A la platja!

Un relat de: Prou bé
A la platja

Els dies de mar ja s’acaben. Demà tornem a casa, a Catalunya, al Vallès. Els he viscut en plenitud. Sensacions, sentiments, experiències… Tot m’ho enduré cap a la “península” com en diuen aquí. Engruixiran el munt de records que acumulo de les estades a l’illa.
Ja he escrit sobre el veler, el retrobament amb la cala i el deler de mar.
Ara, em ve de gust compartir amb vosaltres un matí de platja i una tarda, a Na Macaret.

Aquell dia ens vam torbar fent endreça abans de sortir i vam arribar a la cala quan ja hi havia algú a l’aigua i damunt l’arena. Eren pocs. Vam estendre les tovalloles i em vaig capbussar de seguida. Vaig nedar una mica endins mirant que, en traspassar la línia de boies, no sortís cap barca que em pogués envestir. La mar era fresca i neta i m’hi vaig quedar força estona sempre fitant l’horitzó.
En tornar cap a la vora em va semblar que ja teníem més companyia. I tant! En poca estona la sorra era ben plena.
Quina experiència tan diferent vaig viure aquell matí a la “meva” cala.
Davant mateix de les nostres tovalloles, a tocar dels meus peus, s’hi va instal·lar una família completa: avis, pares, nens i algun acompanyant més.
Van plantar dues ombrel·les, cadires, tovalloles, gandules, una tauleta de càmping i un parell de neveres. Va semblar que s’hi quedarien hores! Un cop instal·lats, la canalla va començar a demanar esmorzar i banyar-se, ja! Ho feien amb insistència i algun plorant i xisclant. Dos que eren jovenets van agafar les pales i pim-pom, allà al davant mateix jugaven enriolats.
De tot això en tenien tot el dret, cosa que no va fer que jo em sentís més còmoda.
A poc a poc la platja es va anar omplint i escenes semblants es repetiren.
No cal dir que no vam allargar el matí de platja.

Ahir vam baixar a mar a la tarda, després de fer migdiada. Ja apuntava que el capvespre no trigaria gaire.
Hi vam trobar famílies i parelles. Es banyaven, llegien estirats, o asseguts en cadiretes i la canalla feia “pastetes” i castells de sorra.
S’hi estava bé entre el sol i l’ombra i l’aigua ens va acollir, com sempre, immutable.
De mica en mica molts van anar marxant. A les portes de les “cotxeres” on fan estada molta gent d’aquí i algun foraster, s’hi van instal·lar cadires i les tertúlies dels veïns sovintejaren.
Vam deixar la sorra i asseguts a un banc, de cara al mar veiem com el sol feia per amagar-se lentament.
I llavors van aparèixer un munt de nens i adolescents amb samarretes del Barça i d’altres equips. Molt enjogassats es feien riure els uns als altres fins que va arribar un noi que devia ser l’entrenador i va posar ordre.
Tot plegat, una vivència amable de la mateixa platja on tantes i de tan diferents n’he viscut.

I demà marxem. Sense recança. No trigarem gaire a tornar. L’estiu encara en té per dies i, a més a més, la tardor aquí pot ser esplèndida.

• A la tardor[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-08-2024 | Valoració: 10

La darrera vegada que vaig ser a Menorca era finals d'octubre i ens vam banyar cada dia tot seguint el Camí de cavalls. ÉS una estació perfecta pel bany. Conec un parell de germanes, que tenen casa a Ciutadella i que a l'estiu fugen perquè no poden gaudir la platja per l'excés de turisme. Una salada abraçada.

Aleix

• Mar endins[Ofensiu]

Jo treballo tot l'any a la platja, tot l'any trepitjo la sorra i és per això que llegint el teu relat ha estat com resseguir fil per randa allò que s'esdevé en ella cada dia. I ho fas amb unes descripcions enlluernadores, que palesen el fer i sentir de la gent... Allò que m'ha colpit és que ho fas des de la percepció de la mar endins....

• Viure l'alegria de la platja! [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-08-2024 | Valoració: 10

Un relat molt bé relat: Prou bé.
    Les descripcions que vas fent sobre la platja, m'han fet veure el que va passant en les platges que has viscut.
    Tots tenim dret el viure que estem vivint.
    Així és, m'ha agradat com a poc a poc has descrit les teues idees.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

• Na Macaret[Ofensiu]
    Joan Colom | 03-08-2024

No hi he estat mai, a Na Macaret. Fa molts anys el meu pare havia estat en una bateria antiaèrea prop del far Favàritx; no eren vacances: després del front del Segre i ser fet presoner, li va tocar fer la mili amb els guanyadors, de primer a Cartagena i després a Menorca.

Si fins i tot a Menorca costa de trobar alguna cala que no s'ompli de gent, vol dir que això ja no té remei, almenys en plena temporada. Una altra cosa és poder-hi anar per juny o setembre. Recordo fa anys, quan estiuejàvem a la Costa Brava, que per trencar la rutina de vegades havíem intentat anar a alguna cala amagada i coquetona i ens havíem fet enrere, de plena de gent com estava. A Platja d'Aro, en canvi, tot i ser un lloc monstruós, un Benidorm en miniatura, sempre trobaves lloc a la platja, de llarga i fonda com era.

• Rellegir[Ofensiu]
    llpages | 03-08-2024 | Valoració: 10

Des del Vallès, sense mar a la vista, podràs rellegir els teus escrits de Menorca i, com m'ha passat a mi, reviure escenes de platja com si les visquéssis ara mateix. Aquest relat m'ha transportat als juliols d'adolescència a Sitges, clavats al que descrius. La felicitat plana a cada imatge, una felicitat que es contagia al lector de tan ben escrit com està.
    Bon trasllat a la península i que el parèntesi de les teves aportacions a Relats en Català sigui el més breu possible!

• Vivències...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-08-2024

de tota mena a tantes cales visitades. Garbuix, pau, frescor... un únic horitzó amb diferents vivències, però sempre amb la cara amable del gaudir.

Observo que un bon bany a la platja és inspirador.

Salutacions.

Rosa.

• El mar[Ofensiu]
    Nua Dedins | 02-08-2024 | Valoració: 10

El mar... reflex, camí i paisatge del nostre pas per la vida.

Simplement observar i descriure a través d'aquesta veu narradora ja és un bon relat, que permet recordar moments viscuts i compartir amb els qui et llegim.

Gràcies per fer-ho possible i a seguir banyant-nos de lletres! Estiu, tardor, hivern i primavera!

Bon agost!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

145 Relats

1399 Comentaris

59595 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen

Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.