat dels seus ancestres
per la vida preservar,
acumulat durant segles
en el si dels antics clans.

I de cop es fa el miracle
són els déus els qui han parlat:
amb l'espectacle bellíssim
que accepta com un regal.

I amb la nova llum del dia
que tornarà a ser radiant
desapareixen els dubtes
l'esperança ha retornat.

Comentaris

  • Llum i vida[Ofensiu]
    Montseblanc | 10-02-2022

    L'arribada d'un nou dia, el renaixement de l'esperança, noves forces per empènyer les hores, la confirmació de que res no s'acaba, tot són cicles. Un poema amb imatges molt belles.

  • El poema està bé[Ofensiu]
    kefas | 04-02-2022


    Té bones imatges ben expressades.
    Hi ha una pega, la música. La rima no et surt encara d'una forma natural i t'entossudeixes en rimar-lo. No cal violentar la música anímica per la voluntat de musicar amb la rima. De mica en mica anirà sortint.

  • Un regal, l'esperança[Ofensiu]
    Marnusa | 02-02-2022 | Valoració: 10

    Només és un instant el que dura l'eclipsi, però prou temps per transmetre'ns amb el jove masài, identitat, valor i lluita per mantenir viva la cultura i les arrels. Com bé dius, un regal que acull amb esperança davant aquesta nova llum que ressorgeix.
    Gràcies per compartir aquest regal Prou bé!
    Marnusa

  • esplèndid[Ofensiu]
    Atlantis | 02-02-2022

    Un poema esplèndid, ple de música i de la mirada del masai al paisatge i a la cultura que li han deixat els seus avantpassats.

    M'ha agradat molt.

  • Un eclipsi entre l'horitzó. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-02-2022 | Valoració: 10

    Bella forma de descriure la naturalesa, on manifestes totes les accions, tan bones que dona la terra, que és per a tots.
    M'ha agradat molt com es veu l'eclipsi en el teu relat. Realment és preciós, prou bé.
    Salutacions.

  • Guarir la terra.[Ofensiu]
    SrGarcia | 01-02-2022

    Com una cançó d'algun trobador. Esperava veure un eclipsi real, però ja es veu que és metafòric; l'eclipsi suposo que és el de la seva cultura, el de la vida tradicional del seu poble. Tots els eclipsis acaben passant; sembla que aquest noi ho ha vist clar i espera que torni la llum de tot allò que havia sigut el seu motiu per a viure.

  • Comunió[Ofensiu]
    llpages | 01-02-2022 | Valoració: 10

    M'he sentit en la pell del masài, i he notat bones vibracions. Això vol dir que, almenys per a mi, el poema transmet alguna cosa, i d'això es tracta. Una lectura recomanable, especialment si ens volem reconciliar amb l'entorn del qual en formem part. Prou bé, Prou bé!

  • L’espectacle de la natura [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 31-01-2022 | Valoració: 10

    Hi ha res més impressionant que l’espectacle de la natura? Contemplar el dia, contempla r la nit, extasiar-se amb la posta de sol, extasi ar-se amb un eclipsi... Un magnífic poema que fa reflexionar. Una forta abraçada.
    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1328 Comentaris

53331 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com